Tesztek

Villámteszt: Gilera Stalker Naked (NKD)

Csupaszon még jobb...
EuroMotor
Faster2

Elvittük egy rövid, népligeti körútra a Gilera kis 50-esét. Nem is olyan rossz móka.

Nem volt éppen banánérlelő, a boltokban naptej hiányt okozó idő, inkább amolyan esernyőárus barát szellemben találtam a természetet, amikor tesztelni vittem a Gilera Stalker Naked változatát. És ha még azt is hozzáteszem, hogy gyári fojtással hoztam el az 50-est, joggal merül fel a kérdés: mi volt az előző napi vacsorámban? A válasz egyszerű. Mióta megnéztem Jim Carreyvel az Igenember c. filmet, nem tudok nemet mondani, így a kérdésre, hogy viszem-e kipróbálni az olasz kétkerekűt, a válaszom harsány igen volt.

Hőmérséklet tehát 9 fok, az útburkolat vizes, lehullott falevelek mindenfelé, ideges autósok amerre a szem ellát, az eső viszont nem esik. Inkább azt mondanám, hogy egy óriási karburátor folyamatosan porlasztja a felhőket a városra, amitől a sisak plexije megszűnik ellátni eredeti funkcióját. Mindez persze nem szokatlan novemberben, az időjárás szereti ilyenkor az ocsmányabbik oldalát mutatni. A Népliget viszont ebben az időben is ragyogó helyszínt biztosít a teszthez, ott próbálgattuk a robogos.hu képviseletében Kerekes Zolival, mit tud a Gilera.

Innentől övé a szó.

Először a szalon előtt vehettem szemügyre milyen is egy arcfelvarráson átesett Stalker. Hát dögös, az új homlokidom, az új kormány, az új km óra, az új indexek, kerekek, mind jól mutatnak. A látvány meg is adta az alaphangulatot, komolyan örömmel léptem át az ízig-vérig “sportgép” benyomását keltő Gilera ülése felett. A piros-szürke színű alapon futó fehér matricák sportos hangulatot kölcsönöznek az összeképnek. A piros felnicsík látványosan kihangsúlyozza a 12 colosra növelt kerekeket. A kormány kialakítása megtévesztően hasonlít a sportkormányokéra, és a Gilera jel a közepén nagyon hatásosan és ízlésesen van elhelyezve. A km óra nagyon tetszetős, a kijelző jól látható, sötétben pirosan világít. Kíváncsian vártam milyen vezetni.

 

Az első etap a kereskedéstől a ligetig szigorúan aszfalton történt. Ahogy rápattantam éreztem, hogy ez a magasabb üléspozíciójú kisrobogók közé tartozik. Nagyon kellemes vezetni, talán picit a Vespákhoz tudnám hasonlítani. A gyorsulása abszolút egyenletes. Nincsenek benne megugrások, torpanások. Talán ezt az új generációs Hi-Per2 50 cm3-es egyhengeres kétütemű motornak köszönheti. Kipróbálnám fojtás nélkül is, hogyan dolgozik ez a motor. A gyártó azt állítja, hogy ennek a motornak köszönhetően az automata váltóval állandóan a maximális nyomatékot biztosítja a gép.

BenZso különvélemény:

Természetesen én is szeretek kipróbálni mindent, ami hozzánk kerül, így erre is felpattantam.
Ahogy Zoli is írta a fék tényleg nem a legharapósabb, és a fojtás is nagyon legyengítette, de ennek ellenére igazi vagány srác módjára belőlem is kipiszkálta a rosszaságot. Mindenféle huligánkodásra alkalmas kismotor ez a NKD, én, ha most lennék fiatal, biztos, hogy ilyet választanék magamnak. Sőt még most is elgondolkodtam rajta, mert olyan könnyű, mint egy kis bicikli, és még a súlypontja is lent van a pincében, mivel fölül semmi felesleges alkatrész nincs rajta. Bár még egy tükröt elviseltem volna a jobb oldalon is. Az sem mellékes, hogy igen jó áron lehet hozzájutni, most akcióban 440.000Ft.


A fékhatás nekem nem volt az igazi, és az adagolhatósága sem volt számomra megfelelő. Ez lehet annak is a következménye, hogy a 190mm-es első tárcsaféken egydugós féknyereg dolgozik. A hátsó egy 110 mm-es dobfék, amit ha behúzunk nem az ellenerő állít meg, hanem a markolat!. Egy szó mint száz, picit nyúlósnak éreztem a fékutat, és nem a hüvös idő miatt. A fékekről nem is tudok többet írni. Vannak rajta.

Ami számomra meghökkentő volt, hogy a robogó a maga 84 kg-ját simán meghazuttolja használat közben. Mintha egy 40 kilós járgánnyal rónánk a köröket. Állványra rásegítés nélkül fölugrik! Meglehet ez az érzés a magas ülés és az alacsony súlypont miatt van, de nagyon élvezetes vele közlekedni.

A ligetben teszteltük aszfalton, földúton és levelek között, és a gép tökéletesen irányíthatónak bizonyult. Egyvalamire kell figyelni, hogy jó robogóhoz méltóan hajlamos a kormány a combunkhoz érni, ami egy hirtelen irányváltásnál kellemetlenségeket okozhat. Tehát mindenki találja meg a biztonságos üléspozíciót rajta, ha kell picit csússzon hátrébb, mivel az ülés nem magasított extrém mértékben.

Annak ellenére hogy ez egy lecsupaszított 50-es robogó, hagytak helyet a bukósisakunknak az ülés alatt. De azt nem mondanám, hogy egy zárt bukó gond nélkül elférne benne. Tehát vagy nyári bukót tárolsz benne, vagy az uzsisdobozodat az üditőddel!

Villámtesztünk végén kijelenthetem hogy ez a robogó egy nagyon kellemesen és kényelmesen használható 50ccm-es kisrobogó egy jól eltalált tervezéssel! Ha robogózni akarsz egy feltűnőbb vassal, akkor mostantól megteheted!

Műszaki adatok:

Motor: Piaggio Hi-PER2 egyhengeres kétütemű, 49.4 cm3

Furat/Löket: 40 mm / 39.3 mm.

Súly: 84 kg

Hűtés: Léghűtés

Indítás: Elektromos és berugókar

Váltó: CVT automata

Kuplung: Automata centrifugális

Első felfüggesztés: 30 mm fordított teleszkópos hidraulikus villa

Hátsó felfüggesztés: Egykaros, motorblokkot magában foglaló lengővilla, hidraulikus lengéscsillapítóval.

Első fék: 190 mm tárcsa

Hátsó fék: 110 mm dob

Első kerék: 120/70 -12″

Hátsó kerék: 130/70 -12″

Váz: Acélcső

Hossz / szélesség / tengelytáv: 1,760 mm / 770 mm / 1,250 mm

Ülésmagasság: 815 mm

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás