Hírek

Yamaha: 2010-es újdonságok

Visszafogták magukat a hangvillások, nem mutattak be egyetlen teljesen új modellt sem.
Faster2
EuroMotor

A Yamaha rövid sajtóközleményben ismertette az európai piacra szánt 2010-es újdonságait. A tűzijáték ezúttal elmaradt, aki olyan szenzációkra számított, mint tavaly a MotoGP-technikát felvonultató R1 és a brutális VMax volt, annak csalódnia kell. Legalábbis egyelőre, mert lehet, hogy a hangvillások még nem fedték fel minden kártyájukat, s a jövő évi aduászt a milánói kiállításra tartogatják. Talán. De az is lehet, hogy a válságban csak ennyire futotta.

XJ6 Diversion F

Az XJ6 teljes idomos változata az Egyesült Államokban már egy éve kapható FZ6R néven, és jövőre már Európában is árusítják XJ6 Diversion F típusjelöléssel. A középkategóriás masina műszaki szempontból nem változott, továbbra is 600 cm3-es, soros négyhengeres blokk hajtja, olcsó, de korrekt acélvázához egyszerű felépítésű futómű csatlakozik. Az újdonság jobb szélvédelemmel büszkélkedhet, mint csupasz (XJ6) és félidomos (XJ6 Diversion) testvére; e tulajdonságának valamint a magas kormánynak köszönhetően kiválóan alkalmas hosszú túrákra. A Diversion F bemutatásával a félidomos változat elvesztette létjogosultságát: elismerjük, stílusos, de nem csodálkoznánk rajta, ha hamarosan lekerülne a modellpalettáról. Természetesen az F verzióból is lesz blokkolásgátlós kivitel.

Yamaha XJ6 Diversion F

YZF-R6

A Yamaha „hatkilós” sportmotorjának átdolgozott változatát már szeptember elején bemutattuk nektek, de akkor csak az amerikai színválasztékot láthattátok. Most kiderült, hogy az itteni kínálat is nagyon hasonló lesz: kapunk hófehéret (pont olyan, mint az USA-ban), kék-fehéret (fekete helyett aranyszínű felnikkel és más grafikával) és egy nagyon dögös feketét, aranyszínű kerekekkel és első teleszkópokkal (a jenkikén minden fekete). A kipufogódob hosszabb lett, a motorvezérlő elektronikát pedig átprogramozták, így közepes fordulaton erősebb, s ezáltal könnyebben vezethető lett az R6. A korábbi hírek szerint a változtatható hosszúságú szívócsöveket (YCC-I) és az airboxot is módosították a mérnökök, ezekről a mostani, meglehetősen szűkszavú sajtóanyag nem tesz említést.

Yamaha YZF-R6

YBR125

A hangvillások nyolcadliteres kezdőmotorjának technikája nem változott, továbbra is négyütemű, egyhengeres, léghűtéses, befecskendezős blokk biztosítja a mozgáshoz szükséges energiát. A tervezők igyekeztek kényelmesebbé és valamivel vonzóbbá tenni a kis YBR-t: a komfortot új nyereg és áttervezett utaskapaszkodó növeli, az ósdi dizájnt új formájú benzintartály, módosított kipufogó-borítás és áramvonalasabb műszeregység hivatott divatosabbá tenni. Szerintünk mindenki jobban járt volna, ha Ybrahimot nyugdíjba küldik, s helyette csatasorba állítják az Indiában forgalmazott, jóval fiatalosabb külsejű FZ16-ot.

Yamaha YBR125

FZ1 és FZ1 Fazer

A már öregecske FZ1 – FZ1 Fazer testvérpár új színekkel, fekete kidörrentővel és módosított ECU-val vág neki 2010-nek. A Yamaha szerint az átdolgozott elektronikának köszönhetően javult a vezethetőség; a teljesítmény- és nyomatékadatok változatlanok.

Yamaha FZ1 és FZ1 Fazer

{kl_php}include(“dealer/yamaha.php”);{/kl_php}