zart bukosisak teszt 80 ezer forintig
Tesztek

A nagy sisakteszt – 80 ezer forint alatt

Középkategóriás zárt bukósisakokat hasonlítottunk össze, a nem teljesen belépő, de nem is teljesen prémium (még polikarbonát) intervallumból: AFX, Caberg és Scorpion a Sharkok, Nolanok és Iconok ellen!
EuroMotor
Faster2

Korábban 50 ezer forintnál húztuk meg azt a vonalat, amely kategorizálta az általunk tesztre begyűjtött bukósisakokat, de a mostani felhozatalnak csupán a harmada fért volna be e lélektani(?) határ alá. Így került feljebb a léc 80 ezerig, ami egyben azt is jelenti, hogy nem kifejezetten belépő-kategóriás zárt sisakokat vizsgáltuk – de szerintünk ha valaki komolyan motorozásra adja a fejét, nem érdemes 30 ezer alatt kutakodni…

Esetleg 60 ezer forintnál szét lehetett volna választani a kilenc fős mezőnyt, de jobbnak láttuk, ha így-ahogy-vannak küzdenek meg egymással (lesz még egy ötfős, 80 ezer fölötti prémium-összecsapás is). Ugyanis egyáltalán nem borítékolható a végső sorrend a vételár tükrében (amiben azért akadnak különbségek): például mert az ár/érték arány az egyik legfontosabb tényező, ugyanakkor ez esetben szépen szemléltethető, hogy akár “egy tizessel” többért mennyivel többet kapunk – vagy nem.


Két Icon, két Nolan és két Shark sisak is szerepel a tesztben – egymás és a többiek ellen. Ezen párosok mindegyike egy-egy (eltérő mértékben) olcsóbb-drágább modell, így még jobban látszanak az egyes lépcsőfokok közti különbségek (a gyártókon belül is, ugye). Rajtuk kívül a belépő Scorpion EXO, az újdonságnak számító AFX és a kuriózumnak minősülő Caberg EGO igyekszik bizonyítani – természetesen a teljesség igénye nélkül dolgozunk, ennyi bukót kaptunk.

A nagy próba módszere ugyanaz, ami a többcélú, dual-sport sisakok tesztjén is volt: egyéni és alap pontok összegéből alakul ki a végeredmény (mivel számszerűsíteni kell, máshogy lehetetlen lenne eredményt hirdetni). Utóbbiak esetében a súly, a zaj (ezeket mértük is) és a szellőzés dominál. Az egyéni pontoknál a lehető legszéleskörűbb szempontok szerint osztályoztuk a sisakokat, méghozzá hárman, hogy egy viszonylag kiegyensúlyozott mintát vehessünk alapul (például, háromféle fejformát). Íme tehát a nagy sisakteszt mezőnye:

A 9 polikarbonát versenyző legfontosabb (mért) adatai és az árak (nagyításhoz kattints a képre!)

Scorpion EXO-500 Kapható: SuperZone

A Scorpion bukókkal kapcsolatban igen jó tapasztalataink voltak az évek során, kíváncsian vártuk, mit tud a belépőmodell. Kicsit “bumszlibb” a formája (főként az eleje), mint a 750-es vagy 1000-es (2000-es) nagytesóké, a nyílása pedig szűkös, tehát nem ezt lehetett a legkönnyebben fel- és levenni – viszont ha már a fejünkön van, elég kényelmes.

A héj formája nem érdemel design-díjat, amit sokféle vagány fényezés feledtethet


Van benne napszemüveg és párna-pumpa, ami külön piros pont egy “beugró” modellnél (még pinlock is jár hozzá), akárcsak a nagyon hasznos (és jól működő) “plexipöcök”, amivel finoman résnyire lehet nyitni a szélvédőt. Ez sokkal elegánsabb megoldás, mint az Iconok “pöcke” – de erről majd lentebb. Viszont a plexi nyitása egy kissé nagy erőt igényel, és a cseréje is elég körülményes (a gumicsík viszont szépen simult a plekóra, jól zárt). Dani szerint az elején a “perzsa” márkajelzés olcsó hatású, mondhatni “búcsús” – nekem nem zavarta a szememet. A belseje nagyon igényes, jól párnázott, széles az arcpárna, finomak az anyagok – már-már kategórián felüli az interiőr, ami a felszereltségével és kivitelezésével együtt igen jó ár/érték arányt jelent.

A plexi cseréje szívás, a szürke tekerentyű előtt látható kis fekete karral azonban nagyon jól lehet résnyire nyitni, vagy éppen lezárni a szélvédőt

Előnyök / hátrányok – Scorpion EXO-500 Shadows

  • Igényes belső, nagyon kényelmes
  • Magas felszereltség
  • Jó ár/érték arány
  • Nem túl karcsú héjforma
  • Körülményes plexicsere
  • Kissé szűkös nyílás


A Scorpion belsejében arcpárna-pumpát, napszemüveget és rendes bogárhálót is találunk

Shark S600 Kapható: Karasna

Két Shark sapka is szerepel a tesztben: az S700-as “nagytesó” felára 18 ezer forint (a tesztben szereplő modellek esetén). Kíváncsiak voltunk, mennyivel tud többet a házon belüli konkurencia. Az S600 arcpárnája nem volt elég széles, nem tartott eléggé, magyarán nem volt meg a kellő “hörcsög-hatás”. Ugyanakkor – vagy inkább éppen ezért – elég könnyű volt le- és felvenni, és a kényelemmel sem volt baj (a “kritikus” ponton, a homloknál is pont jó volt, mindhármunk fejére).

Kevés a szellőző, de a minőséggel nincsenek gondok az S600-on


Az megint nem plusz pont, hogy hatalmas a hely belül, az állrésznél (ez nem a
dual-sport kategória). Tehát ki lehet jelenteni, hogy az S600 elég szellős – de csak a párnázottságát tekintve, mivel a szellőzése nem átlagon felüli: csupán két darab állítható szellőzőt nyomkodhatunk rajta (amikről ráadásul nehéz megállapítani, hogy nyitva vagy zárva vannak – legalábbis álló helyzetben). A felszereltsége is elég gyenge, se napszemüveg, se bogárháló a tátongó áll-résznél – csak pinlock jár hozzá. A bélése és a festése (dizánja) nagyon igényes, a pleximechanika csak olyan átlagos, de összességében a minősége átlagon felülinek mondható, szóval az S600 is az ár/érték bajnoki cím esélyese. Végül, nem szabad megfeledkeznünk az 5 év garanciáról sem, de nem tűnik úgy, hogy szükség lesz rá – ami megint csak jó.

A pleximechanikia átlagos, de a többi része átlagon felülinek mondható, különösen ötvenezer forint alatt

Előnyök / hátrányok – Shark S600

  • Kívül/belül minőségi hatást kelt
  • Kényelmes
  • Jó ár/érték arány
  • “Szellős” belső
  • Kevés szellőző
  • Gyenge felszereltség


Bár a nyílás nem tűnik annak, az S600 – amúgy igényes – belseje kissé tágas, a méretéhez képest

Caberg EGO – Kapható: MotorOázis

A teszt valódi csodabogara volt a Caberg EGO a “napfénytetőjével” (Dani), “sajtreszelőjével” (KT), “tésztaszűrőjével” (BenZso) a tetején – ez az elhúzható panel nem más, mint egy extra nagy szellőző! Majdnem biztos, hogy ebben érzed magad a legjobban egy “igazi” nyári napon (és bízzunk benne, hogy egy kiadós zuhiban nem kapsz vízhűtést a fejedre :)) – ha a “sisakbagyöngyözős” fajta vagy, megtaláltad, amit régóta kerestél… A kivitelezés viszont nem a legjobb, a panel “rolója” elég (túl?) könnyen jár, és gagyi hatású, sorjás műanyagokat is találunk rajta a pleximechanika környékén, valamint kissé “nyeklő-nyakló” hatást kelt az egész kupak (héj).

A Caberg EGO Streamline grafikája egy kicsit ódivatú, és a héj formája sem extra (a rajta lévő szellőző viszont igen)


A belső párnázása elég (túl?) vékony, főleg a fejtetőnél, nyilván az extra “panoráma-szellőzés” miatt. Viszont meglepően halknak bizonyult a porszívós méréseknél, nyitott szellőzőkkel is. Az ominózus, fejtetőn lévő szellőzőpanelen kívül a plexi is túl könnyen nyílik, vagy éppen csukódik, ha nyitott plekóval elérsz egy bizonyos sebességet – igaz, ez az állítás (felvetés) nem nyert bizonyítást. Bár a méretpontosság (kényelem) megfelelő volt, a héj formája nem kényezteti a szemünket, ahogy a tesztben szereplő fényezés sem. Egy ezres híján annyiba kerül, mint a Scorpion, de minőségérzetben nem (sem) “hozza” az amerikai bukót, és csak egy valamiben jobb nála (és mindenkinél?): igen, ez a szellőzése.

Na ilyet nem kapsz máshol: extra nagy levegőbeömlő-nyílás a fejtetőn, ami egy műanyag panellel zárható

Előnyök / hátrányok – Caberg EGO Streamline

  • Extra nagy szellőző a fejtetőn…
  • …mégis halk sisak…
  • …és kényelmes is
  • Túl könnyen nyíló plexi és szellőzőpanel
  • A műanyagok minősége hagy kívánnivalót…
  • Vékony a párnázás, főleg a fejtetőnél


A Caberg pleximechanikája sem kényezteti a szemünket, és máshol is találni rajta olcsó hatású műanyagokat

Icon Alliance – Kapható: MotoPartsShop.hu Forgalmazza: PartsEurope

A matt fekete Icon Alliance már kézben tartva is elég prémium benyomást kelt – pedig ez még csak az 50 ezer forint alatti kategória… Erről a sapkáról már “menős” tapasztalatunk is van (egy ilyen volt rajtam – stílszerűen – narancsban a KTM RC125 teszten), és azt kell hogy mondjam, maximálisan meg voltam vele elégedve… Első alkalommal húztam a fejemre, mégis olyan volt, mintha “már az én bukóm lenne” (ami nem sok sisakról mondható el), tehát nem nyomott, mégis tartott, jól szellőzött – passzolt. Mondjuk az a láthatósági szín jobban nézett ki (meg tudjátok, ez a vesszőparipánk), de ez a sötét matt is vagány (a héj formája is ütős): ez a típus már csak ebben a színben kapható, de legalább a sötét plexit ajándékba kapod hozzá.

Sajnos már csak feketében kapható (Dark), de a sötét plexi alapáron jár hozzá


A MotoPartsShop tartósteszje során az is kiderült, hogy az igényes HydraDry belső hamar kiszárad, ha beleizzadsz. A belső formája is abszolút rendben van, könnyű belebújni, jóval könnyebb mint a márkatárs Airmadába (lásd lentebb), az amúgy finom mechanikájú plexi “pöcke” viszont még durvább: ezzel a fém pöcökkel zárható le a plexi, de ez olyan “jól” sikerült, hogy egy kicsit “küzdős” lett… Kissé idegesítő, de mentségére legyen mondva, hogy a használat során valamelyest bekopik. Még egy negatívumot meg kell említenünk, mégpedig hogy a felhozatalból ez a legnehezebb (beépített napszemüveg nélkül is), de összességében nagyon meggyőző az amcsi sapi, és – ahogy BenZso mondaná – “ennyiért ajándék”.

A kis fémpöcök helyett alkalmazhatták volna mondjuk inkább a Scorpion jóval kifinomultabb plexizáró-megoldását (lásd fentebb)

Előnyök / hátrányok – Icon Alliance Dark

  • Könnyű fel/levenni, átlagon felüli kényelem és szellőzés
  • Igényes kidolgozás kívül és belül is
  • Kimagasló ár/érték arány
  • A “plexipöcök” durván, nagy erővel működik az első időben
  • Az arcpárna világos színén hamar meglátszik a kosz (de a Hydra Dry bélés hamar kiszárad)
  • Ez a legnehezebb, és már csak feketében kapható


A HydraDry bélés jól megbirkózik az izzadtsággal, és a belső formája is nagyon kényelmes

AFX FX-120 Kapható: MotoPartsShop.hu Forgalmazza: PartsEurope

A hárombetűs amerikai márka “futárbukójáról” már olvashattatok nálunk, mégpedig az extra szélvédőfűtés(!) apropóján. Sajnos a fűtőszálas kit nem az alapcsomag része, ettől eltekintve a felszereltsége így is jónak mondható. A tarkó résznél pumpával állíthatjuk pontosan a fejünk méretéhez/formájához, ami ebben a kategóriában tényleg extra, valamint beépített napszemüveget is kapott. Üröm az örömben, hogy pumpálás nélkül nem nagyon van tartása, kicsit “lötyögős” érzésünk van benne (de legalább könnyű fel/levenni, nem tépi a fülünket), és a belseje is eléggé igénytelen, legalábbis úgy, hogy majdnem annyiba kerül, mint a finoman “megművelt” Shark S600.

A jó formájú AFX plexijéhez fűtő-szettet is rendelhetünk, de a napszemüveg és a pumpálható bélés alapból is jár


A szellőzők azonban abszolút minőséginek tűnnek, és van is belőlük elég. A héj korántsem elnagyolt formájával sincs gond, viszont ebben a “teli” egérszürke fényezésben nem mutat olyan nagyot (ami futár-szempontból határozottan hátrányos – van feltűnőbb színben is…). A pleximechanika eléggé gyengécske, kissé “ropogós”, de ennél is idegesítőbb a túlságosan hátrahajló orrvédő gumi, ami egyfolytában birizgálja a nózinkat – ki kellett venni, nem tudtuk belőni.

A tarkó-résznél pumpálhatjuk magunkra, formálhatjuk a fejünkre a bélést…

Előnyök / hátrányok – AFX FX-120

  • Magas felszereltség (pumpa, rendelhető szélvédő-fűtés)
  • Tetszetős héj forma
  • Sok szellőző
  • Keskeny arcpárna, pumpa nélkül nincs tartása
  • Gyengécske pleximechanika
  • A bélés nem túl igényes, zavaró az orrvédő


…és hogy le is tudjuk venni magunkról, az áll résznél lévő gombbal engedhetjük ki a levegőt

Nolan N64 – Kapható: EuroMotor

A dizájn-díjat egyértelműen elvitte az N64 Melandri replikája, ebből nem volt vita hármunk között. Az akváriumos, halacskás – igényes kivitelezésű – grafika annyira “aranyos”, hogy tuti az N64-esed lesz a legnépszerűbb kupak a parkolóban, és persze a forgalomban sem baj, hogy feltűnő (a mutatós festés egyébként jól eltereli a figyelmet a viszonylag egyszerű héjformáról). Amiben még kiemelkedik a mostani mezőnyből, hogy ez a legkönnyebb – egyedül ezt mértük másfél kiló alatt. Sajnos a felszereltségével nem tud kitűnni a 9 fős tömegből, napszemüveg sincs, pinlock sem jár.

A kissé golyós héjformát alaposan feldobja a vidám dizájn. A replika-grafika közelről is jó minpségű


Az Unitherm elnevezésű bélés igényes, finom kivitelű, de belül egy kissé szűkös volt a méretéhez képest (ebből a szempontból pont a Sharkok ellentéte). A passzos bélésnél jobban zavart a héjszerkezet “nolanes” recsegése-ropogása, ami már nem kelt annyira minőségi hatást. A plexi mechanikája, működése legjobb esetben is átlagosnak mondható, ami nem feltétlenül jót jelent már ennyiért – de legalább a cseréje könnyen megy és nem is nagyon akart párásodni. A szellőzéssel és úgy az általános minőségérzettel – a “hangos” héjat leszámítva – nincs probléma, de az árát tekintve, ennyiért kapunk jobbat is – vegyük például a Scorpiont.

Talán a halacska is azért vág olyan fejet, mert az ő szemét is zavarja az olcsó pleximechanika

Előnyök / hátrányok – Nolan N64 Melandri Aquarium

  • A legszebb, legmutatósabb fényezés
  • Igényes anyagú belső
  • A legkönnyebb
  • Szemre is olcsó pleximechanika
  • Passzos és “hangos” héj, aminek a formája sem izgalmas
  • Gyenge felszereltség


A belseje is csinos, kényelmes, igényes, csak a nyílása egy kissé szűkös – nincs benne napszmüveg és bogárháló sem

Shark S700 – Kapható: KARASNA

Jöjjön a Shark S700, amelynek bizonyítania kell(ene) 18 ezer forintos felárát (a tesztben szereplő Shark-modellek között ennyi a különbség). Nos, a lényegre törve, ez nem igazán sikerült neki, mert nem sok mindenben nyújtott jobb teljesítményt a – statikus – teszt során, mint a kistesó. Ráadásul a méréseink során kicsit nehezebbnek és picit hangosabbnak is bizonyult. Az arcpárna ebben is keskeny, de ez legalább már nem csak a párnái miatt szellős: több a szellőzőnyílás (talán ezért hangosabb), és jobb érzés is volt kattogtatni őket.

Az S700-asban már van napszemüveg, de egy felsőpolcosabb pleximechanikának talán jobban örültünk volna


Többször említettük a Sharkok keskeny párnáit, viszont határozottan emlékszem, hogy nyomta a fülemet… Tudjuk, hogy ez fejforma-függő, és a méretpontossággal nem is voltak gondjai…de nem csak az én fülemet nyomta, hanem mindhármunkét! Viszont fel- és levétel közben nem akarta leszakítani azokat. Érdekes egybeesés, hogy ugyanannyi egyéni pontot (hármunk összesített pontszáma, lásd a lenti táblázatot) kapott, mint az S600, tehát nagyjából (pontosan) ugyanolyannak ítéltük meg a 700-ast is, és csak az ún. alap pontok döntöttek közöttük – amik olyan “egzakt”, jól mérhető szempontok, mint a súly, a zaj vagy a szellőzőszám. Ez azt jelenti, hogy “érzésre” nem tudtunk dönteni közöttük, végül – némi meglepetésre – az olcsóbb modell felé billent a mérleg nyelve (ez az S600-as jobb ár/érték arányát is jelenti).

Közelről is szép: az egész sisak olyan minőségi hatást kelt, mint az igényes fényezés

Előnyök / hátrányok – Shark S700

  • Kívül/belül igényes hatást kelt
  • Kényelmes (a fül helyét leszámítva)
  • Jobban felszerelt (és szellőzik), mint az S600
  • Keskeny az arcpárna, ugyanakkor nyomja a fület
  • Nehezebb és hangosabb az S600-hoz képest…
  • …ezért nem (sem) éri meg a felárát (a tesztben szereplő fényezésekkel)


5 év garancia, ahogy a mellékelt ábra mutatja – az S700 nem kelt egy szétesős-benyomást

Nolan N86 – Kapható: EuroMotor

Akárcsak Sharkból, Nolanből is két modellt szerepeltetünk, ez esetben kettejük között 11 ezer forint az eltérés az N86 “javára”. Valóban a javára válik a felár? A Sharkok esetében nem így történt… Nos, az N86 csendesebb és nehezebb is az N64-nél, de a súlyában a beépített napszemüvegnek is szerepe van. Nem csak ennyivel jobb a felszereltsége, mert a pleximechanika is igényesebb kivitelű, “szebben” működik (még ha úgy tűnt, jobban is párásodik). Mivel Nolan, ez is “recsegropog” – ugyanúgy, mint az olcsóbb típus – viszont annál kényelmesebbnek bizonyult a hasonlóan igényes belseje (és a le/felvétel is könnyebben ment). A szellőzése ugyanolyan jó, mint a kistesóé, a minősége pedig még egy kicsit jobb.

Ez már egy polccal feljebb van, mint az N64: ez leginkább a plexi környékén egyértelmű


A helyzet nagyon hasonlít a Sharkok közti végeredményre: itt csupán egyetlen ponttal nyert a kedvezőbb árú, de alacsonyabb “osztályú” N64 hármunk egyéni pontjait tekintve (ár/érték arány?), és megint az “egzakt” alap pontok döntöttek – és megint az olcsóbb javára… Ebből a “mérési” fejezetből (lásd: alap pontok) úgy tűnik, a drágább modell nem annyival csendesebb, mint amennyivel nehezebb. Igazából pont annyival jobb az N86, mint amennyivel drágább (11 ezerért szebb héj, jobb plexi és napszemüveg), csak a helyzet az, hogy ezt a pénzt lehet, hogy inkább egy sötétített plexire költeném az N64-re.

Az N86-é a legszebb bélés, a minőségérzetet csak a nyöszörgő hangok rontják…

Előnyök / hátrányok – Nolan N86 Axye

  • Nagyon igényes (kényelmes) belső rész
  • Szép héj, vagány fényezés
  • Jó szellőzés és felszereltség
  • Recseg-ropog a héj (mint sok más Nolan-nál)
  • Kisméretű (transzformerszes) napszemüveg
  • Ezzel a fényezéssel nem a legjobb az ár/érték aránya


Félmegoldás: ez a napszemüveg nem ér le elég mélyre, egy ajándék sötét plexi többet érne

Icon Airmada Kapható: MotoPartsShop.hu Forgalmazza: PartsEurope

És a végére is maradt még egy “párbaj”, mert Iconból is két versenyző indult, az Alliance mellett az Airmada. Tulajdonképpen nem érdemes őket egymás mellé tenni, mert itt a különbözet már tetemes, kábé 30 ezer forint (ezekkel a fényezésekkel). De a kérdés továbbra is az, mennyivel tud többet a drágább? Mert az ár/érték arány nem jelent egyet az olcsósággal, viszont nem valószínű, hogy a nem sok híján 80 ezres Airmada lesz ennek a bajnoka. Mert nem csak hogy ez a legdrágább a polcon, de a második legnehezebb is a mérlegen. Belebújni is ebbe a legnehezebb, mert nemhogy a füled, de az arcod is leszakad közben…

Ez az Icon már felsőpolcos – de még polikarbonát. Számtalan mutatós – köztük láthatósági – fényezéssel kapható, ez a drágábbak közül való


Nagyon szűk a nyílása, de benne már igen jó érzések töltenek el, mert jól tartanak az igényes, finom anyagú párnák – a belsőből egyedül a bogárháló hiányzik. Az ominózus plexirögzítő pöcök (amiről az Alliance kapcsán már volt szó) viszont nagyon nem, de ezt (ezeket) leszámítva már nem tudunk rosszat mondani erről a sapkáról: vagány héjforma és grafika, az egyik legjobb pleximechanika, egy rakás szellőző, dupla D-gyűrűs csat és társai… Profi – csak ne volna olyan nehéz felhúzni, levenni! De van még egy jó hírünk: a legolcsóbb (egyszínű) fényezéssel lényegesen olcsóbb, csak 55.780 forint – ami igen jót tett az ár/érték arányának; enélkül nem fért volna fel a dobogóra, hogy egy kicsit előre szaladjak…

Szellőzés felsőfokon: az Airmadának van a legtöbb légbeömlője. A fényezés minősége és a héj formája is kifogástalan

Előnyök / hátrányok – Icon Airmada Salient

  • Nagyon “patent” és kényelmes (ha sikerül felvenni)
  • Minőségi külső és belső kialakítás
  • Finom pleximechanika, jó szellőzés
  • Nagyon szűk a nyílása, nehéz belebújni
  • “Plexipöcök” – nem kéne, vagyis nem ebben a formában
  • Gyenge felszereltség: nem jár hozzá semmi extra


Az amúgy igényes belső extra szűk nyílása a legnagyobb gond – a dupla D-gyűrűs csatért és a plexitakaróért azonban külön dicséret jár

A végeredmény az egyéni és alap pontok összege alapján a következőképpen alakult:

A dobogósokat ez éremnek megfelelő színnel jelöltük: a pódium legalsó fokán holtversenyben végzett a Shark S600 és az Icon Airmada, második a Scorpion Exo-500, a győztes pedig az Icon Alliance Dark (a nagyításhoz kattints a képre!)

Összegzés

Számszerűsítve a sisakok statikus tesztelése során szerzett érzéseinket, benyomásainkat, kialakult a végeredmény (és persze a dobogó) sorrendje – most pedig megpróbáljuk a számokat betűkre fordítani. A legkevesebb pontot holtversenyben az AFX, az “új fiú” és a “szuperszellőzős” Caberg kapta. Az AFX összességében egyáltalán nem rossz, csak ahhoz képest elég gyenge a belseje és a plexije, hogy annyiba kerül, mint az Icon Alliance (lásd lentebb…). A Cabergen is a minőségérzettel támadtak gondjaink (műanyagok, mechanika), pedig a “napfényroló”, azaz az extra szellőző óriási ötlet – valószínűleg ebben gurulnánk a legszívesebben a Balatonra azokon a tűző napokon…

Azonban egy motoros szezon nem csak a nyaralásból áll, vannak fontosabb szempontok is – például a sokat emlegetett ár/érték arány. A majdnem 60 ezer forintos Cabergnél ebből a szempontból kedvezőbb a több mint 70 ezres (az aktuális fényezéssel) Nolan N86, amely a következő a sorban. Igazán komoly negatívumot nem is tudunk mondani a minőségi olasz sapkáról, egyszerűen az ára miatt nem végzett előrébb a sorban. Nagyon hasonló cipőben járt nálunk a nívós Shark S700 is, amely egy, illetve két pont különbséggel ékelődött a két Nolan közé.

Scorpion EXO-500, Caberg EGO, Icon Alliance Dark, Nolan N86


Az olcsóbb
Nolan, az N64 – némi meglepetésre – megelőzte a drágább Nolant és a “komolyabb” Sharkot – ha csak hajszálnyival is. Pedig ezzel a mutatós Melandri fénnyel ez sem olcsó, de legalább könnyű és finom (a belseje). Ezzel elérkeztünk a dobogóhoz, melynek legalsó fokán szintén holtverseny alakult ki: az Icon Airmada és a Shark S600 között. Az Airmada végtelenül magas színvonalú bukó, és ha nem lenne olyan szűkös a nyílása, és a “plexipöcök” sem bosszantana, nyerhetett is volna – a győzelemhez mondjuk még egy “jóárasított” fényezés sem ártott volna…

A Shark S600 pedig azért végzett a pódiumon, mert az S700-hoz hasonló (magas) minőséget szállítja, 16 ezerrel olcsóbban… Az ezüst a kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó Scorpion Exo-500-é: mindhárman teljesen meg voltunk elégedve vele, de a győzelemhez egy szebb héjforma és egy könnyebben cserélhető plexi kellett volna – meg mondjuk -10 ezer az árából. A győztes ugyanis az ötvenezer alatti(!) Icon Alliance Dark, ami a színét leszámítva, a sisak egészét tekintve egy igen figyelemfelkeltő bukó (az árát is ideértve). Ennyiért kisebbfajta csoda az a minőségérzet és kényelem ,amit nyújt – csak az a fránya “plexipöcök” ne volna!

Icon Airmada, Shark S700, Nolan N64, AFX FX-120, Shark S600


– a prémium kategóriás (80 ezer fölötti, karbon-kompozit) zárt sisakokkal folytatjuk

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás