Tesztek

Yamaha XJ6 – teszt

Eddig ismeretlen volt az a fogalom, hogy ami olcsó, az akár jó is lehet
EuroMotor
Faster2

Eddig ismeretlen volt az a fogalom, hogy ami olcsó, az akár jó is lehet

Mostantól nem az. Az XJ6 minőségi benyomást kelt, viszonylag olcsó áron, ami a mai gazdasági helyzetben bizony dicséretes dolog. Nem a legdrágább alkatrészek díszelegnek a motoron, inkább a funkcionalitás kapott főszerepet a tervezőasztalnál. Mert ugye mire van szüksége annak, aki csak néha megy hosszabb távra, és nap mint nap az otthona és a munkahelye között közlekedik.

Egy egyszerűen kezelhető, megbízható motorkerékpárra. A Yamaha 2009-es újdonsága ennek próbál megfelelni, mégpedig úgy, hogy rögtön két változatot kínál a 600 köbcentis négyhengeresből. Egy csupaszt és egy fejidomosat, amit Diversion-nek hívnak.

Külső: 5 pont

Az előző modell, az FZ6 formája idejét múlt (nekem sosem tetszett igazán), úgyhogy ideje volt egy teljesen új designt kitalálni.


A visegrádi kompnál épp ott állt az előd.

Az FZ1 formavilágából kiindulva jött létre ez a kicsit letisztultabb forma, ami amellett, hogy szerintem bitang jól néz ki, mindenféle 21. századi szempontnak is megfelel. Digitális műszerfal, blokk alatti kipufogó… Szép részletekkel lehet találkozni az XJ-n. A kormány és a befogatása matt titán színűre lett festve, szép a motor hátulja, a fejidom-lámpa együttes… szép az egész.

Nekem a Naked jobban tetszik, de mivel mindkettővel mentem, így véleményem szerint a Diversion hosszabb távokra jobban alkalmas. 150-nél kezdi rázni a vezető fejét a menetszél, addig teljesen jól elvezeti a nem kívánt légáramlatokat. A csupasznak szebbek a színei. Sárga, fekete és fehérben kapható. Az idomos szürke, piros és kék színben van.

Motor / váltó: 5 pont

Ha nem tudnám, hogy ez a motor csak 78 lóerős, a menetteljesítményei alapján simán gondolhatnék 90-100 lóerőre is. 4.000-es fordulattól folyamatosan tol, egészen 11.000-ig. Hatodikban már negyventől rángatás nélkül lehet vele gyorsítani.
Zseniális! 

Az FZ6-os blokkját dolgozták át teljesen úgy, hogy új hengerfejet és új befecskendezést kapott. Ez a változtatás nagyon jót tett a teljesítményleadásnak. Ég és föld a kölönbség a 78 lóerős FZ6 és az XJ6 között. Ja és kapható korlátozott teljesítménnyel is a friss jogosítvánnyal rendelkezőknek. A váltó kis úton és pontosan kapcsolható. Végsebességről nem tudok beszámolni, annyi azonban biztos, hogy negyedik fokozatban 170-et tud a masina. Szerintem 200 felett is tud menni, de ez nem az a kategória, ahol ennek nagy jelentőssége lenne. Fogyasztása 5-6 liter 100km-enként. Ha minden áron bele szeretnék kötni valamibe, akkor azt írnám, hogy a terhelésváltási reakciói egy kicsit erősek és motorfék üzemmódban hallani némi morajlást a blokkból.

Váz / futómű: 4 pont

A váz acélcsőből készült, mégpedig úgy, hogy a hátsó váznyúlvány is hozzá van hegesztve, ami és egész jó kis dizájnt ad az egész motornak. Annak ellenére, hogy nagyon meg voltam elégedve a tesztút során a futóművel, mégis csak négy pont jár neki, mert semmit nem lehet állítani az első teleszkópokon és a vékony hátsó lengővilla is elég viccesen néz ki, de végül is minek kéne vastagabb, ha a funkcióját teljesen jól ellátja. A hátsó rugóstagon viszont rugóelőfeszítést lehet állítani, ami jól jöhet, ha utast cipelünk hátul.

No de amint írtam, nagyon jól viselkedett az egész út során. Végig figyeltem az előttem haladó motor kerekeit, hogy mennyire pattannak el az úttól. Szinte semennyire. Aránylag kemény, sportos a futómű beállítása, de pont csak annyira, hogy stabilan az úton tartsa a két kerekeket. Nem is volt ezzel semmi baj. Kifejezetten jól, könnyen irányítható az XJ, olyan, mintha egy biciklit terelgetnénk az úton.

Elől 120/70-17, hátul 160/70-17-es gumikkal talákozhatunk. A tesztmotorokon megtalálható volt Dunlop és Bridgestone is. Mivel ezek nem versenypályára való gumik, illik óvatosabban bánni velük. A Dunlop erre figyelmeztet is, ugyanis erős fékezés közben gumicsikorgást lehet hallani a motor elejétől. A Bridgestone csendes.

Fék: 4 pont

Az első métereken óvatosan kellett lassítani, mert még újak voltak a motorok és nem voltak összekopva a fék alkatrészei, ebből kifolyólag nem is nagyon fogtak. 20 kilométer megtétele és néhány erős fékezés után viszont elég jól meg lehetett állni az elől 298 mm-es dupla tárcsával, két dugattyús úszó féknyergekkel és hátul 245 mm-es szimpla tárcsával rendelkező Yamahával. Érdekes, hogy a hátsó fék alkatrészeit Brembo és Nissin alkatrészekből válogatták össze. Kicsit olyan érzés ez, mintha éppen ezeket találták volna a polcon…

Utascipelés: 3 pont

Az utasnak kialakítottak az ülésen egy kis púpocskát, hogy ne csússzon a vezető nyakába minden fékezésnél. Az utaslábtartó helyzete is inkább túrás, mintsem sportos magzatpozícióba kényszerítő. Hátul viszonylag kényelmes, és még a kapaszkodásról is gondoskodtak. A majrévas kapott egy jó kis puha, gumis bevonatot.

Elől viszont a Budapest-Visegrád-Esztregom-Dobogókő-Budaörsi út  útvonalon, az Esztergom tábla elhagyása után elkezdtem fészkelődni és amire Pilisszentkeresztre értünk, már égett a valagam. Az első ülés tömése számomra 50 km megtételéig volt élvezetes, utána rájöttem, hogy miért. Alacsony ülésmagasságot hoztak létre azért, hogy az apróbb termetűek és a hölgyek is élvezettel motorozhassanak az XJ-vel. Nekem túl alacsony és túl puha volt az ülés. Ez az egyetlen dolog, ami nem tetszett rajta.


Színorgia. Az összes kapható szín ott volt a teszten.
Összegzés:

Eleinte jobban tetszett a naked, aztán felültem a Diversion-re, aminek a szélvédelme sokkal jobb és több túrára alkalmas e miatt. Aztán elzsibbadt a hátsóm és rájöttem, hogy egyszerre 60-70 kilométernél nem bírnék ki rajta többet, ezért jobb a naked. És ez így cserélődött folyamatosan, sőt még most sem tudom pontosan, melyiket szeretném jobban a magaménak tudni, de egy biztos, hogy valamelyiket szívesen látnám minden nap a garázsomban. Lehet, hogy a sárga lenne a befutó, ha úgy döntenék,  mint a csajok….  a színe alapján…És valami megoldást találnék arra is, hogy kényelmesebb legyen hosszabb távon is.
Az XJ6-hoz készített a gyár egy saját oldalt is, ha http://www.xj-series.com/landing.jsp ide kattintotok láthatjátok.


Pazar kilátás és egy jó kis Boblbee hátizsák (szupertáska), amit a bőrruhára is fel lehet venni.

Az április elején kiadott legfrissebb árlista szerint így alakulnak az XJ6 árak:
 


Alapár, regadó, alapár+regadó

A kategória többi tagja:
Honda CBF 600, Honda Hornet, Suzuki Gladius, Suzuki GSR600, Suzuki Bandit 650, Yamaha FZ6, BMW F800S, F800R, Kawasaki ER6n, ER6f

Előnyök és hátrányok
  • szép a dizájn
  • könnyű kezelhetőség
  • nyomatékos motor
  • puha, alacsony ülés
  • legnagyobb hátrány, hogy nem az enyém
Műszaki adatok
Blokk
típus: vízhűtéses, soros négyhengeres DOHC, hengerenként 4 szelepes
hengerűrtartalom: 600 cm3
Furat x löket: 65,5 x 44,5 mm
Kompresszió: 12,2 : 1
Keverékképzés: elektronikus befecskendezés
Megadott teljesítmény: 78LE @ 10.000 1/min
Megadott nyomaték: 60Nm @ 8.500 1/min
Váz, futómű és fék
Váz: acélcső hídváz
Első futómű: Teleszkópvilla 130 mm rugóúttal
Hátsó futómű: Acél zártszelvény lengővilla, központi rugóstag, 130 mm rugóúttal
Első fék: 298 mm átmérőjű dupla tárcsa
Hátsó fék: 245 mm átmérőjű szimpla tárcsa
Hajtás
Váltó: hatsebességes
Kuplung: többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló
Szekunder hajtás: lánc
Mért adatok
Menetkész tömeg: 205 kg
Fogyasztás (átlagos): kb. 5-6 liter / 100 km
Elméleti hatótávolság: kb. 280-340km
Bruttó ár
alapár (reg.adóval): 1.918.000 Ft
+ABS: +200.000 Ft
+fejidom: +80.000 Ft

 

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás