1. Bár kívülről ez nem igazán látszik, az igazság valójában az, hogy szinte az utolsó csavarig megújolt a zöldek zászlóshajója. A fejlesztésekben hatalmas szerepet játszott maga Tom Sykes is. A Kawasaki szerint ez a motor áll a legközelebb egy WSBK-s versenygéphez.
2. A motor átalakításánál a lóerők megtartása és a középső fordulatszám tartomány erősítése volt a cél, hogy még jobb kigyorsításokra lehessen képes a ZX-10R. Új hengerfej és vezérműtengely, melyek a súlyuk 20%-át hajították le. A szívó és a kipufogó nyílásokat is felpolírozták, hogy megkönnyítsék a gázok áramlását. A szelepek pedig már titánból készülnek. A dugattyúk rövidebbek és könnyebbek lettek illetve a tetejüket is átalakították míg a henger fala megvastagodott.
3. A ram-air nyílását előrébb helyezték, hogy még hatékonyabban működhessen. A légszűrő felülete is növekedett és még könnyebben engedi át magán a száguldáshoz szükséges oxigént.
4. A fent leírt átalakításokkal 207 lóerőt tud az új Ninja 13.000-es fordulaton. Tényleg nem kell izgulnunk az egyenesben mutatott teljesítmény miatt.
5. Új a kipufogó is. Titán leömlőkkel spóroltak a rendszer súlyán, ami méreteiben megegyezik a verseny motoréval. Az viszont már nem biztos, hogy ilyen jó hír, hogy három katalizátor szűri át a kipufogó gázokat. Erre azonban szükség van, hogy a ZX-10R megtudjon felelni az Euro4-es normáknak. (Bár manapság ez úgysem divat.)
6. A kormány 7.5 milliméterrel közelebb került a vezetőhöz, ami által több súly helyezhető a motor elejére. A vázban rezonancia kamrákat alakítottak ki melyek segítenek csökkenteni a motor hangját.
7. Természetesen elektronikai segédletekből sem lesz hiány. Kipörgésgátló, rajt elektronika, ABS, gyorsváltó, motorfék elektronika valamint választhatunk majd az előre beprogramozott teljesítmény szintekből is.
8. A lengőkar 15,8 milliméterrel lett hosszabb. Ez akárcsak a kormány emelése segít abban, hogy több súly legyen az első kerékre helyezhető. Ez féktávokon és a kanyarbejáratoknál lehet nagyon fontos.
9. Az első villát a Kawasaki WSB csapata és a Showa együtt fejlesztette és a Ninján mutatkozik be először. Mindkét villaszár alján találunk egy-egy nitrogén tartályt, amelyek segítik a még tökéletesebb lengéscsillapítást.
10. Az első fékek a Brembo legfelső polcáról kerülnek az új ZX-be. Alumínium nyergek, 330 mm-es tárcsák melyek szélén hornyokat alakítottak ki, hogy javítsák a fék hűtését.
10+1. Aerodinamika terén is komoly előrelépést tettek a zöldek. A jobb szélvédelem segíti a versenyzőket a testhelyzet gyors változtatásában. A plexi mellett kialakított légbeömlő nyílások csökkentik a negatív légnyomást, amivel együtt csökken a turbulencia is.