Csatlakozz hozzánk

Hírek

100 lóerős limit?

Újra erőre kapott a kezdeményezés, ami alapján 100LE-re korlátoznák az európai motorokat

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Franciaországban már bevezették, azaz a bagett hazájában legfeljebb 100 lóerős motorokat árusíthatnak. Ennek a motorgyártók felől két hozománya van: vagy egész egyszerűen kihagyják az országot az értékesítésből, vagy kénytelenek valamiféle műszaki megoldással lefojtani a kétkerekűt. Most az Európai Bizottság újra előkotorta a kezdeményezést, és az egész földrész, jobban mondva az összes EU tagállam torkán szeretnék lenyomni ugyanezt.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

A dolog hátterében természetesen a baleseti statisztikák javítása, a közúti biztonság növelése áll. Ám úgy gondolom, naívak a törvényhozók, ha szerintük ezzel kevesebb, ténylegesen 100 lóerő fölötti motor venne részt a közlekedésben. Ugyanis általában a mechanikus (pl. ütköző, mely fél úton engedi csak járni a gázbovdent) illetve az elektronikus fojtások kis munkával könnyedén eltávolíthatók a motorból, akár házilag is (feltételezem elég kihúzni egy biztosítékot, vagy kiszedni az ütközőt). Nem hülyék a motorgyártók, melyikük szeretne piacot veszteni azzal, hogy csak nagy szenvedések, vagy drága munkdíjak árán állíthatnánk normális állapotába motorunk. Így csak papíron lennének gyengébbek a gépek. Ezt egyébként egyenesen jó hírnek is felfoghatjuk, hiszen a biztosítás díját aszerint az adat szerint fizetjük, ami a forgalmiban szerepel. Tehát például a majdnem 200lóerős BMW S1000RR esetében is csak 100 lóerő után kellene csengetni. Persze úgy is kitalálnak majd valamit a biztosítók.


Dacára, hogy nem a teljesítmény az oka a baleseteknek,
mégis itt keresik a probléma megoldását

Szóval nem hiszem, hogy ezzel a törvénnyel túl sok dolog változna,annál is inkább, mert egy holland tanulmány évekkel ezelőtt megmutatta, az ég világon semmi összefüggés nincs a 100LE feletti motorok és a baleseti számok között. Az viszont mindenképpen jó ötlet, hogy a teljesítmény limittel egyetemben a kötelező blokkolásgátló rendszert is előírnák. Eszerint minden kétkerekűn gyári állapotban kellene lennie ABS-nek, legyen szó akár sportmotorról, vagy nagy robogóról. Ezt valószínűleg jó ideje pontosan tudják, sejtik a motorgyártók, nem véletlen, hogy lassan maguktól is minden típusra felteszik a biztonsági rendszert, még ha opcionálisan is. Szerintem a plusz súly ellenére (3-10kg) minden motoron dolgoznia kellene blokkolás gátlónak, ám meghagyva a vezetőnek a döntés jogát, minden esetben kikapcsolhatónak kellene lennie.


Ma már sportmotorokon is megtaláljuk az ABS feliratot.

A kivitelezés lehetőségeiről, részleteiről egyébként nyáron fog tárgyalni az Európai Bizottság. Hogy mi lesz a vége, azt pedig talán csak évek múlva tudjuk meg. Mindenesetre kíváncsiak lennénk, ti mit gondoltok erről az egészről? Lenne-e értelme a teljesítmény korlátozásának, illetve ti is szívesen látnátok minden motoron ABS feliratot? Mondjátok el a véleményeteket a hozzászólásokban!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending