team toth magny-cours 2014
Hírek

WSBK: Tóthék 7 pontot szereztek

Borzalmas körülmények között sikerült, de Rizmayer elmondása szerint borzalmasan elégedettek is: a magyar csapat kettős pontszerzéssel zárta a kissé kaotikus Superbike vb futamon Magny-Coursban
EuroMotor
Faster2

A csalódást keltő első futam után, Superbike világbajnoki története során először mindkét magyar BMW-t pontszerző helyen intette le a kockás zászló. Bár indult jól a vasárnapi nap sem a csapat számára: a jósolt esős időjárás még erősebben érkezett a vártnál. Tóth Imre motorja a bemelegítő edzésen – ismét technikai gondok miatt – még mért időt sem tudott teljesíteni.

Rizmayer Gábor pedig – másodjára a hétvége során – elesett. Őrületes munkával, a csapat egész személyzete helyrehozta Gábor motorját még az első (edzésen történt) bukása után, aki így el tudott rajtolni az első futamon. A rajtot követően Rizi már a pontszerzés közelében volt, mikor a hetedik körben elvesztette uralmát az EVO BMW fölött, bukott és kiállni kényszerült. Ifj. Tóth Imre kipörgésgátló nélkül, váltóproblémákkal még a box-ban is volt, de végigment, a 20. helyen ért célba.

Rizmayer (EVO) 7 pontjával a 25, míg Tóth (SBK, a képen) 5 pontjával a 28. a tabellán

A második futam előtt a pálya valamelyest felszáradt, Gábor motorja ismét bevetésre készen állt. Imre a 24. Gábor a 25. helyről indult. Közvetlenül a rajt előtt ismét szakadni kezdett az eső, ami kaotikussá tette az amúgy sem egyszerű körülményeket. Tóth és Rizmayer is csatában volt a két Buell motorral, valamint az EVO Kawasakikkal is. Az élmenők elkezdtek hibázni, ami által mindkét magyar versenyző folyamatosan előrébb került.

Végig a határon motorozva, egyenletes és biztonságos versenytempót diktálva Rizmayer Gábort a 12. helyen intette le a kockás zászló, ami újabb 4 pontot hozott a csapatnak. Közvetlenül utána haladt át a célon Ifj. Tóth Imre, 13. helyével 3 pontot szerezve. Összesen 7 világbajnoki pontot szerezve távozott a Tóth csapat Franciaországból. Magny-Coursban az Apriliák arattak: az első futamon Guintoli (1.) és Melandri (2.), a másodikon is ők, csak fordított sorrendben szereztek kettős győzelmet.


„A végén szerencsénk lett, de az egész nap nagyon kaotikusan alakult” – nyilatkozta Tóth Imre. “A warm-up alatt már nem volt kipörgésgátlóm. Próbáltunk beállításokat próbálni, de nem sikerült előrelépni. Így az első futamon esőben kipörgésgátló nélkül mentem, sőt a boxba is bejöttem, hátha valamit tudunk találni a problémára. A második futamon iszonyatosan nehéz volt egyáltalán talpon maradni, még az egyenesekben is kipörgött a motor kereke. Az eddigi legnehezebb és leghosszabb futamon vagyunk túl. Borzalmasan örülök Gábor pontszerzésének is. Az elektronikát azonnal visszaküldjük Olaszországba, mert annyira nem működött, hogy még a sebességmérőm sem látszott a digitális kijelzőn, nem hogy más adatot tudtam volna olvasni. Katarban biztos egy új ECU-val fogunk menni, ami ettől csak jobb lehet”

„Nagyon nehéz napon vagyunk túl, ami sajnos rögtön egy eséssel kezdődött” – mondta Rizmayer Gábor. “A motor megsérült, rohamtempóban kellett szerelni, a szerelők nagyszerű munkájának köszönhetően el is készült. Mivel nem tudtunk ideális beállítást találni, a motor hátuljának semmi tapadása nem volt, ezért az első futamon ismét buktam egy kisebbet. A második futamra egy új beállítást próbáltunk, ami nagy előrelépést nem hozott – lehet a rossz gumiválasztás miatt nem tudtunk olyan versenytempót diktálni, amilyet szerettünk volna. Összességében a végeredménnyel borzalmasan elégedett vagyok”

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás