Csatlakozz hozzánk

Blog

125cc: a KTM Duke a legjobb választás?!

125-ös gépet akarok – tényleg a KTM Duke 125 a legjobb választás?!

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Dávid Olvasónk írta az alábbi sorokat a minap: “Olvastam a tesztet az oldalatokon (KTM DUKE 125). Valóban olyan jó az a motor?”

Eddig robogóztam, most 2 év után szeretnék egy 125 köbös gépet. A robogóval az volt a gond,hogy gyors meguntam, és attól félek, hogy a KTM is erre a sorsra jut. Élvezetes vezetni? Még egy elég fontos kérdésem van, ahány cikket olvastam,annyi végsebességet tüntettek fel, most akkor végülis mennyi a vége? Mik a motor erősségei? És ami talán a legfontosabb, a magam 190 centijével elférek rajta? Ültem a husqvarna 125-ös supermotóján, az nagyon kényelmes számomra, valami olyasmire számithatok itt is? Jövő tavasszal szeretném megvásárolni a motort, addig van rá esély, hogy egy picit is olcsóbb lesz?

Nagyon megköszönném, ha válaszolnátok ezekre a kérdésekre, nagyon sokat jelentene a fiatal fejemnek 🙂

UI : Nagyon jó az oldal, esetleg DUKE-ról nem lesz több kisfilm? Sok sikert a továbbiakban.

Kedves Dávid!

Igen, valóban ilyen jó ez a motor 🙂 Azt is nyugodt szívvel meg szoktuk írni, hogyha nem dobtunk egy hátast az adott tesztgéptől, szóval elhiheted 🙂 Egy robogóhoz hasonlítva ez már egy teljesen más világ, igazi motorkerékpár, igényes, “nagymotoros”  alkatrészekkel. Szerintünk nem valószínű – főleg a robogózás után -, hogy hamar elmegy tőle a kedved, mivel mi egyáltalán nem találtuk unalmasnak még a jóval nagyobb, erősebb, gyorsabb stb. vasak után sem. Pedig a “kicsigyúk” finoman szólva nem egy erőmű, sőt, egyenesen gyengécskének mondanám, a kategóriatársaihoz képest is. Ez a történet azonban mindenről szól, csak nem a sebességről. A gyorsulást még valahogy megoldják a szűkre szabott fokozatok és a nagy hátsó lánckerék, és éppen ezért (is) a végsebesség nem erőssége a ‘huszonötös Duke-nak. Persze minket ez annyira nem izgatott, mint mondjuk a csajokat a gimi, vagy a haverokat a kocsma előtt, de tény, hogy ez a KTM száz fölött már látványosan szenved.


A lényeg, hogy ne legyen hosszú egyenes és kanyarogjon az út – a kakucsi pálya ilyen…

Ha érdekel, úgy emlékszem, a 110-et már nem sikerült elérnem vele, viszont nagyon könnyen lehetett lassítani a háromszámjegyű sebességtartományból is. A jóféle fékeken kívül a váz és a futómű is sokkal-sokkal többet tud, mint amennyit a harmatos blokk ki tud belőlük kényszeríteni (ugye készülnek 200-assal és 350-essel is az osztrákok). Szűkebb, kanyargós utakon nagy élvezet hajtani, éppen ezért még én is kötelezőnek találtam meghajtani a KakucsRingen, mielőtt visszavittem a tesztmotort Ócsára. A technikás gokartpályán nagyon hálás feladat terelgetni a könnyű kis masinát, ahogyan a zsúfolt nagyvárosban is ez az egyik legkellemesebb alternatíva. Mindeközben (utcán és pályán is) persze egyfolytában a váltóval kell gépészkedni, hogy a forgalom előtt maradjunk, amiben partner lesz a szerkezet, meg a vajpuha kuplung is. Szóval a robogózás után a Duke-on bőven bepótolhatod az “elszalasztott” gangolásokat 🙂


Napjaink egyik legkívánatosabb nyolcadliterese

Tehát a visszafogott tempó mellett is igen élvezetes vezetni, bár a hangja elég “vékony”, nem fogják azt hinni, hogy a 690-essel érkeztél a suliba. Az esti bandázásoknál viszont kóbor apácákat téveszthetsz majd az ízlésesen világító(!) kezelőszervekkel, meg a narancssárga műszerfalon is lesz mit mutogatni a helyi lányoknak/srácoknak: többet tud, mint az előző asztali gépem… Indításkor a “Ready to Race” felirat azonnal meghozza a kedvedet a motorozáshoz, de – ahogy írtad – “ami talán a legfontosabb”: a méretei nem túl bizalomgerjesztőek a 190 centidhez. Közelebb van az alapból keskenyebb kormány a testedhez, mint mondjuk az említett Husqvarna SM125-ön és ránézésre is kisebb az egész. Vagy például az idén általunk tesztelt Yamaha WR125X is jóval nagyobb, a japán motyó akkora, mint valami 400-as – azon biztos később gémberednél el. Ráadásul a WR-t is (majdnem) olyan igényes cuccokból rakták össze, mint a KTM-et (a Yamaha kicsit erősebb, de nem annyira tuti a futómű és a fék.

Ilyen vele motorozni…

Nem akarlak “átbeszélni” a WR-X-re, de én magam is elgondolkodtam rajta, hogy melyikről álmodoznék, ha újra tinédzser lennék. Az áruk közel azonos, de a KTM kidolgozottabb, “okosabb” és talán “menőbb” is, a Yamaha meg picit erősebb, nagyobb és földúton is lehet vele veretni…még most sem tudnám megmondani, melyik kéne. A 181 centimmel mondjuk azért – rövid távon – elfértem a Duke-on is, de Neked már lehet, hogy nem lenne kényelmes. Nagyon egyszerű a megoldás, ki kell próbálni, ha gondolod, írj (még) egy emailt és segítünk benne. Nehéz volna most megmondani, hogy jövőre olcsóbban hozzá tudnál-e jutni (még arra is van esély, hogy drágább lesz…). Ha nem, akkor alkudj bele az árba valami trendi narancs KTM-es kiegészítőt – mert van hozzá bőven. Nos, alles zusammen: nagyon könnyen kezelhető, fordulékony, divatos kis bringa, de ha a sebességre utazol, akkor nem a Te géped. Egyébként a sebességgel foglalkozni ráérsz mondjuk a következő motorodnál – jól meg lehet vele tanulni motorozni, miközben marha jó móka. És igen, ráéreztél, lesznek még róla filmjeink, mert a nyáron alkalmunk adódott bejáratni egy példányt 😉 A jókívánságokat pedig köszönjük 🙂

Először Prága mellett teszteltük a 125-ös Duke-ot

Igen, hamarosan újabb kisfilmekkel jelentkezünk a kis Hercegről

Ha akármilyen kérésed/kérdésed van, ami azért a motorokkal/motorozással kapcsolatos, tedd fel bátran és mi cikk formájában válaszolunk: kerdezzfelelunk@tesztmotor.hu

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending