Tesztek

Városi versenyző – Honda SH300i teszt Talmával

Tartósan Talma teszteli idén ezt a típust - megkérdeztük a véleményét (videóval)
EuroMotor
Faster2

Régebben már teszteltük a Honda SH300-ast, és már akkor meg voltunk vele elégedve, de azért kíváncsiak voltunk, mivel lett több ez a robesz három év távlatában. Ahogy azt biztosan Ti is tudjátok, a Honda jóvoltából Talmácsi Gábor is egy ilyet hajt a hétköznapokban, így világbajnokunk véleményét is kikértük a városi versenyzővel kapcsolatban.

A 2011-re megújult SH300-as Honda robogó szinte minden porcikáján megváltozott, méghozzá oly’ módon, hogy messziről nézve alig vehető észre a különbség. Közelebb érve viszont jól látszik, hogy kissé szögletesebb irányba folytak a külső jegyek fejlesztései és a burkolat alatt is rengeteg újdonság figyel. Például vadonatúj a váz és a hátsó futómű is, de erről majd kicsit később…

(Az előző generációról ITT olvashatjátok a tesztet)


“Agilis. Kompakt. Élénk”
Talma véleménye az SH300-ról
Külső: 10/9

Kicsit szebb és divatosabb. Azt hiszem, ezzel a két jelzővel leírtam a külső változásait. Amin viszont még javíthattak volna, az az ülés alatti csomagtartó mérete és egy valamivel szellősebb lábtérnek is örülnénk. Ezeket talán majd a következő generációnál meg is kapjuk.


Szépnek szép, egyedinek már nem túl egyedi


A hátsó doboz nem gyári extra, alapáron jár hozzá

GIVI extrák a SHOX-tól

A túrakiegészítők terén óriási tapasztalattal bíró olasz GIVI topcase-t és magas szélvédőt is kínál az SH-hoz. A részletek felől érdeklődj a SHOX Motoros Áruházban!

Motor/váltó: 10/10

Leírhatatlan élmény egy ilyen SH-val közlekedni a városban. Ez a 300 köbcentis négyütemű egyhengeres nagyon dinamikusan gyorsítja a kis gépet és a fogyasztási adatoktól sem kell a kardunkba dőlni, mivel 3 és fél literrel el lehet vele járni. Azt hiszem ez elég gazdaságos és még élvezetes is!

A teljesítményét sokkal nagyobbnak érezzünk, mint amennyit valójában tud a Honda. Leírva nem sok a 28 lóerő, de menni vele kétségtelenül nagy élmény. A régebbi típushoz képest eggyel nőtt a ménesben vágtató lovak száma.


A manapság divatos elegáns-fehér az SH-nak is jól áll és a minőség is nagyon rendben van
Váz/futómű: 10/10
A SH300i első gumijának mérete 110/70-16 a hátsóé  pedig 130/70-16. A kis városi versenyzőre a Bridgestone elölre a H 03 Gt, hátra a H 02 Gt ajánlja.

Az újratervezett váz még stabilabbá tette az egyébként is jó képességekkel rendelkező elődöt. Már-már versenymotoron is érezhetnénk magunkat –  ha lett volna még egy SH elérhető közelségben, biztos Kakucson kötöttünk volna ki egy kis kanyargós versenyzésre… A feszes hangolású futóművel sportosan lehet kanyarodni, ugyanakkor a komfortérzetet sem ölték ki a városi szaladgálós robogóból. A hátsó rugóstagok 7 fokozatban állíthatóak, ha esetleg „nagyon terhes lenne a zasszonyka…”
A nagy kerekek jó szolgálatot tesznek a zötyögős városi utakon, a gumik tapadásával is minden rendben.


A hátsó rugóstagok 7 fokozatban állíthatóak, az alapbeállítás sportosan feszes
Fékek: 10/10

Zseniális! Olyan, mintha egy horgonyt dobnánk ki egy hajóról. Abban a pillanatba akar megállni a Honda, ahogy az agyunk kiadja az ujjainknak a fékezési parancsot. Az ABS ezen robogós verziója sem volt zavaró, hanem inkább egy kellemes kiegészítője a hibátlan fékrendszernek, ha esetleg csúszós útra tévednénk.


Elöl és hátul is 256 milliméteres tárcsa lassít, az elsőbe három dugattyú harap – kifogástalanul
Menettulajdonságok: 10/10

Ebben a szegmensben kissé fura ez a sportos menetteljesítmény, ami a gyorsulásra és a kanyarodásra is vonatkozik. Félre ne értsetek, nekünk ez nagyon tetszik, hogy ilyen könnyedén irányítható az SH, ezért is kapja meg a maximális pontszámot.


12V-os csatlakozó a tárolórekeszben, a lenyitható hátsó lábtartó formásra sikeredett
Kettesben/csomagszállítás: 10/8

Kényelmes az üléspozíció akár elöl, akár hátul, akár hosszabb távon is. Egyedül a nagyobb termetű vezetők érezhetik kissé bekorlátozva magukat a deréktámasz miatt – de ezen manapság könnyen segítenek a ToMMot-nál.

Az ülés alatti raktér méretével viszont nem tudok megbarátkozni. Hiába van egy hatalmas doboz hátul, akkor is: egy robogónak legyen legalább akkora az ülés alatti tárolója, hogy egy zárt sisak kényelmesen elférjen benne! Viszont az árban benne van a hátsó doboz, tehát egy szavam sem lehetne – de nekem úgy mégis jobban tetszene.


Elöl és hátul is kényelmes, csak a deréktámasz miatt vagyunk (lehetünk) behatárolva


Egy “rendes”, zárt sisak az ülés alá nem fér be, de a hátsó dobozba simán elnyeli


Mindennapi használatra tökéletes…

ÖSSZEGZÉS – 60/57(!)

Egyik ismerősöm felhívott, hogy szeretne vásárolni egy robogót, főleg városi közlekedésre és némi autópályázásra. Mindenképpen Honda járgányt szeretett volna és két opciót dobott föl amik közül megkért, hogy segítsek választani. Az SW-T 400 és az SW-T600 volt a két lehetőség. Erre azt mondtam neki, hogy felejtse el az előző kettőt és vegyen inkább egy ilyen SH300-at, amivel sokkal nagyobb élmény lesz a városban kölekedni, mint néha 140-el hasítani az autópályán telepakolva az SW-T-vel…

Nem ezt a választ várta, kissé meglepődött és elgondolkodott, majd vett egy ilyet és belátta, hogy mennyire igazam van. Na erre való az SH300i.


1.198.000 forintba kerül, az ABS felára százhúszezer. Hogy megér-e ennyit, mindenki döntse el maga


Technikai információk a Honda weboldalán

Honda SH300i 2011

Előnyök és hátrányok
  • Reális kompromisszum: városban és országúton is jól használható
  • Jól gyorsul és jól is kanyarodik
  • Jól eltalált rugózás, kiváló fékek
  • Kicsi az ülés alatti tároló
  • A lábtér is lehetne szellősebb (több “taposó” résszel)
  • Nem túl egyedi formavilág, de azért szépnek nevezhető

További HONDA cikkeink 
Ha a Tesztmotor.hu cikkei segítettek a felszerelések és motorkerékpárok kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztmotor.hu működését. Köszönjük!

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás