Hírek

Valószínű, hogy a BMW beszáll a MotoGP-be!?

Lehet, hogy a BMW 2012-től csapatot indít a GP-ben, több más új gyártóval egyetemben
Faster2
EuroMotor

Forrás: MotoGPhírek.hu

A hírek szerint egyre inkább úgy fest, hogy a BMW 2012-től, de legkésőbb 2013-tól beszállhat a MotoGP királykategóriájába. A bajor cég elnöke csak annyit nyilatkozott, hogy semmi hivatalosat nem tud mondani ez ügyben…

Habár Eskil Suter, a Suter Technology tulajdonosa úgy nyilatkozott, miszerint semmiféle együttműködésük sincs a BMW-vel, annyit leszámítva, hogy a bajor motorgyártó cég ezres sportgépének az erőforrását építették be Moto1-es motorjukba. Míg a legfrissebb hírek arról szólnak, hogy a BMW minden bizonnyal beszáll majd a 2012-től újfent ezres motorok alkotta királykategóriába…

Az idei év során többször is lehetett hallani olyan információkat, miszerint a „szokásos” márkák mellett az Aprilia, a Suter, a Norton, és a BMW nevével fog bővülni a legnagyobb géposztály motorpalettája, azonban egyelőre sem konkrét megerősítés, sem pedig cáfolat nem érkezett egyik gyártó részéről sem. A BMW háza tájáról például utoljára februárban lehetett hallani a MotoGP-s szerepléssel kapcsolatban. A BMW Motorsport igazgatója, Bernhard Gobmeier akkor a következőket mondta: „Semmiféle hivatalos aktivitásról nem tudok beszámolni a projektet illetően” A német cég tehát nem tagadta, hogy esetleg a MotoGP-be készülnének, ami már alapjaiban véve egy pozitív dolog, hiszen ugye a sorozatnak az lenne a legjobb, ha a királykategória mezőnyének a létszáma lényegesen emelkedne, és nem csupán versenyzők, hanem motormárkák szempontjából is.


A BMW Superbike gépe, az S1000RR

Visszatérve azonban a BMW-re: nyilván adott esetben jól jöhet a bajoroknak a Superbike-os szereplés során szerezett rengeteg tapasztalat, hiszen ugye ott is ezres gépekkel versenyeznek. Ugyanakkor a rivális sorozat szervezői egyáltalán nem nézik jó szemmel, hogy a MotoGP-ből is egy, a Moto2-höz hasonló, majdhogynem szériasorozatot akar csinálni a Dorna, mondván, hogy a szériamotorok versenyeztetési jogát az Infront (Superbike-ban a Dorna megfelelője) birtokolja. Mellesleg azzal kapcsolatban is születtek már koncepciók, hogy ezt miként lehetne kijátszani. A Ducati például nem egy ezres, hanem egy 900ccm-es versenygépet gyártana, ugyanis a szabályok szerint 800 és 1000 köbcenti között kellene lennie egy nagykategóriás motornak…persze csak 2012-től.

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás