“A robogó után arra jutottam, hogy szeretnék egy 125 köbcentis (naked, túra) motort. Azt szeretném megtudni, lehet-e velük hosszabb távon kényelmesen, élvezetesen motorozni, túrázni? Nézegettem a KTM Duke 125-öt és a Yamaha WR125X-et is, de a Honda CBF125 sem volt rossz, de az első kettő elég drága. Azt kérdezném, melyiket ajánlanátok – ha van jobb, akkor szívesen megnézném azt is. A lényeg nekem, hogy kényelmes legyen, menjen 120 felett ha lehet, és a 168 centimmel leérjen a lábam róla”
Kedves Bence!
Természetesen a 125-ös motorokkal is lehet túrázni, mi a szerkesztőségben is ilyenekkel kezdtük. Sőt, KT kolléga még Simsonnal is bejárta a fél országot (sőt, még a határon túl is jártam vele – a szerk.), én pedig 125-ös ETZ-vel kezdtem az országjárást.
Ha lehet, olyan motort válassz, aminek nincs osztott ülése, hogy minél többet tudj fészkelődni útközben. A KTM 125 Duke (teszt) legnagyobb baja az ülése, ezért azt nem ajánlom hosszú túrákra, csak akkor, ha hajlandó vagy még egy kicsit költeni az ülés átalakítására.
A WR125X a gokartpályát jobban élvezi, mint a hosszú túrákat
A WR125X (teszt) már egy felnőttesebb motor az üléspozíciót tekintve, de ennél meg túl keskeny az ülés, ami miatt hosszú távon úgy érezheted magad, mintha ketté lennél vágva. Ezek inkább városi motorok, de ha a leírt három típusból kellene választanom, én a CBF125-öst (teszt) választanám. Az a jelenleg kapható legkisebb fogyasztású 125-ös az összes közül a kategóriából, az angol kollégák letesztelték! Az sem mellékes, hogy van egy kis idom is rajta és emlékeim szerint az ülésével sem volt probléma.
ui.: 120 felett nem nagyon mennek ezek, sőt. 100-zal lehet velük menni tartósan, de inkább az országúti 90-et szeretik (túrázáskor). Ha ragaszkodsz a “kilóhúszhoz”, akkor már inkább eggyel feljebb, a 250-esek között kell keresgélni (CBR, YBR és társaik) – KT
A kép csalóka: nem a kirobbanó teljesítménye (hanem mondjuk világelső fogyasztása) miatt szerethető a CBF125
– ha Neked is kér(d)ésed lenne: info@tesztmotor.hu