Tesztek

Zárt sisakteszt 60 alatt és felett – 2.rész

Folytatjuk zárt sisaktesztünket, immár a 60.000 Ft-on felüliekkel
Faster2
EuroMotor

Folytatódik zárt sisaktesztünk, melyben az egész olcsótól az egész drága típusokig vizsgálódtunk. Persze, hogy igazságos legyen a mustra, 60.000 Ft-nál húztunk egy határt, mely mentén az alatta lévőkről az előző, a felettiekről pedig ebben a részben olvashattok. Az ilyenkor szokásos ráhangoló mesét, miszerint szubjektív a teszt, gondosan kidolgozott ponttáblázat így meg úgy, illetve, hogy miről is szól ez az egész, most kihagyom. Inkább térjünk a tárgyra.

Ezennel öt olyan, 60 „lepedőnél” drágább sisakot nézünk meg, melyek eddig még nem szerepeltek nálunk. (Egy kicsit régebben már írtunk erről a szegmensről, melynek szereplőit nem szerettük volna újra a pástra szólítani.)

Az ötös fogatba két elég ígéretes AGV is helyett kapott. Mindkettő a kicsit drágább, de minőségi vonalat képviseli. Az ő esetükben a legnagyobb kérdés az ár-érték arány lesz, azaz hogy megérik-e az árukat, más szóval találnánk-e hasonlót kevesebb pénzért, esetleg ugyanennyiért valami jobbat. Aztán ott a Nolan egyik legnépszerűbbje, az N85, melyet pár hete a német Motorrad & Reisen szakírói öt csillag kíséretében kiáltottak ki az egyik legjobbnak a piacon. Olvashattok a Caberg csúcsmodelljéről, a teljesen, kívül-belül karbon V2X-ről, illetve az X-Lite „belépőszintű” zárt sisakjáról, az X602-ről is. A belépőszint szó ebben az esetben azért némileg megtévesztő, mert bár tényleg ezzel kezdődik az X-Lite-ok sora, de a léc már az elején is rettentő magasan van.

AGV Stealth SV

forgalmazza: SHOX Áruház

B.Zsolt

AGV idei újdonsága a Stealth SV, ami a rengeteg technikai újítást tartalmaz, de a legszembetűnőbb tulajdonsága a brutális formája. A csúcsos formájú állrész és a kis hátsó szárny a legfőbb ismérve. Gyári kihangosítóval is kapható, bár még ez az első szériája, de azért elég jól sikerült kis sisak a Stealth kívülről. A belső anyaga is minőségi termék benyomását kelti, és még napszemüveg is van benne, amit kesztyűvel is jól lehet kezelni.

Viszonylag könnyű belebújni, de az én fejemnek olyan érzés benne lenni, mintha a fölső részén egy satu lenne elrejtve. Fölül szoros, alul pedig nem annyira tart. Ami nem tetszett még, az a brutális külső méret. Nagyon nagy az egész. Az viszont szimpatikus, és más bukónál még nem láttam ilyet, hogy a pleximechanikában cserélhető a rugó. Így, ha azt szeretnénk, hogy ne sok, csak két állásos legyen a plexi, az is könnyen megoldható.

M.Dénes

Az AGV márka a legnagyobbak közé tartozik, és ha egy ilyen gyár felső kategóriájáról beszélünk, valószínűleg pozitív jelzők egész armadáját sorakoztatjuk majd mondatok formájába. Én nem vagyok a márka elkötelezett híve, de én sem tudok most mást tenni.

Bár tényleg nem számít kis méretű sisaknak, de a Stealth SV formája szerintem nagyon jó, és emiatt rögtön meg is bocsájtottam neki. Ami viszont még ennél is szembetűnőbb -a szokásosan szuper fényezéseken kívül- az a nagyon magas minőség faktor. Erre nagyon ügyelnek az olaszok, s persze más is -mondhatnánk-, de a többiekkel, illetve sokakkal ellentétben ezt kézbe véve tényleg érezni azt, mintha ebben benne lenne a bukósisakgyártás minden mai tudománya. Jó fogdosni, jó forgatni és még jobb felvenni.

Nagyon szimpatikus, hogy van benne lehajtható napszemüveg, mert ez ebben a kategóriában nem szokott kiváltság lenni. Ráadásul kifogástalanul lehet használni, és a tetejébe még csak nem is vált tőle rettenesetes nehézzé a sisak. A plexit se kín működtetni, sőt! És akármennyire is próbáltam belehelni, nem sikerült. A SHARP teszten 5 csillagot ért el a karbon kompozit anyagú bukó, nálam szintúgy ennyit kap az egyéb paramétereire. Az egészben a legszebb pedig az ára, mert bár mondhatni, hogy durván 82-90 ezer Ft sok egy sisakért, de nem ezért! A Stealth a teszt vége felé került a kezeim közé, és ez az első, amire tudtam mondani, hogy “na, ez igen”.

+ napszemüveg
+ cserélhető rugó a pleximechanikában a rugó
+ kihangosítás előkészítés
+ szép fényezés
+ nagyon jó ár

Caberg V2X Carbon

forgalmazza: Motoroázis

B.Zsolt

Gyönyörűszép és könnyű carbon sisak. Izgalmas formája van a héjnak, ami igényes belsővel párosul. A plexi mechanikája elég egyszerű és a plexi cseréhez egy pénzérme szükséges. Még szerencse, hogy nem nagyon kell cserélgetni, mert van beépített napszemüveg is benne. Egy baja van, hogy a le és fölvétel elég keserves. Nekem benne lenni már jó volt és azt hiszem gondoltak a szemüvegesekre is, hogy könnyebben be tudják csúsztatni a szemüveg szárát.

A szellőzése nem kavarhat nagy vihart a sisakon belül, mert két kis vékony csíkon hasít be a hűsítő szél fölül. A páramentességről FogCity gondoskodik, ami megtalálható külön a dobozban.

M.Dénes

Én úgy gondolom, hogy kicsit teátrális a lakozott karbon külső, amitől pár éve még rögtön hanyatt kellett vetődni, de ma talán már nem. Nagyon mutatós, nem erről van szó, hiszen karbonnal mindent el lehet adni, főleg ha látványosan úgy is néz ki, de ettől nekem még egyszerűnek hat a forma. Őszintén szólva kifejezetten  nudli dizájn lenne, ha az elején nincs egy kis élet a vonalakban, de van, szóval unalmasnak nem mondhatom.

Tehát karbon az egész, ami a súlyában is jelentkezik, mert ő a legkönnyebb az összes közül. A gyárilag megadatott adatot persze ő sem tudja, de kevesebb, mint 1300gramm, és ezt kézben fogva is egyből érezni. Amellett viszont nem tudok elmenni, hogy a SHARP teszten 3 csillagot kapott csak, amiről persze tudjuk, hogy nem feltétlenül mérvadó, de abból a szempontból óriási öngól, hogy így mégsem bízik úgy benne az ember, mint tenné azt 5 esetében. (Az Arai csúcsmodellje se kapta meg az 5-öt, miközben sok olcsó sisak lazán teljesíti.)

A méret nekem nagyon nem stimmelt. Az én fejemmel lehet a gond, de őrült rossz volt levenni, majd újra felhúzni. Iszonyatosan szűk a bejárata, ami bizonyos.. khm.. dolgoknál jó, de jelen esetben egy bírkózó sem tudta volna jobban széttörni a füleim. Az én esetemben -és nem kizárt ez másnál sem- csak maszkkal szabad használni ezt a Caberget. Ez már nálam a második öngól. A harmadik pedig, amit végül kivédett a kapus, hogy a plexit csak szerszámmal lehet levenni. Sokat vitatkoztunk róla, de az én álláspontom az, hogy a pénz is annak számít, és hogy 2010-ben a kis kezünkön kívül ne kelljen már más egy plexicseréhez. Ahogy írtam, ezt a Caberg kapusa kivédte, mert nincs szükség a plekó leszedésére, ugyanis kaptunk lehajtható sötét, mondjuk kicsit helytelenül így, napszemüveget. Az ára reális lehetne, de mivel ebben a tesztben van olyan sisak, ami ugyanennyibe kerül, de százszor jobb, ezért nem tudom a V2X-et túlpontozni. Nálam sajnos az öt közül leghátul végzett. Zsoltnál viszont egyáltalán nem, ebből is átszik, mennyit számít a jó méret, és mennyire szubjektív ipar ez.

+ kis súly
+ igényes belső
+ jó héjforma
+ napszemüveg
– egyszerű,de kevésbé nagyszerű pleximechanika
– kevés szellőző
– 3 csilag a SHARP-on

Nolan N85

forgalmazza: Euromotor

B.Zsolt

Izgalmas héjforma igényes fényezéssel, új megoldásokkal. Akadásmentesen, könnyen működő napszemüveg is van benne, aminek kissé kékes színe van. A belső kialakítása teljesen eltér az összes többi sisaktól, látszik, hogy ez egy friss fejlesztés és a legújabb Polygiene anyagból készült. A pleximechanika egyszerű, de mégis jól működik, a plexi fölső része magasabbra jön a gumicsíknál, ami jót tesz a zajosságnak. Nincsenek kiálló szellőzők sem, amik növelnék a szélzajt, viszont a frontszellőzők kapcsolói a múlt századot idézik. A fölső szellőzők viszont kétféle képpen állíthatók. Még egy jó pont, hogy N COM kihangosító is könnyen beszerelhető.

Benne lenni kissé felemás érzés. Ahol a sisakok nyomni szoktak, ott zseniális, viszont alul nyomja az állkapcsom és a tarkóm, amit eddig soha nem éreztem egy sisaknál sem.

M.Dénes

A forma egyedi, de azért nálam nem fog maximális pontot kapni. Nagy a mérete és ennek megfelelően nehéz is (1560g-ot mértünk), de szó se róla, van benne anyag. A héjszerkezete ennek a legegyedibb, hiszen a Nolan az ún. lexannal dolgozik, amiből más helyeken csak plexit gyártanak. Nagyon jól megfelel erre a feladatra is, kellően jól elnyeli az energiát, és kellően rugalmas, viszont drága és le is van védve ahhoz, hogy más márka is dolgozzon vele. Szépen kivitelezett az N85, igényes az egész, de ezt a Nolantól már megszokhattunk.

Nekem a mérettel voltak inkább gondjaim. Se homlokban, se arcban nem volt jó, de félek, egy kisebb méret meg már nyomna bizonyos helyeken. Így új állapotában tehát túl kényelmes volt, ez pedig nem jó. Egyébként jól felszerelt darab az N85. Van lehajtható sötét plexink, van hely kialakítva a kommunikációnak, le lehet zárni a plexit, amit a többieknél nem láttam, és egy rakat szellőzőnk van,amit kényünkre kedvünkre állítgathatunk. A magányvéleményem mondjuk az, hogy használhatatlanok, főleg a felsők, az elülsők meg egész egyszerűen rondák, mint ahogy az elsők is. Hát szóval nem tudom. Nagyon tetszik, nagyon kellemes viselet, de valahogy engem mégsem hatott meg. Valószínűleg hosszabb távon kellene hordanom, hogy igazán megszeressem.

+ innovatív megoldások
+ igényes fényezés
+ jó ár
– párásodik

X-Lite X602

forgalmazza: Euromotor

B.Zsolt

Nem hiszem el, hogy ahány X-lite sisak jár nálunk mindegyik esélyes a nyerésre. Ez is olyan felvéve, mintha az én fejemre tervezték volna. Nagyon jó a bélés anyaga és a sisak formája is. A le-fölvétel pont annyira nehézkes, hogy még ne fájjon, de azért szoros. A Lorenzo design zseniális, de nem azért mondom, mert akkora Lorenzo drukker lennék, hanem mert tényleg szép. Simán jöhetne tartós tesztre hozzám.

Egyetlen bajom van vele, az az állrész szellőzőjének a kapcsolója, ami akkor marad nyitva, ha félig nyomjuk csak be.

M.Dénes

Hazazi pálya az X-Lite, mert sorban a harmadik típust nyúzom, de igyekszem pártatlan maradni. Érdekes a modellpaletta, mert védelem terén mindegyik ugyanazt tudja, más szóval a “belépőszintű” X602-nek megyegyezik a héjszerkezete a csúcsként jegyzett X802-vel: mindkettő karbon-kevlár kompozit. A különbség nem ebben, hanem a formában, a belső anyagában, a szellőzésben, a belső méret viszonyokban és az egyéb apróságokban van.

A forma nagyon egyszerű, de mivel messze ez tűnik a legkompaktabbnak, nagyon könnyű beleszeretni. Nem csak tűnik, az is, hiszen kereken 1300 grammos, sok társánál 2-3 dekákkal könnyebb! A belseje -noha ez még nem az X-Lite legjobbja- ennek volt a legkellemesebb, nem értem, hogy erre miért nem figyel oda mindenki ennyire. A mérete ennek sem tökéletes számomra, mint ahogy eddig egyik X-Lite sem volt. A S-es rendre szoros, az M pedig már nagyon nagy. Homlokrésznél ki kellene nyomogatni egy fél centit az EPS-t és akkor 10 percnél többet is mosolyogva bírnék ki benne. Van erre mód, bár csak a leg-leg-legutolsó esetben folyamodjunk ehhez. Hátrányaként a szellőzőket tudnám felhozni. Az elülső működését szerintem erősen elbaltázták, kesztyűben lehetetlen kitapogatni és nagyjából a felsőkkel is így voltam. A fényezés csúcsszuper, csak Lorenzo ne majmolná az angyal-ördögös motívumom 🙂

+ nagyon kicsi héjméret
+ igényes külső és belső
+ kényelmes viselet
– furcsa megoldású állszellőző
– pinlock nélkül párásodik
– kevés szellőző

AGV T2

forgalmazza: SHOX Áruház

B.Zsolt

Az AGV második legjobb sisakja ez, amit most akcióban meg lehet venni 94.900 Ft-ért. Elég jó vételnek tűnik, ha az eredeti árat nézzük. Kétségtelen, hogy a T2 igényes anyagokból van készítve, de nekem sem a formája, sem a fényezése nem tetszik. Túl nagy az egész és a bélés anyaga is elég szúrós és sehogy sem illeszkedik az én fejemre.

M.Dénes

Felvételnél negyedszer is eltörtek a füleim -az AGV-nél ezen már nem is csodálkozok-, de szemet húnyok, mert nagyon jó benne lenni! Nekem tetszett a belseje is, de ami még fontosabb, hogy az összesen 10 bukó közül, amit ebben a tesztben próbáltunk, ez volt egyetlen, ami pont úgy állt a fejemen, ahogy az a nagy könyvben meg van írva.

Tetszik, hogy sugárzik róla a minőség, akár csak a másik AGV-ről, és mint ahogy semelyik másik márkáról sem a csapatban. Ez persze valamennyire csak a külcsín, de szerintem egyáltalán nem mindegy milyen hangulatot ad ki magából egy sisak. Nem nyiszeg, nem ropog, a plexi tökéletesen jár és zár, nem párásodik, a szellőzők jól működnek, a súlya pedig… Na igen, ezzel vannak gondok, ha nem is nagyon, de azért a 1,5kg-ot simán elérte. Pedig -így fogalmaznak- szuperkönnyű karbon-kevlárból áll a héjszerkezete. Hátrányaként az árat tudom felhozni, mert ha nem akcióban tesszük magunkéva, akkor meglehetősen drága is tud lenni. Azt mondjuk nem értem, hogy két különböző fényezés között miért van 30ezer Ft különbség. Durván 117ezer Ft-ot még esetleg meg is érne a T2, de 140ezer Ft-ból inkább mást néznék.

Azt viszont tudom, hogy az X-Lite márkát az Arai-n kívül maximum ezzel a típussal csalnám csak meg… 🙂

+ nagyon jó akciós ár a SHOXban
+ jól záródó plexi
– nagy súly
+ sugárzik róla a minőség

Összegzés

Ez a teszt eléggé megosztotta a véleményünket Zsolttal, sok esetben teljesen más volt a véleménye egy-egy sisakról, mint nekem. Kevés olyan volt, ami méretben mindkettőnknek passzolt volna, és ez természetesen nagyban befolyásolja a helyzetet. Ám épp ezért jó, hogy külön pontozunk, és így kettőnk ellensúlyzott sorrendjéből kialakult egy talán objektívebb végeredmény. Íme a ponttáblázatunk.

Az utolsó a Caberg karbonja lett, ami egyrészről a rosszul sikerült SHARP teszt és a nagyon szűkös méret miatt vesztett sok pontot. Zsoltnak tetszett, én kevésbé ájultam el tőle, az viszont biztos, hogy ez az egyetlen, ami egyikünkben sem pendített meg érzelmes húrokat.

Innentől kezdve viszont elég szoros a mezőny. Nagy viták közepette a Nolan N85 lett a negyedik, amit egyáltalán ne kezeljünk rossz helyezésnek, mert ha őszinték akarunk lenni, szinte semmi nem választja el a dobogótól. Zsoltnak nagyon-nagyon tetszett, nekem az AGV-k és az X-Lite mellett kevésbé. Nem aludtam volna jól, ha bármelyik elé kerül, mert úgy gondolom, a többi jobb, de igazából simán beférhetett volna. Kicsit más kategória, mitn azok. Ezt egy CBF-re venném, a többieket Ducati Monsterre, ha értitek mire gondolok.


A segítségünk..

Egy ponttal, azaz elhanyagolható előnnyel lett harmadik a teszt legdrágábbja, az AGV palettáján felülről a második modell, a T2-es. Nagyon jó sisak, ő tetszett nekem a legjobban, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy ennyi pénzt, amennyit elkérnek érte, nem lehetne jobban beosztani. Ha nem probléma kicsengetni, akkor futás a kasszához!

A második -ugyan egyáltalán nem sokkal- az X-Lite X602 lett. Megvolt minden esélye, hogy elsőként végezzen, nagyon jó sisak, Zsolt sorrendjében például fölényesen ő a befutó. És tőlem is kapott volna még pár pontot, ha nem lenne rá is jellemző az, mint a többi X-Lite-ra. Sajnos az én fejemre nem passzol maradéktalanul. Erre persze létezik megoldás. Mindketten erősen ajánljuk a típust, sőt mi több, ha sisakot választotok, kötelező jelleggel nézzétek meg ezt is!

A sorrend élére pedig az AGV Stealth SV került. Zsoltot valahogy kevésbé hatotta meg mint engem, de szerintem ennél a típusnál most nagyon odarakta magát a hárombetűs márka. Nagyon sokat kínál a lehető legmagasabb színvonalon, és mindezt szuperjó áron! Hiába vagyok X-Lite-os-, de boldog vagyok, hogy ez lett a végeredmény, mert valóban úgy gondolom, hogy ezt a sisakot érdemes ajánlani nektekt.

Még annyit a pontokról, hogy a kis különbségek igazából elhanyagolhatóak. Ez kevésbé vérre- és helyezésre menő, mint inkább nagyságrendi csata. Próbáltuk körülbelül elhelyezni a sisakokat egy nagyjából olyan sorrendbe rakva, ami tükrözi, hogy melyiket mennyire ajánljuk nektek, magyarul melyikeket nézzétek mindenképpen meg közelebbről is, ha sisakvásárlás előtt álltok. Remélem segít valamennyit a teszt.