Tesztek

Volkswagen T5 – Transporter teszt

Nálunk vendégeskedik a Volkswagen új T5 Transportere, amibe betuszkoltuk a két Suzuki RMZ-t.
Faster2
EuroMotor

Nálunk vendégeskedik a Volkswagen új T5 Transportere amibe betuszkoltuk a két Suzuki RMZ-t.

A Volkswagen szerencsére a Scirocco vonalat vitte át a Transporter kisáruszállítójára, ami rendkívül jót tett a dobozos kinézetének. A nálunk vendégeskedő modell egy alapmodell, de már ebben is megtalálható a klíma, viszont az alapfelszereltségből rendkívül hiányoznak olyan apróságok, amik már a legalapvetőbbek. Gondolok itt a központi zárra, az elektromos ablakra, és a hátsó ablaktörlőre. Azt hiszem, hogy ezek még egy alapfelszereltségű autóból is hiányoznak a XXI. században, de ezt leszámítva, és az autóban ülve a látvány kárpótolt mindenért.

Nem is teherautós érzetet ad a belső, hanem szinte teljesen személyautósat, amit csak megerősít a kormány fogása. Ezt a kormányt szívesen tekergetném a saját autómban is, vagy akár ez is lehetne a saját autóm, ha…


A műszerfal látványban és a funkcióiban is remek, és ez a két dolog már nekem elég volt ahhoz, hogy jól érezzem magam vezetés közben.

Akad még negatívuma az autónak, ha havas terepre érünk. Ezekkel a Continentál gumikkal nagyon sokszor elakadt az elsőkerékhajtású Transporter a hóban, pedig a súly előre nehezedik, de úgy látszik nem eléggé. Kellene belőle (4motion) a négykerék hajtású változat, ha rossz úton használjuk. A sima aszfaltos úton nem volt baj, és a futómű hangolása is nagyon kellemes, viszont minden úthibát hangosan közvetít a vezetőfülke felé, ami az úton történik.


Innen elindulva volt egy kis emelkedő, amin 5-6 hintáztatás után kezdett haladni az autó

Ebben a járgányban az új 2.0-ás dízel erőforrás dolgozott 84 lóerős és 220 Nm-es kivitelben. Na ez volt a legmeglepőbb. Azt hinné az ember, hogy a 84 lóerő kevés, de két motorral a puttonyban is szinte ugyanazt a gyorsulást produkálta, mint üresen, ami a városi közlekedéshez bőven elég és még élvezetes is. Az országúton és autópályán is tudja tartani a megengedett tempót, mindössze a hirtelen előzéseknél lehet némi hátránya, mivel 3000-es fordulat fölött elfogy a szufla.


Ez a CR TDi erőforrás háromféle változatban rendelhető: 84, 102 és 140 lóerős kivitelben, és van még egy dupla turbós 180 lóerős is, amit BiTDI-nek hívnak. És van még 115 lóerős benzines is.
 
A tesztjárműveinket az AGIP benzinkútjainál tankoljuk és mossuk.

Az 500 kilométeres tesztút során fél tanknyi gázolajat használtunk, ami 8,4 l/100km-es fogyasztásnak felel meg. Ebben volt város és országút is 200 város, 300 km országút arányban.

De térjünk át inkább a raktérre, hiszen azért hoztuk el.

A behatolás a jobb oldalról tolóajtón át és hátulról fölfelé nyíló ajtón át történhet. Nekem mindig ez a hátsó ajtó megoldás volt a szimpatikusabb, de most  azt tapasztaltam, ahogy a garázslejáró előtt próbáltam volna kivenni a motorokat, hogy ez a mi házunkhoz nem kompatibilis, mert hozzáérne a garázs plafonjába szerelt garázskapu motorhoz és a garázsajtó előtt a lámpához, ezért nekem jobb lett volna a kétfelé nyíló hátsóajtó, ami természetesen megoldható az autó rendelésénél.

Viszont ha mégis van helyünk felfelé, akkor ez azért jobb, mert kirakodásnál nincs útban a két ajtó és ha esik az eső addig sem ázunk alatta.

Kényelmesen elfér benne két magas krosszmotor. Ha tükrök is lettek volna a kormányon, mint pl. egy enduro esetében, az már nem fért volna be, csak ha leszereljük a tükröket. Az utcai és gyorsasági motorokkal ilyen jellegű probléma nem adódhat, hiszen azok jóval alacsonyabbak.

Rengeteg rögzítési pont van kialakítva, így a motorok lekötésével semmi gond nem volt, sőt még az elhelyezésük is olyan, mintha motorszállításra lenne kitalálva. Ami nekem nagyon hiányzott belőle, az a raktér padlója, ami feláras extrának számít. Ezt érdemes megrendelni, ha nem akarjuk, hogy a rögzítetlen apróságok és a rámpa, amin föltoljuk a motort össze-vissza karcolják a padlólemezt. És jó lett volna bal oldalra is egy tolóajtó, ahonnan sokkal könnyebben meg lehetett volna közelíteni a motort lekötés közben.

Ennek az alapváltozatnak az ára: 3.999.000+áfa, ami a mostani árakat elnézve elég jónak tűnik, viszont kényelmi extrákat ne várjunk tőle. A legjobban felszerelt négykerék hajtású ára netto 7.058.000 Ft.

Galéria:


A veszprémi viaduktnak is jól áll az új T5

 

A ráadás: Egy kicsit jobban felszerelt típus a tubusból

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás