Csatlakozz hozzánk

Hírek

10 + 1 Pontban az új ZX-10R

10 + 1 pont a ZX-10R-t ért legfontosabb változásokról. Van benne nem kevés! Videóval!

Közzétéve

ekkor

zx10r 2016
MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

1. Bár kívülről ez nem igazán látszik, az igazság valójában az, hogy szinte az utolsó csavarig megújolt a zöldek zászlóshajója. A fejlesztésekben hatalmas szerepet játszott maga Tom Sykes is. A Kawasaki szerint ez a motor áll a legközelebb egy WSBK-s versenygéphez.

2. A motor átalakításánál a lóerők megtartása és a középső fordulatszám tartomány erősítése volt a cél, hogy még jobb kigyorsításokra lehessen képes a ZX-10R. Új hengerfej és vezérműtengely, melyek a súlyuk 20%-át hajították le. A szívó és a kipufogó nyílásokat is felpolírozták, hogy megkönnyítsék a gázok áramlását. A szelepek pedig már titánból készülnek. A dugattyúk rövidebbek és könnyebbek lettek illetve a tetejüket is átalakították míg a henger fala megvastagodott.

3. A ram-air nyílását előrébb helyezték, hogy még hatékonyabban működhessen. A légszűrő felülete is növekedett és még könnyebben engedi át magán a száguldáshoz szükséges oxigént.

4. A fent leírt átalakításokkal 207 lóerőt tud az új Ninja 13.000-es fordulaton. Tényleg nem kell izgulnunk az egyenesben mutatott teljesítmény miatt.

5. Új a kipufogó is.  Titán leömlőkkel spóroltak a rendszer súlyán, ami méreteiben megegyezik a verseny motoréval.  Az viszont már nem biztos, hogy ilyen jó hír, hogy három katalizátor szűri át a kipufogó gázokat. Erre azonban szükség van, hogy a ZX-10R megtudjon felelni az Euro4-es normáknak. (Bár manapság ez úgysem divat.)

6. A kormány 7.5 milliméterrel közelebb került a vezetőhöz, ami által több súly helyezhető a motor elejére. A vázban rezonancia kamrákat alakítottak ki melyek segítenek csökkenteni a motor hangját.

7.  Természetesen elektronikai segédletekből sem lesz hiány. Kipörgésgátló, rajt elektronika, ABS, gyorsváltó, motorfék elektronika valamint választhatunk majd az előre beprogramozott teljesítmény szintekből is.

8. A lengőkar 15,8 milliméterrel lett hosszabb. Ez akárcsak a kormány emelése segít abban, hogy több súly legyen az első kerékre helyezhető. Ez féktávokon és a kanyarbejáratoknál lehet nagyon fontos.

9. Az első villát a Kawasaki WSB csapata és a Showa együtt fejlesztette és a Ninján mutatkozik be először.  Mindkét villaszár alján találunk egy-egy nitrogén tartályt, amelyek segítik a még tökéletesebb lengéscsillapítást.

10. Az első fékek a Brembo legfelső polcáról kerülnek az új ZX-be. Alumínium nyergek, 330 mm-es tárcsák melyek szélén hornyokat alakítottak ki, hogy javítsák a fék hűtését.

10+1. Aerodinamika terén is komoly előrelépést tettek a zöldek.  A jobb szélvédelem segíti a versenyzőket a testhelyzet gyors változtatásában. A plexi mellett kialakított légbeömlő nyílások csökkentik a negatív légnyomást, amivel együtt csökken a turbulencia is.

Kawasaki gyári alkatrészek a MotoPartsShop kínálatában kaphatóak!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending