Tesztek

125-ös robogó összehasonlító teszt

Honda SH125, Suzuki Sixteen 125, Piaggio Carnaby 125, + Vespa 125
Euromotor2
MotoStar

Megkaparintottunk 3+1 125-ös robogót, amit azon nyomban össze is hasonlítottunk. Ha ezek közül szeretnétek választani magatoknak egyet, talán tudunk segíteni a választásban ezzel az összehasonlító tesztünkkel.
Azért írtam 3+1-et, mert a Vespa nem kifejezetten abba a kategóriába tartozik, mint a másik három, mert nem 16-os kerekei vannak, de mivel nagyon népszerű és a motorja ugyanúgy 125 ccm-es, ezért kuriózumnak elhoztuk azt is bemutatni.

 

Mit is lehet tesztelni ebben a kategóriában?
Ami nagyon fontos az a vég és utazó sebesség, a kezelhetőség, a fék és a kényelem ezeket pontoztuk mindannyian, 1-től 10-ig. A fogyasztás szinte ugyanaz mindegyiknél 3 liter/100km körül, ezért ezeket nem pontoztuk külön.
A pontszámokat összeadtuk, ami a végeredményt adta. A maximális adható pontszám minden kategóriában 40, amit szubjektíven inkább tetszési indexnek is hívhatnánk. 10 pontot mindig az egymáshoz mérten a legjobb kapott és ahhoz viszonyítottuk a többit.

 
Szerkesztőségünk az alábbi kereskedéseket ajánlja:
HONDA KARASNA : 1132. Budapest, Váci út 40
Telefon: (1) 239-4964
 
SUZUKI Hollós Újpest : 1045 Budapest, Pozsonyi u. 17.

Telefon: (1) 231-0040

 

PIAGGIO-VESPA : Budapest 1097 Gyáli út 31/b
Telefon: 06 (1) 280-6935
 

4 különböző karakterű tesztelő próbálta ki a motorokat, hogy különböző szempontoknak tudjanak megfelelni.
Tesztelők: Pacsó a robogó guru, Kunci a programozónk, és mi ketten a tesztmotor.hu fő motornyúzói DennyM és én Benzso.

Hivatalos neveinken: Pacsorasz Viktor, Kun Zoltán, Molnár Dénes és Benkő Zsolt. 

 
Honda SH 125 Ár: 778.000 Ft-tól

Külön teszt a Honda SH 125-ről itt.

Szempontok/pontszámok:
Külső: P8, K10, D8, B8,
Motor/váltó: P8, K9, D8, B10
Váz/futómű/kezelhetőség: P8, K9, D10, B10
Fék: P8, K10, D8, B10
Kényelem/utascipelés: P8, K10, D9, B9
Végsebesség: (125km/h) P10, K10, D10, B10

Összes pontszám: 218 (max. 240)

Tetszik/nem tetszik:
Pacsó:
– Tetszik: Remek hang, kiforrottság-minőség érzése
– Nem tetszik: kevésbé tűnik masszívnak

Kunci:

– Tetszik a fényezés a jó kezelhetőség és a kényelem (utasként is).
– Nem tetszik, hogy a másik 2 simán legyorsulja és túl kicsi a csomagtér

DennyM:
– Tetszik: a Honda a legkisebb robogóiban is hozza azt a kerek érzést, mint a legnagyobb motorjaiban. Lehet, hogy ebben, vagy abban jobb valamelyik vetélytárs, de én úgy gondolom az összkép a lényeg és ebben a Honda szerintem verhetetlen.
– Nem tetszik: sok lényeges rossz nem jut eszembe. Hogy egyet mégis mondjak, gyorsulásban kicsit elmaradt a többitől. Nulláról indulásnál rögtön elindul, de az erö kicsi fázis késében érkezik. Azért felteszem a kérdést: ebben a kategóriában számít ez?

Benzso:
– Tetszik: ez volt a legerősebb és a végsebessége ennek volt a leggyorsabb a csapatban és a kidolgozás terén is vitte a prímet.
– Nem Tetszik: ennek volt a legkisebb a csomagtartója.

 
 
Suzuki Sixteen125 Ár: 898.000 Ft-tól
 
Külön teszt a SIXteen-ről itt.
 
Szempontok/pontszámok:
 
Külső: P6, K8, D9, B10,
Motor/váltó: P7, K9, D8, B8
Váz/futómű/kezelhetőség: P7, K8, D7, B9,
Fék: P8, K8, D8, B10,
Kényelem/utascipelés: P8, K9, D9, B9,
Végsebesség: (110km/h) P7, K7, D7, B7,

Összes pontszám: 195 (max. 240)


Tetszik/nem tetszik:

Pacsó:
– Tetszik: nagy bedönthetőség
– Nem tetszik: a többihez képest érzésre gyengébb váz

Kunci:
– Tetszik: a külső ennél tetszene ha nem majdnem 1 az 1-ben az SH koppintása lenne… A gyorsulás viszont rendben van.
– Nem tetszik:. Nem tetszik a már említett “másolás” és szintén a kis csomagtér.

DennyM:

– Tetszik: jó a motor karaktere, gyorsan megindul és jól bírja a strapát.
– Nem tetszik: nincs egyedi arca, szerintem nagyon hasonlít az SH-hoz, ami évekkel előbb készült. Emellett a futómű túlságosan is lekövet minden kis kátyút az úton, majd ilyenkor csap egyet az utas gerincére. Többször előfordult, hogy nagy gáznál rángatott, pedig nem volt hideg a motor.

Benzso:
– Tetszik: a divatos forma, a fék ezen volt a legjobb.

– Nem tetszik: a műszerfal és, hogy ennek volt a végsebessége a leglassabb 110km/h.

 
 
 
Piaggio Carnaby Ár: 926.260 Ft-tól

Erről nem írtunk külön tesztet, mert ebből az összehasonlításból kiderül, hogy milyen is valójában.

Szempontok/pontszámok:
Külső: P6, K7, D5, B6,
Motor/váltó: P8, K9, D9, B9,
Váz/futómű: P9, K9, D9, B9,
Fék: P8, K7, D9, B8,
Kényelem/utascipelés: P8, K8, D8, B8,
Végsebesség: (120km/h) P9, K9, D9, B9,

Összes pontszám: 195 (max. 240)

Tetszik/nem tetszik:
Pacsó:
– Tetszik: ez tűnt a legmasszívabbnak
– Nem teszik: az ára (929.260 Ft)

A robogóguru kifakadt és kifejtette kicsit bővebben: Tehát szemre egyértelműen a Vespa kéne, de nem kell, mert a többi sokkal jobb motor nála. Összességében a Piaggio lenne a legjobb motor, de drága, és ami nálam nagyon fontos, a hangja nem az igazi. Így nálam a Honda a befutó az általa nyújtott minőségi érzettel, az árával és a hangjával. Nem adtam össze a pontjaimat de nem is azok alapján döntenék.

Kunci:
– Tetszik: a kényelem, a gyorsulás és a kezelehetőség.
– Nem tetszik: a külső

DennyM:
– Tetszik: az összes közül talán minden tekintetben ez a legsportosabb.
– Nem tetszik: a formavilága, nekem túlságosan játékos.

Benzso:
– Tetszik: a futóműve és a motor karaterisztikája.
– Nem tetszik: a kinézete és, hogy ez a legdrágább a 4 közül

Vespa 125 Ár: 920.000 Ft-tól

(Erről még nincs külön tesztünk, de mivel ott volt a Carnaby mellett a Moto Itáliánál, ezért kíváncsiságból elhoztuk erre a tesztre.)

Szempontok/pontszámok:
Külső P9, K10, D10, B9
Motor/váltó: P5, K7, D7, B8
Váz/futómű/kezelhetőség: P6, K8, D7, B8
Fék: P8, K9, D8, B9
Kényelem/utascipelés: P8, K9, D9, B10
Végsebesség: 115 km/h P8, K8, D8, B8

Összes pontszám: 196 (max. 240)


Tetszik/nem tetszik:

Pacsó:
– Tetszik: a vespa forma nálam mindig nyerő
– Nem tetszik: gyenge, kicsi kerekek

Kunci:
– Tetszik: a külső nagyon tetszik igazán egyedi szép kis robogó
– Nem tetszik: valószínűleg a kis kerékméret miatt kissé instabil

DennyM:
– Tetszik: a forma nagyon eredeti és retro. Ráülök és Szicíliában érzem magam, pedig még sosem voltam ott.

– Nem tetszik: menetközben illeg-billeg és kicsit bizonytalannak tűnt. De az is lehet, hogy csak én voltam az?

Benzso:
– Tetszik a soha el nem évülő design, a legnagyobb csomagtartó, ami ráadásul egy mozdulattal kivehető és könnyen hozzáférhetővé teszi a motort, ha valami baj lenne vele.
– Nem tetszik a kissé bizonytalan, billegős futómű.

 
A pontszámokból az derül ki, hogy a Honda teljesítményével, árával és minőségével is kilóg a többiek közül, amelyek nagyjából egy szinten vannak.
Ár-érték arányban ez legjobb, de mint minden ez is szubjektív döntés, annak ellenére, hogy négyőnk véleménye szerint jött ki az eredmény. Ez a mi véleményünk, de mi mind a négyet egy időben ki tudtuk próbálni, ami elég jó egy ilyen teszt elkészítésénél.
Galéria:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Comments

comments