Csatlakozz hozzánk

Hírek

1949 Triumph Thunderbird

Vadnak született, rekordokat döntögetett, és egy korszak legendás motorjává vált.

Közzétéve

ekkor

RST AIRBAG

A második világháborút követően könnyű, fürge brit motorok kezdték elárasztani a nehéz vasakhoz szokott amerikai piacot. Ezek közül is a Triumph volt a legsikeresebb. Az angol márka olyannyira megvetette a lábát odaát, hogy az 50-es években több Triumph-ot adtak el csak Amerikában, mint az összes többi országban együttvéve

 

Az 50-es években ez a
34 lóerős, 175 kilós vadállat hozta lázba a motorosokat

A Triumph-ok közül is az egyik típus jóval népszerűbb volt, mint a többi, mégpedig a Thunderbird. A 650 cm3-es, soros, kéthengeres, négyütemű blokkal hajtott motor 1949-ben indult hódító útjára. A Harley-knál könnyebb, kezesebb gép népszerűségének egyik fő oka az volt, hogy rendre győztesen került ki a spontán utcai versenyekből. De nem csak ilyen körülmények között tudott jó eredményeket felmutatni, 1956-ban például két alkalommal is tuningolt Thunderbirddel döntötték meg a motorkerékpáros szárazföldi sebességi rekordot Bonneville-ben, 312 és 345 km/h-val!


DOHC vezérlésű léghűtéses blokk, a sebességmérő mérföldben mér

Akkoriban kerültek át az effajta sebességi rekordkísérletek az SCTA (Southern California Timing Association) fennhatósága alá, akik egységes szabályokat és tökéletes pályát biztosítottak a versenyzőknek a Utah állambeli kiszáradt sóstó felszínén. Itt történt, hogy egy mindössze 18 éves srác, Tommy Smith – a jobb aerodinamika érdekében – fürdőnadrágra vetkőzve, egy szál teniszcipővel a lábán vágott neki a rekordkísérletnek Thunderbirdjével. Egy darabig minden simán ment, már bőven átlépte a 200 km/h-t, amikor hirtelen elvesztette uralmát a motor felett, és elesett. Az érdes, sós pályán csúszva, pörögve olyan súlyos bőrsérüléseket szenvedett, amik után több műtét, és két év gyógykezelés következett számára. Ennek a borzalmas balesetnek az apropóján kötelezővé tették a versenyzőknek a bőr védőruha viselését, tehát közvetve-közvetlenül a Triumph is részese volt a sportág szabályainak kialakításában.


Ami akkor igazán szép volt, az most is az
Tudtad-e?

A Thunderbird kezdeti népszerűségét csak tovább fokozta, hogy az 1954-es, The Wild One (A Vad) című filmben a főszereplő, Marlon Brando pontosan ilyen géppel közlekedett. Az általa megszemélyesített Johhny, az 50-es gyártmányú Thunderbirdjén feszítő, jóképű, bőrdzsekis bandavezér, egy korszak motoros jelképe lett.


„Mi ellen lázadsz, Johnny?”
„Mi ellen lehet?”

MPS RAM MOUNT

Comments

comments

Trending