Csatlakozz hozzánk

Hírek

10 ok, amiért nézned kell idén a Superbike-ot!

Izgatottan figyelted a 2014-es vb-viadal utolsó futamait? A havas táj miatt viszont még nem igazán hangolódtál rá az új szezonra? Összeszedtünk 10 pontot, amiért érdemes várnod az évadnyitót!

Közzétéve

ekkor

wsbk2015 top10
ICON AIRFLITE MPS

Szöveg: Varga Róbert (RSVRocky) Képek: WSBK

1. Februári kezdés

Nem kell már sokat aludni az első fordulóig, hiszen a mezőny már február 20-án elkezdi a körözés Phillip Island-en. Jól tervezd meg a szombat estédet, mert a futamok már hajnalban kezdődnek!

2. WSBK=EVO

Néha képernyőre került az EVO osztály is, amelyik együtt versenyzett a királykategóriával. Ezt az osztályt már nyugodtan elfelejtheted, hisz az EVO szabályai már az egész mezőnyre érvényesek lesznek, és ez várhatóan kissé megkavarja az erőviszonyokat.

Guintoli az év végén élete legjobb formáját motorozta, így megnyerte a bajnoki címet!


3. Az Aprilia megszerzi következő címét?

Az RSV4-esek hihetetlenül gyorsak és megbízhatóak voltak a szezon végén, ám mégsem történhet meg, hogy a bomba formát motorozó Guintoli és Melandri újra a csúcsra viszik a márkát. Elsősorban azért nem, mert már egyikük sincs a csapatnál, sőt lényegében már csapat sincs. A gyári Aprilia csapat nagy része átköltözött a MotoGP alakulatába, mivel az olasz gyártó jövőre már ott is szerepel. A tavalyi év egyik legkiemelkedőbb versenyzője, Marco Melandri is továbbállt a csapattal, így pár év SBK után sikerült visszatérnie a GP-be (ez azért elég ritka).

Mi lesz hát a bivalyerős RSV4-el, ami már 3 bajnoki címet szerzett? Nem tűnik el, mivel a Red Devils Roma csapata jövőre is Apriliával indul, sőt némi gyári támogatást is kapnak. Az alakulatnál Leon Haslam lesz az első számú versenyző, aki egyszer már harcolhatott a bajnoki címért, épp az Apriliás Biaggi ellen. A második pilóta a Moto2-ből átigazoló Jordi Torres lesz, akinek még nem sikerült különösebbet letennie az asztalra, viszont a MotoGP-ből érkező versenyzők mindig nagy lelkesedéssel érkeznek! Mindez nem jelenti azt, hogy az Aprilia biztosan küzdhet a bajnoki címért, főként azért nem, mert 2014-ben nem indultak az EVO osztályban, így nem tudjuk mennyire lehetnek gyorsak.

Jövőre két bajnokkal próbálkozik a Honda


4. Új pilótafelállással indul a Honda

És mi lett Guintolival a világbajnokkal? Átigazolt a Hondához Jonathan Rea helyére. A japán alakulat újra viselheti az 1-es rajtszámot, sőt egyszerre két bajnokot is indítanak! A másik versenyző a Hondával SuperSport vb címet szerző Michael van der Mark lesz, aki biztosan hamar alkalmazkodni fog az új kategóriához. Nehéz megmondani mennyire lehet erős az idei CBR, viszont a két pilóta biztosan törekedni fog a gyári fejlesztések sürgetésére és kiaknázására.

5. A Kawasaki lehet a legerősebb

Tom Sykes az utóbbi három évben az utolsó versenyig harcban volt a világbajnoki címért, s habár kétszer lemaradt róla, jövőre ő indulhat a legnagyobb eséllyel a győzelemért! Ennek oka nem csak Sykes folyamatos jó teljesítése, de az is, hogy a ZX10 már egy nagyon megbízható motorrá vált. Ugyan sok rajongó jobban örülne, ha a turbóval szerelt H2R-el indulhatna a bajnokságon, de erő fronton így sem kell aggódniuk, mivel a Kawasaki nyerte az EVO osztály bajnoki címét David Salom révén.

Sykes legnagyobb riválisa könnyen saját csapattársa lehet (nem, nem Loris Bazra gondolok aki Melandrival együtt figyelmen kívül hagyta a csapatutasítást), mivel a kiszámíthatatlanul gyors Jonathan Rea a zöldekhez szerződött. A britet sokan a mezőny leggyorsabbjának tartják, főként hogy lassabb motorral is minden évben győzelmeket tud felmutatni. Rea jövőre a mezőny egyik legjobb motorját kapja, így ha folyamatosan jó teljesítményt tud nyújtani, biztosan borsot tud törni csapattársa orra alá, sőt akár a bajnoki címet is elhalászhatja az orra elől. Két brit egy csapatban? Ha elered az eső, ne lepődjünk meg, ha a zöldek begyorsulnak!

Tom Sykes az idén is zöldben! Vajon továbbra is ő lesz az első számú a csapatnál?

6. Érdekes kérdés: hol tart a Ducati?

A Panigale eddig még nem váltotta be az olaszok reményeit. A legtöbb bajnoki címet felmutató gárda sokat szenvedett legújabb modelljükkel, viszont tavaly már egyértelműen gyorsulni tudtak. Ne ijedjünk meg az új típusnévtől, a Ducati 1299R nem kapott 1,3-as blokkot, továbbra is 1200 köbcentiméteres kéthengeres erőforrás fogja hajtani őket. A pilótafelállás változatlan, Davies és Giugliano újabb lehetőséget kaptak az olaszoknál. Mindkét versenyző elég gyors, viszont egyik sem tűnik bajnok típusnak, így talán kellett volna egy határozottabb karakter a csapat élére. Növelheti az esélyeiket viszont, hogy az EVO kategóriában Canepa többször is brillírozott, és a második helyen végzett a bajnokságban!

7. Újra az élmezőnyben lesz a Suzuki?

A Suzukinak nehezen teltek az elmúlt évek, és a MotoGP-be való visszatérésnek köszönhetően sokan ebben az évben is leírhatták őket. A gyártó azonban nem felejtette el a bajnokságot, és ennek egyik jele, hogy egy kiváló MotoGP pilóta érkezik az alakulathoz, Randy de Puniet. A francia már a GP királykategóriájában is bemutatta mennyire gyors, így ha a GSX-R fejlődni tud, biztosan jönni fognak az eredmények is! Csapattársa sajnos nem Laverty, hanem Sam Lowes lesz, viszont bizakodhatnak a gyári támogatásban.

A MotoGP-ből érkező versenyzők általában jól teljesítenek a Superbike-ban. Így lesz ezzel Randy de Puniet is?


8. Hol a csúcs-szuper Yamaha?

A japán gyártó nagy elánnal mutatta be az év végén az új R1-est, ahogy ők mondták újra visszatérnek az élre. Ezek után kissé lehangoló lehet a rajongóknak, hogy a versenypályára tervezett motor nem indul az idei bajnokságon, csupán az amerikai SuperBike-ban. Szóval ha véletlenül az új R1 miatt kapcsolnád be a tévét vasárnap, sajnos csalódni fogsz, így ez a pont igazából nem is kedvcsináló . . .

9. A BMW is újra erős lehet

A németek meglepő döntést hoztak 2012-ben, amikor a világbajnoki címre leginkább esélyes gárdaként kiszálltak a sorozatból. Az S1000RR viszont az EVO kategória egyik legjobb alap motorjának számított, ezért jövőre várhatóan 5 darabot is láthatunk a mezőnyben. Ebből a számból kettőt Tóth Imre csapata indítja, ahol egyelőre még csak ifj. Tóth Imi nevezése a biztos. A legerősebb BMW-sek azonban nem ők, hanem a JR racing csapatában induló Ayrton Badovini (aki S1000RR-el SuperStock címet szerzett) és a már minden kategóriában tündöklő Toni Elías lesznek.

Az MV Agusta nem hátrál meg, jövőre is marad a mezőnyben

10. Végül, de nem utolsó sorban: a kis csapatok

A tavalyi év legjobb (vagy legrosszabb?) kiscsapata a Bimota volt, akik az S1000RR blokkjával hajtott BB3-al kiváló eredményeket értek el, többször is ők lehettek volna a legjobbak az EVO kategóriában. A csapatnak azonban nem sikerült legyártania a nevezéshez szükséges darabszámot, így habár elindultak a futamokon, hivatalosan egy pontot sem értek el, sőt az idei évre már nem is neveztek.

Láthatunk a mezőnyben viszont egy MV Agustát is, amit Lean Camier fog hajtani. Az olasz álomparipa nem tudott tavaly kimagasló teljesítményt nyújtani, kistestvére az F3 viszont futamokat is nyert a SuperSport kategóriában. Talán az olaszok több figyelmet fognak fordítani az F4-re, és várhatunk tőlük meglepetést? A sereghajtók várhatóan az idei évben is Erik Buell motorjai lesznek. Ami biztosan változott, az a pilótafelállás, hiszen a csapathoz szerződött az olasz Niccoló Canepa, aki talán tud egy kis iránymutatást adni az amerikaiaknak.

Ha mindez nem hozott lázba, akkor talán nem neked való a versenysport! Vagy csak elfogult MotoGP szurkoló lennél? A jó hír, hogy a két bajnokság futamai sosem ütik egymást, így nyugodtan figyelemmel követheted mindkettőt. Ha pedig nem tudod szeretnéd-e nézni az idei GP-t, hamarosan találok rá neked 10 pontot!

Végül egy kis best of 2014:

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending