Csatlakozz hozzánk

Blog

A 10 legjobb használt kétütemű motor

Mai toplistánk leginkább a motocrossos tábornak lesz szimpatikus, 10 kétütemű motort nézünk meg kicsit közelebbről, mindenféle rendszert mellőzve

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

A pletykák ellenére a kétütemű műfaj köszöni szépen, jól van. Nincs szó semmiféle visszatérésről mert igazából el se tűntek. A KTM továbbra is minden évben sikeresen kiárulja az összes készletet, a Yamaha sem tervezi abbahagyni a műfajt és persze ott a Gas Gas is, akik kimondottan a kétüteműekből élnek. Az egyetlen szokatlan fordulat, hogy a könnyű négyütemű crossmotor gyártás éllovasa, a Husaberg már szinte csak kétüteműeket gyárt.

  • Suzuki RM250 2003-2008
    Amiért ez a Suzuki az első helyre mászott fel, az az ár – érték aránya: mivel 2008 óta nem gyártják, így már nem annyira vészes az ára. A modell fénykorában, még javában tartott a Suzuki – Yamaha háború a 250-es kategória legfelső dobogójáért, miközben a többi gyártó már egy ideje kihátrált a versenyből. Az RM250 mindig is egy jó motor volt és még ma is megállja a helyét. A szériagyártás elején akadtak még fúvóka gondok, de a futómű jó volt, a blokk pedig gyors és megbízható. Ma ár-érték arányban nem nagyon létezik jobb alternatíva.

  • KTM 300 2004-től
    Legyen szó 4 vagy 2 ütemről, a KTM 300 még ma is az egyik legjobb választás ha szűkös ösvényeken vagy versenyeken kell helyt állni. 2004-ben kapott egy érezhető frissítést, de a 2000-2003 között gyártott verziókra sincs sok panasz. Volt EXC meg MXC verzió is, az utóbbi inkább sivatagi környezetben érezte jól magát. Ma már inkább XC-W és XC néven ismerhetjük őket, és a sok apró frissítést egyértelműen felülmúlja a 2008-ban ráakasztott önindító. Ha ez a modell nyerte el a vásárló tetszését, érdemes ilyen felszereltségű modellt keresni.

  • Yamaha YZ250 2005-től
    A Yamaha legyártotta a legjobb 250-es kétüteműt, mire a többi gyártó ki is lépett a kategóriából. 2005-ben spéci aluvázat kapott amit a mai napig töretlenül használnak a gyártás során. Az egyedüli alkatrész ami jelentősen javult az évek során az első villa.

  • KTM 250 2004 után
    A 250-es verzió majdhogynem megegyezik a 300-assal, de mégsem annyira népszerű. Azt meg kell hagyni, hogy az SX motocross verzió zseniális, a mai napig a leggyorsabb 250-es kétütemű motor a piacon. A kétütemű KTM-ek egyedüli gyenge pontja a futómű, és ez alól sajnos jelenlegi alanyunk sem képez kivételt. Az EXC, később XC-W-re átkeresztelt széria hihetetlenül jó, egyedül a 300-asban meglévő alacsony fordulati nyomaték hiányozhat kicsit.

  • Honda CR250R 2000, 2001
    Elsőre furának tűnhet, hogy pont ezt a szériát emeljük ki, de ennek oka van. A 2001-es modellben minden összejött, a régi bevált blokk egy új vázba került. Mondjuk az egy évvel korábbi modell sem rossz, úgyhogy nem kell nagyon válogatósnak lenni, sokan használják a mai napig ezeket a Hondákat.

  • Honda CR250R 2002-2007
    Igen, megint ugyanaz a motor, csak már elektromos power szeleppel. Ennek ellenére valamiért lustábbnak érződik az elődjénél, a váz viszont még jobb lett, ahogyan a futómű is. A Honda be is jelentette, hogy 2007-el megszűnik a modell gyártása, ami érthető, hiszen a modell fejlődése már jóval ezelőtt megállt.

  • Yamaha YZ125 2005 után
    Ezt a motort se volt túl nehéz beválogatni a listába, hiszen az egyik legjobb 125-ös, hiába gyártják évek óta változatlanul. Alu vázat csak 2005-ben kapott, de a korábbi modellekkel sincs baj. Habár soha nem ez volt a kategória leggyorsabb motorja – ezt a címet rendre a KTM nyeri – de attól még ez a legkezesebb 125-ös.

  • GAS-GAS 250 és 300 2000 után
    Igazából az összes GAS-GAS gép nagyszerű offrad motor. Viszont tagadhatatlan, hogy a cég 10 év alatt négy különböző importőr kezén haladt át, így az elérhetőségük néha akadozott. A jó állapotúakat szabad csak megvenni, megbízható motorok és alkatrész is akad hozzájuk.

  • Kawasaki KX500 2000-2004 között
    Sok hívő szerint még a mai napig a valaha gyártott legjobb crossmotor a KX500, igazából mi sem tudunk túl sok ellenérvről. Villámgyorsan rajtol és ér el nagy tempót, akár a ami motorokat is megszégyeníti. Nem alkalmaztak rajta túl nagy módosításokat az évek során, így inkább az állapot a fontos, nem a kor.

  • Honda CR500R 2001
    Persze a CR500R utolsó szériája sem maradhatott ki, kötelező darab. Nem sokat változott utolsó éveiben, de lehet nem is baj, hiszen az egyik legmegbízhatóbb motor. Kilóra mehetett bele a homok és mocsok és nem kérdezett vissza. Plusz a vasperselyes blokkot is simán újra lehetett fúrni. Nem kizárt, hogy jobb volt a Honda, mint örökös vetélytársa, a Kawasaki KX500, kár hogy az eladások nem ezt igazolták.

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending