Csatlakozz hozzánk
MPS SC Vintage

Blog

A 10 legérdekesebb motor a 2019-es The One Motorcycle Show-n

Nyilván ennél sokkal több figyelemre méltó motor volt, de az összes felsorolása helyett inkább összeszedtük azt a tíz motort, amit kár lett volna kihagyni

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A The One Moto Show anno egy kis rendezvényként kezdte, viszont mára már észak-nyugat Amerika egyik legnagyobb műsorává nőtte ki magát. Évről évre jelentős mennyiségű motoros indul meg Portland felé csak ezért a programért, ahol idén 200 egyedi építésű motort lehetett megcsodálni, amiből az alábbi tízet mindenképpen érdemes kicsit közelebbről is megvizsgálni:

Kezdésnek álljon itt ez az 1975-ös Moto Guzzi Eldorado, amelyet a Super Rat csapata varázsolt át egy amolyan utcai harcos hangulatú motorrá. Ahelyett, hogy a motor átesett volna egy teljes restauráláson, inkább meghagyták olyannak amilyen, büszkén viselve harci sérüléseit. Nem mindig a legcsillogóbb, legjobban felpolírozott motorok a legérdekesebbek ugye?

Aztán itt ez az abszolút minimál módon átépített Husqvarna úttörő. Na persze ezt a nevet nem a gyárban kapta, hanem a MototheNW-s srácok keresztelték el így, valószínűleg azért, mert a kiállított motorra egy ásót és egy láncfűrészt is építettek, amivel számtalan új ösvényt vágtak az oregoni erdőkben motorozva, egész pontosan 52 ingyenesen látogatható off-road csapást hoztak létre a mokány kis motor hozzájárulásával.

A következő a sorban egy aprócska 1967-es Honda S65, 62,9 köbcentis blokkal, gyári kivitelben 6,2 lóerővel, mindössze 78 kilós száraz súllyal. Magáért az építésért Tim Klosterman vonható felelősségre, aki nagy valószínűséggel még előcsalt pár lovat a parányi blokkból, legalábbis reméljük. A pehelysúlyú motor kapott még egy lábtartó szettet valamint egy kormánylengés csillapítót és igen, jól látjátok, a neon zöld kormány csutkák lekerültek a villa nyak alá, garantálva a sebességrekorder megjelenést és az elviselhetetlen vezetési pózt.

Elérkeztünk egy olyan motorhoz, amit valaha úgy hívtak, hogy Yamaha DT400, de a La Siesta Garage nem sok mindent hagyott meg eredetinek az 1978-as endurón. A benzintankot alaposan teleszórták csillámporral (szerencsére csak kívülről), a felniket és a vázat pedig hófehérre fényezték, így kb. szinte semmi sem maradt az eredeti kétütemű motor hangulatából.

Az eddigi motorok sem voltak kimondottan hagyományosak, de ez a ’Departed’ névre keresztelt R18-as Boxer BMW még így is erősen kilóg a sorból. Az elkövető a Japán Custom Works Zon garázs, ennek tudatában pedig már csak egy kicsit vagyunk megrökönyödve. A térhálós váz adja a motor formáját, a kézzel ízlésesre formázgatott elemek pedig szépen kiegészítik a minden túlzás nélkül gigantikusnak nevezhető felniket. A szintén méretes 1,800-as blokk pedig örök, mint a nyomorúság.

Hát, ha az előző motor megosztó volt, akkor nem is tudom, hogy erre mit lehet mondani. Évről évre népszerűbbek a mini-bike építések is, de ez a mini-chopper anélkül is ugyanilyen érdeklődést váltott volna ki, erre nagyobb összegben mernék fogadni. Jesse Shepard hozta össze ezt a plüss foteles, hónalj szárító kormányos, extra hosszú villás metál pink szörnyeteget, amihez tényleg nem tudunk hozzászólni, élvezzétek a látványt.

A soron következő Frijole 883 –at egykoron Harley Davidson XL883 Sportster-nek hívták, de az nem ma volt. A Bitwell találta ki, hogy egy épített Sportsterrel nevez be a mexikói Baja versenyre, miután 14. helyen végzett a NORRA Mexican 1000 verseny Modern Open kategóriájában. Születése óta elég rendes rajongótábor alakult ki a Frijole 883 köré, ami egyébként magyarra fordítva babszemet jelent.

A műsor egyik fő különlegessége kétségtelenül az Indian Motorcycle standján található Springfield volt, aminek az oldalából teljesen váratlan módon egy komplett oldalkocsi nőtt ki. Nem titok, hogy az építés során egy amerikai B-17-es bombázó pilótafülkéjének a megidézése volt a cél, amit Carey Hart freestyle motocross legenda álmodott meg azért, hogy a gyerekeit is be tudja ültetni maga mellé egy-egy motorozásra. Kevés biztonságosabb oldalkocsit tudok elképzelni, mint egy bombázó pilótafülkéje. 🙂

El is érkeztünk a végszóhoz, amit egy 1979-es Honda CX500 testesít meg. A Kickstart Garage gondolt egyet és fogták az amúgy is egész szép állapotnak örvendő motort, majd csináltak belőle egy két keréken guruló svájci bicskát. Van itt marmonkannára hajazó benzintank, golyóálló első fejidom, és lövésztornyot megszégyenítő fényerejű első fényszóró, LED égőkkel. A karamell színű bőrülés és a végi bandázsolt leömlők a habot adják a tortán, a bronz szelepfedél pedig a cseresznyét a csúcsán.

Mi pedig csak annyit bánunk, hogy nem a szomszédban került megrendezésre ez a kiállítás, mert akkor tuti, hogy több egyedi elképzelésről számoltunk volna be személyesen!

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Trending