Tesztek

Yamaha T-Max 2008 teszt

Igazi nagymotor, prémium kategóriás robogónak csomagolva.
Faster2
EuroMotor

Igazi nagymotor, prémium kategóriás robogónak csomagolva.

Ez a mondat a T-Max minden porcikájára igaz, nem véletlenül ennyire népszerű a nagy robogós nemzetek városaiban. Olaszországban és Franciaországban hihetetlen mennyiséget adnak el belőle, amihez csak annyit fűznék hozzá, hogy megértem.
A városi közlekedésre és a munkába járásra ennél jobb közlekedési eszközt még nem találtak ki szerintem. Sőt, ez még túrázásra is alkalmas egy-egy hétvégi kikapcsolódás alkalmával.

Az előző modellhez képest most történt először forradalmi változás a T-Max életében, pedig már 7 éve ott figyel a motorpiacon, úgyhogy innentől kezdve nevezhetjük 2.0-ás verziónak. Ez a változás kívülről csak a szakavatottak szemében jelentős, mert a külsejében szinte csak akkor észrevehető, ha ott áll mellette a régi, de minden részletében szebb lett az előző modellnél. De mégis a lényeg odabenn rejlik! Acélcső hídvázról átállni egy alumíniumból készítettre, azt hiszem forradalmi újítás egy motorkerékpár életében.


T-Max 2007-ig (balra), és a 2008-as (jobbra)
Külső

A gömbölyű formák mellé most határozott éleket is kapott a tervezőktől, főleg a lámpák környékén. Szerencsére, ami jó volt az előzőn, azt mind meghagyták, viszont ezek a minimális részletek annyira feldobják az egészet, hogy ha a két motort egymás mellé tolnánk, a régi nem érezné jól magát az új társaságában, ahogy a fenti képeken látszik is. Talán olyan érzése lehet emellett, mint a rút kiskacsának a szép társai mellett, pedig eddig az számított a robogók piacán etalonnak.

Az ülés nyitásának irányát most megfordították, szerintük így jobb. Szerintem meg nem, de ez csak megszokás kérdése. Az viszont már nem az igazi, hogy a hatalmas ülés alatt nem túl nagy rakodótér rejlik. Mindössze egy zárt bukósisak fér el benne, az is csak így fejjel lefelé. Ez persze annak köszönhető, hogy a soros kéthengeres blokk a lábunk közé van beépítve, és az ülés alatti részén található a váltó és a hajtás egysége, ami elég nagy helyet foglal. Viszont egy kicsit hátrébb még lett volna hely, amit csomagtarvóval egybe varázsolhattak volna.

A szélvédelem hibátlan a T-Maxon. Szinte teljesen elvezeti a menetszelet a vezetőről, ami jól jön a hideg hónapokban. Nekem már-már túlzottan is steril a vezetési élmény. Szeretem ha nyáron, a forró városban fúj rám a szél, de lehet hogy ez csak az én problémám, és különben is lehet hozzá kisebb, sportosabb plexit kapni, amivel megoldódik ez a probléma.

A kezelő kapcsolók és a fékkarok mind-mind a nagyobb igazi motorokról kerültek a T-Maxra, amitől akár nagymotoron is érezhetjük magunkat. Valószínűleg ez is hozzájárult ahhoz a képhez, hogy talán a világ egyik legjobb minőségű motorját kaparintottam a kezeim közé erre a hétre.

A következő szemet gyönyörködtető látvány az égnek meredő kipufogó. Ez az a kategória, ami már az előző modellen is szép volt és nem cserélném le soha.

Ami egyedül rontja az összképet, az hátul a kerék és a lengővilla közötti távtartó, amit elfelejtettek lefújni feketére. A fekete blokk és a fekete lengővilla között úgy néz ki, mintha valami nem lenne a helyén.

Motor / váltó 5 pont

A 44 lóerős soros kéthengeres négyütemű blokk 46,4 Nm-es nyomatékot produkál, ami így leírva nem tűnik túl soknak, de használat közben rájövünk, hogy nem is kell ennél több ebben a kategóriában. A váltó szinte folyamatosan a nyomaték és teljesítménycsúcs között tartja a fordulatszámot, amitől a gyorsulása nagyon nagy élmény minden sebességtartományban. Fogyasztása 5 liter felett volt egy kicsivel nálunk.

Váz / futómű

Ez az, amiben rengeteget fejlődött a T-MAX. A réginél nem éreztem ilyen kezelhetőséget. Pont ez volt a célja a hangvillás gyárnak az új vázzal is, hogy ezen a téren fejlesszenek a legtöbbet. Öt kilóval lett könnyebb csak az előzőnél, és látszólag semmi különös nincs rajta, de mégis szenzációsan jó vele motorozni. A száraz súlya 203 kg.

Elöl hagyományos 43mm-es teleszkópvilla 120mm-es rugóútján “nyelődnek” el az út egyenetlenségei, hátul pedig a blokk alá helyezett központi rugóstag simítja az utat, aminek a rugóútja 116 mm.

A felnik mérete 15 colosra nőtt, amikre elöl 120/70, hátul 160/60-as gumikat szereltek.
Ezek a Bridgestone-ok nagyon jól működtek a T-Maxon.

Fék

Ezen nincs mit kritizálni. Az R szériás elsőfék úgy megállítja a Yamahát, mint ahogy a gerely áll a földbe. Erre nem számítottam ebben a kategóriában. Hátul még egy rögzítőfékkel is ki van egészítve a 267 mm-es féktárcsa, hogy ne tudjon elgurulni oldalsztenderen, ha egy lejtőre támasztjuk le a gépet. Ennek a működését is láthatjátok a klippen, amit készítettünk hozzá.

Videó a T-Maxról
nnnnnn
Utas és csomag cipelés

Elöl királyi kényelem fogadott, hátul talán kicsit túl széles az ülés és az idom, ami miatt az utas lábai nehezen érhetnek a lábtartóra, főleg, ha nem a vizilabdások közül válogatunk magunknak utast.

Én rengeteget szoktam cuccolni, és vásárolni is motorral járok, aminek a termését általában a lábam között szoktam hazavinni. Erre ezen is van lehetőség, de nagyon kell vigyázni az ülés elején található tank fedelére, hogy össze ne karcolódjon a csomagoktól. Én ezt nem fényezett anyagból oldottam volna meg, hanem valami kevésbé kényesből, mint ami előtte található.

Összegzés

Amikor ráültem, az volt az első benyomásom, hogy a minőség érződik minden részletében és ez így maradt a teszt végére is szerencsére. Minőségi darab, aminek a kinézete nem ront a használati értéken! Ez érződik az árcédulán is. 2.298.000Ft-ot kell leszurkolni érte, de szerintem megéri. Én beállítanám a garázsomba szívesen. Mondjuk sokáig nem parkoltatnám, mert ezzel járnék mindenhová, az biztos.

Előnyök és hátrányok
  • Minőségi érzet keltése
  • Nagyon jó kezelhetőség
  • Szuper fékek
  • Kényelem
  • Magas ár
  • Kicsi csomagtartó, aminek még a formája sem túl jó
  • A hátsókerék tengelyén lévő távtartó
Felszerelés:

ARAI , AXO

Műszaki adatok:
Motor: 2 hengeres, 4ütemű, DOHC
Hengerűrtartalom:

499 ccm

Max. teljesítmény: 44 LE / 7500-nál
Max. forgatónyomaték: 46,4 Nm / 6500-nál
Fogyasztás: 52 liter/100km vegyes használatnál
Fék: első: 267 mm tárcsa
hátsó: 267 mm tárcsa
Gumi méret:

elöl: 120/70-15, hátul: 160/60-15

Ülésmagasság: 800 mm
Önsúly: 203 kg (208 ABS-szel)
Tank: 15 L
Max. sebesség: 170 km/h felett
Galéria


 

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás