Hírek

WSBK Brno – Kispataki a legnagyobbak között küzdött

Viktor ismét indult Superbike vb-futamokon - íme a magyar csapat körüli események...
Faster2
EuroMotor

Kispataki Viktor tavalyi (pontszerző!) WSBK-szereplése után idén újra rajthoz állt a legkomolyabb szériaalapú motoros versenysorozatban. Sajnos a motorja nem nagyon lett erősebb a legutóbbi világbajnoki fellépése óta, sőt, pénteken és szombaton meglehetősen betegeskedett. Vasárnap reggelre azonban meggyógyult, így szerencsére tudta teljesíteni a kétszer 20 körös távot…

Esős reggelre virradt vasárnap a Superbike világbajnokság mezőnye. A vizes warm up-on – biztonsági motorozást végrehajtva – Kispataki megbizonyosodott felőle, hogy a motorja felhagyott az edzéseket bojkottáló dadogással. A rajtot megelőzően körülbelül háromnegyed órával hagyott alább az eső – és jelentek meg a nap melegítő (pályát felszárító) sugarai.

A rajtrácson izgatottan állt a csapat: milyen gumit is kéne választani… Bár a célegyenes már itt-ott felszáradt, a pálya más szakaszokon még bőven vizes volt a felvezető kör alkalmával. Mivel a versenytársak gumimelegítőbe burkolt abroncsokkal álltak, avagy cseréltek, nem nyújtott támpontot az ő választásuk…

A rendelkezésre álló két garnitúra felnire egy szett száraz, és előre egy vizes, hátra pedig egy intermedia gumi volt felszerelve. Végül utóbbival vágott neki Viktor a viadalnak. A választás rossznak bizonyult, mivel a harmadik körre már teljesen felszáradt a pálya. Kispataki a boxutcába gurult kerékcserére. Itt hiba csúszott a gépezetbe, hiszen 1 barral több volt a guminyomás az ideálisnál…. Így három körös hátránnyal a 17. helyen ért célba, maga mögé utasítva a spanyol Salomot, aki szintén járt a boxutcában a verseny során.


Az első futam során becsúszott 1-2 csapathiba, de a második menetben kimotorozta Viktor, ami ebben a CBR-ben volt – ez sajnos idén nem jelentett pontot

A délutáni verseny nem volt kérdéses, hogy száraz kondíciók között fog zajlani. Viktor 2.04-2.05-ös köröket motorozva a 18. helyen ért célba. Mind leggyorsabb kör, mind a 20 kör összidejét tekintve a tavalyi (akkor pontszerző helyet érő) eredményeivel azonosat produkált.

 „Pénteken és szombaton rengeteget szenvedtünk a motorral, így örülök, hogy egyáltalán végigbírta a motor a versenyeket dadogás nélkül. A gumiválasztásunk nem sikerült, ez mindig benne van az ilyen változékony időjárás esetében. A második futamon végre tudtam folyamatosan 20 kört motorozni. Úgy gondolom, jobban sikerült volna a hétvége, ha nincs az elektromos problémánk, az edzéseket végigmotorozom, finomítjuk a beállításokat és én is még jobban megismerem a pályát az adott kondíciók között, van lehetőségem próbálgatni a határokat”
– nyilatkozta Kispataki a vasárnapi futamok után.

Viktor következő megmérettetéséről egyelőre nem tudunk biztosat, ugyanis a – május végén sérült – bal kézfejében elmozdult a törött csontot rögzítő drót. Így orvosi konzultáció vár rá, ami befolyásolhatja a menetrendet.


Jó érzés ebben az elit mezőnyben magyar csapatot és versenyzőt látni – hamarosan interjút is olvashattok Kispataki brnói WSBK-szerepléséről!

Forrás: Viktor Management

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás