thriumph thruxton hasznalt teszt gallery
Tesztek

Café Racer ide-oda: Triumph Thruxton teszt

Egy ilyen modern racerrel már nem csak versenyezni lehet, hanem közlekedni is - vasárnapi motor a hétköznapokra? Miért is ne! (videós teszt)
Faster2
EuroMotor

Film: Benkő Zsolt Képek: BenZso, KT

Utolsó tavalyi tesztmotorunk nem várt kellemes meglepetést okozott: a Triumph Budapest egy 2009-es évjáratú Thruxton 900-as kulcsaival igyekezett szebbé tenni számunkra a gyönyörű késő őszi napsütést – és bizony sikerült neki! Csak találgatunk, hogy ehhez mennyiben járult hozzá a gépre szerelt – mesés – Arrow kipufogó, amely – a házak faláról visszaverődő – pokolian kemény dallamával festette alá a hulló falevelekkel tarkított örömmotorozást…

Ebből a kis bevezetőből talán egyértelmű, hogy egy jókora emocionális töltettel rendelkező kávéversenyzőről van szó, amely a tucatmotorok szöges ellentéte. Pedig a teljesítménye “olyan”, mert a 69 lóerő és az ugyanennyi Nm-nyi nyomaték is a könnyen kezelhető, középkategóriás mindenesek teljesítményével közel azonos. Még az is, ahogyan leadja: simán, egyenletesen, kockázatoktól mentesen. Alul-felül-középen, mindenhol elég erős, ezáltal a napfényes vasárnapokon túl a mindennapokban, “ide-oda” motornak is megfelel, ha robogó helyett valami “másra” vágynál…

Az elejétől a végéig gyönyörű a 60-as éveket idéző dizájn

Ugyanakkor a kinézete egyáltalán nem mindennapi: a 60-as évek “spartan café racer” stílus inspirálta Thruxton a korszak versenymotorjai nyomán kapta nevét is, egyesítve a tradicionális megjelenést a modern technológiával – mondja a Triumph róla, és ez így is van. A műszaki alapokat tekintve például 2008-tól – tehát a mi motorunk is – injektort kapott, amit továbbra is tökéletesen álcáztak karburátornak. Újítás volt továbbá a csutkakormányok helyett a villahíd felett markolható csőkormány, valamint az azok végekre szerelt tükör is – a stílus követelményeinek megfelelően.

Karburátornak látszó tárgy, illetve injektor

Éppen ezért a teljesítményleadás, a soros kéthengeres blokk járáskultúráján túl a kormány- és üléspozíció is “finomabb”, mint azt ránézésre gondolnánk. Ez tovább erősíti a hétköznapi “ide-oda” jelleget: a nyereg és a kormány is kényelmes, de azért nem annyira, hogy menet közben ne lenne némi kávéíz a szánkban, azaz ne érezzük magunkat háztömb körüli versenyzőnek… Mindehhez természetesen a mennyei Arrow és az állandó kíváncsi tekintetek is hozzájárulnak…

A gyári formájával megegyező Arrow kipufogó – isteni hangjáték

Bár a Thruxton könnyen kezelhető, azért nem odafigyelésmentes, nem egy tipikus kezdőmotor. Talán azért is esik meg, hogy ilyen-olyan kezdő celebek “tükörre állítják”, mert – az egyébként kiváló egyenesfutású – motor a lassú kanyarokban képes “bebicskázni”, a szűk körforgalmakban nem árt koncentrálni. Már ha be tudjuk venni ezeket, ugyanis a fordulóköre akkora, mint a faros Ikarusé – és mindezek mellé a súlyát nézve sem túl “sportos”, szóval nem árt óvatosan megtámadni azokat a háztömb körüli “pályákat”…

A futómű és a fék is klasszikus – elég is erre a motorra

Több negatívumról azonban nem tudunk beszámolni, ráadásul a Thruxton ezekkel együtt is egy isteni gép – tényleg nem számítottunk rá, hogy ennyire jó lesz. Úgy élhetjük át rajta a londoni Ace Cafe szellemiségét, hogy a budapesti utakon sem megy el a kedvünk az egésztől. Köszönhetően “semleges”, nem túl feszes futóműhangolásának, és a felhasználóbarát fékek is erősítik a már emlegetett “ide-oda” jelleget a hétköznapokon. Ez a motor azonban a hétvégén az igazi, nyitott bukóban, szegecses bőrdzsekiben, szakadt farmerban, tornacipőben, esetleg acélbetétes bakancsban, baboskendővel…


BenZso így törte meg a vidék csendjét a Thruxtonnal (a videó hangerejét ajánlott a maximumra húzni:))

BenZso kávéversenyez – a városba bőven elég erős a vas

Előnyök / hátrányok – Triumph Thruxton 900 2009

  • viszonylag erős, nyomatékos blokk 
  • kényelmes ülés
  • finom kidolgozás
  • café racer stílus – és hang…
  • kicsi kormányelfordítás, nagy fordulókör
  • felhajló lábtartó
  • bebicsakló kormány
  • nehéz mint a sár

A BenJoe Bar Team újabb versenygépe, a Thruxton 🙂

– még több fotó a Képgalériában, jobb oldalon

Másodvélemény – KT#14

Igen, annak ellenére, hogy ez a retró – mégis modern menettulajdonságokkal bíró – racer hétfőtől péntekig is megállja a helyét a városban, vasárnap az igazi. Vasárnap, attól kezdve, hogy elkezdesz beöltözni Fullgáz Eddie-nek a Joe Barból, majd reggel kinyitod a garázskaput, megkeresed a gyújtáskulcs helyét a kormánynyakban, és a melegítés közben bíbelődsz a gönceiddel… Végre elfoglalod a helyed, majd egy kiadós gyorsítással az egész utca tudtára adod, hogy te bizony most elindultál kávézni… A kedvenc helyeden pedig már az Arrow hangját hallva kezdik főzni neked a feketét, és mire beérsz a csehóba kész is, mert tudják, hány cukorral szereted… Aztán – ha fővárosi vagy – gondolom nem hagyod ki az Alagutat, majd kedvenc háztömbköreidet letudva a szomszédok megint tudják, hogy hazaérkeztél a vasárnapi ebédre… De te a húsleves helyett inkább még egy fél órán keresztül nézegeted a géped a garázsban, miközben – napjaink párhuzamos világát élve – posztolsz egy képet a telefonoddal, hogy igen, megint megkávéztam…


Akár a képzeletbeli kávézó képzeletbeli felszolgáló kisasszonya, én is meghallottam, hogy BenZso az irodánk el ért a Thruxtonnal, amire természetesen azonnal letettem a munkát – egy háztömb körüli karika erejéig. Kiszaladtam a nyitott MOMO bukómmal a kezemben, majd miután megtaláltam a gyújtáskapcsolót, én is úgy tettem, ahogy fentebb felvázoltam: az egész kerület tudtára adtam, hogy kávészünetem van… Közben vigyorogtam rendesen a “mosolygós” sisakban a megafon tuningcsövek visszadurrogása hallatán, ami a buszmegállók népét is szórakoztatta, ha esetleg a látvány nem lenne elég. Ettől a café raceres testhelyzettől én is azonnal képregényfigurának éreztem magam – a versenyből csak a versenytársak hiányoztak. A klasszikus Triumph sorkettese könnyen kezelhető, az irányítása is csak megforduláskor vagy a szűk fordulókban igényel megszokást. Meg tudnám szokni, az biztos… Ennél elegánsabban nehéz lenne motorral megjelenni a városban, ezt a cipőt – zokni nélkül – viszont lecserélném:

THRUXTON 904S ACE CAFE SPECIAL

Cimkék