Tesztek

Újkori sport(os)motor: Honda CBR250R teszt

Varga Gergő vizsgáztatja az új negyedliteres CBR-t - videós teszt
Faster2
EuroMotor

Amikor a tavalyi milánói motorkiállítást megelőző hetekben megindultak a pletykák a 2011-es gépekről, boldogan nyugtáztuk, hogy a Honda (újra) készít 250-es CBR-t. Az viszont sokaknak kedvét szegte, mikor kitudódott, hogy az “újkori” CBR250R csupán egyhengeres lesz – még ha nem is vérbeli sportmotornak készül. Hogy egyetlen henger elegendő-e a boldogsághoz, annak Varga Gergő tesztpilótánk járt utána.

Bár a 2011-es újdonság neve (egy R-betű híján) ugyanaz, mint a ’96-ig tíz éven át gyártott négyhengeres szupersport-rakétáé, mégsem érdemes egymáshoz hasonlítani őket: teljesen más célra készültek. Napjainkban egyre inkább előtérbe helyezik a gyártók a kisebb köbcentis, ún. válságmotorokat, amelyekkel alacsonyabb fenntartási költségekkel terhelve lehet motorozni, akár napi szinten. Igazából az új 250-es CBR is ilyen (de kezdő motornak is tökéletes lehet), ami meglehetősen távol áll az “előd” megalkuvás nélküli sportoló jellemétől – de dicséretére legyen mondva a 2011-esnek, hogy egyáltalán nem egy spórolós, meglévő alkatrészekből összetákolt  “új” modell, hanem valóban friss fejlesztés.

Új blokk, új váz, tehát új motor. Az erőforrás nem holmi negyedliteres-négyütemű krossz-blokk átalakított verziója, hanem egy teljesen friss, korszerű, injektoros aggregát és a térhálós acélvázat is ehhez a modellhez fejlesztették. A CBR 250R csomagja összesen nem kevesebb, mint 27 darab, máshol még nem alkalmazott technikai újítást tartalmaz, melyeket szabadalmaztatni is kíván a szárnyas márka. Ez megint annak fényében hangzik érdekesen, hogy ez a CBR már nem az a CBR, vagyis nem a versenypályát készül meghódítani, hanem a mindennapok megbízható társa és a hétvégi kiruccanások kellemes partnere szeretne lenni. Persze határozott külleme megelőlegez némi sportos vonalat is, de azért ebből a szempontból túl nagy elvárásokkal nem szabad ráülni. Hogy pontosan mit várhatunk el tőle és ki üljön rá, azt elmondja Varga Geri a filmben, ha pedig olvasnál még az új 250-esről, akkor azt korábbi bemutató cikkünkben megteheted.


26LE, 23Nm, 136kg – a CBR250R menetdinamikája számokban
Honda CBR250R teszt Varga Gergővel

A béna és testes kipufogót leszámítva csinos darab a CBR250R, még így feketében is


A műszerfal informatív és dekoratív – a Honda blokkja (is) teljesen új fejlesztés, az egyik legkorszerűbb egyhengeres


Sokoldalú sport(os)motor: mindennapi használatra és kisebb kirándulásokra is megfelelő


A rendelhető ABS egyedülálló a kategóriában, kezdőknek (is) nagy biztonságot nyújthat. Két személlyel is van élet a 250-esen


A dizájn és a vezetési élmény (kényelem) alapján inkább VFR lehetne, de ahhoz kevés a henger és a fiatalság körében is jobban cseng a CBR kifejezés…


Szerencsére a negyedliteres CBR esetében sem maradt ki a trikolor színösszeállítás a kínálatból


BenZso a hungaroringi menetpróbán – pénteken, a TesztMotoros Napon Kakucson Ti is kipróbálhatjátok az új, 2011-es CBR-eket, köztük a 250-est

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás