vilner ducati diavel amg 1
Műhely

Még ördögibb: Vilner Ducati Diavel AMG

A kicsit több nem mindig túl sok, hozzáértéssel egy ritkaságból is lehet még exkluzívabb motort faragni. Annyi brand van összesűrítve a címben, hogy motoros legyen a talpán, aki kibogozza, hogy ki kivel van...
Faster2
EuroMotor

Szöveg: Hoffmann Zoltán Képek: Ducati, Vilner

A Ducati és az AMG – a Mercedes Benz házi tuning cége – neve ismerősen cseng, de a Vilneré nem. Pedig jó lesz, ha megjegyezzük a Bulgáriában élő tuner nevét, aki eddig többnyire drága és nagyon drága autók belsőterének átalakításával szerzett komoly elismerést magának és csapatának, de az utóbbi időben néhány motor is kikerült a keze alól. 

Legyünk őszinték, könnyebb dolga van egy járműnemesítőnek akkor, ha egy gyári modellhez kell hozzányúlnia, hiszen a tömegtermelés általában egyfajta kompromisszum a gyártó részéről, ezért sokkal nagyobb teret enged az utólagos finomításra. Ellenben nagyon nehéz dolga van a tunernek akkor, ha egy típus csúcsmodelljét a tuningszakma egyik legismertebb neve veszi kezelésbe és ennek a nemesítésnek a végeredményén kellene még csiszolnia. Mintha azt kérné valaki egy szobrásztól, hogy kicsit igazítson még Michelangelo Dávidszobrán…

A nemesítés a külsőt érintette, sem az erőforrást, sem a vázat nem alakították át és meghagyták az AMG felniket is

A Vilnerrel ez történt. Megjelent nála egy ügyfél egy Ducati Diavel AMG-vel és tisztelettel megkérte a mestert, hogy segítsen, hogy az övé legyen a legdrágább és legegyedibb Ducati Diavel AMG a világon. „És akkor egy szemvillanásnyi időre megvillantá az ő J.P. Morgan Palladium hitelkártyáját (az egyik legexkluzívabb hitelkártya a világon – a szerk.) – és így lőn, hogy a szófiai műhelyből hosszú napokig senki sem tére haza. Majd eljőve a nap, mikoron a megrendelő elmene a műhelybe és megcsodálja a mester alkotását és együtt örvendezének”… 

A Ducati és az AMG

A Ducati és az AMG 2010-ben kötött stratégiai együttműködési megállapodást. A közös munka egyik gyümölcse a Diavel átalakítás volt, amit 2011 szeptemberében mutattak be a nagyközönségnek Frankfurtban. A kiindulási alap a Diavel Carbon volt. Az AMG saját ötágú felnijeire cserélte a gyári felniket, kicserélte a kipufogót, az oldalsó légbeömlő elemeket, AMG stílusban – vízszintes csíkozással – Alcantara-val vonta be az ülést és ahogy a képeken jól látszik, az üzemanyagtankot, a váz egy részét és az utas ülés takarólemezét is az AMG saját „Diamond White Bright” színű festékével fújta le. A motor iránt nagy volt az érdeklődés, de végül nem adtak el túl sokat belőle, mert tavaly tavasszal az Audi felvásárolta a Ducatit és ez a két cég együttműködésének a végét jelentette.

A nemesítés a külsőt érintette, sem az erőforrást, sem a vázat nem alakították át és meghagyták az AMG felniket is. Ha alaposan megnézzük a motort, akkor észrevesszük, hogy Vilner kezelésbe vette az első és a hátsó lámpák környezetét, ahová új fehérre fújt elemeket épített. Ha már úgyis kinyitott egy fehér festékes dobozt, akkor a légbeömlő alatti idomelem egy részét és a lánctakarót is lefújta.

A lényeg a részletekben rejlik – azok pedig finomak

Új légbeömlőket gyártott, amelyekre fehér cérnával vart fekete bőrszíjat illesztett. Átalakította a faridomot – kisebb lett mint az eredeti – aminek a peremére még jutott a fekete bőrszíjból és az első villa alsó részének a borítását is lecserélte. Végül a tank oldalát és a faridom végét is ellátta a kézjegyével. 

Akár a mesében, ez a történet is happy end-del végződik. A megrendelőé a legegyedibb és legexkluzívabb Ducati Diavel AMG a világon, Vilner sikerrel birkózott meg a kihívással, amit az AMG munkája jelentett neki és mi is nyertünk azzal, hogy egy különleges motor képeit nézegethetjük.