Ti írtátok

Ti írtátok: Mi legyen az első gépem?

Kezdjek 125-ösel, vagy a jogosítványomnak megfelelő 300-assal, esetleg jöjjön egyből egy 600-as? Nem volt még motorom, de szeretem a sebességet...
MPS-Biltwell
Faster2

Motorvásárlás előtt állok, de kicsit bizonytalan vagyok, a segítségeteket szeretném kérni.
Lassan megvan az A2-es jogsim, szóval ideje a motorvásárnak, viszont nem tudom, milyen motor lenne jó döntés. Mindenképp sportmotort szeretnék, ami annyira nem “gyenge”.

Kezdő motor lenne, nem volt még váltós motorom sosem, ezt is figyelembe kell vennem, hisz egy R1-en mégsem lehet elkezdeni így… 😀

Nézegettem a neten, és eléggé megtetszett pár motor… Név szerint az R3-mas Yamaha, a 300-as Ninja, illetve a 125-ös Aprilia…

Az Aprilia azért jött szóba, mert olvastam, hogy elég jól megy a kicsike, 160-70 körül van a vége. Elég sebességszerelmes vagyok, így nem akarok egy kis 125-ös CBR-t kezdésnek, mivel tudom magamról, hogy max 1 év után már cserélném is le.

A két 300 cc-s motornak is 170-80 körül van a vége, szóval annyira nem nagy a különbség az Apriliához képest, de gondolom sokkal jobban megérezné, kevesebb mint fele köbcentivel…

Kérdésem, hogy jó döntés-e a 300-as, esetleg nagyobb kéne, hogy ne kelljen váltanom 1-2 év után (600)? Illetve a szempontokat figyelembe véve Ti melyik motort ajánlanátok? /Martin

Kedves Martin!

Először azt gondoltam, hogy nem hiszem, hogy az Aprilia (RS4) megközelítené a 300-asokat végsebességben, hiszen még a Yamaha R3-asnak is kellett az egész calafati célegyenes, hogy eljusson odáig (lásd BenZsót a lenti videót), 160-ig. Aztán rájöttem, hogy valószínűleg a kétütemű RS125-ösről beszélsz.

Nos, nekem is van egy kétütemű 125-ösöm, Cagiva Mito, csak úgy hobbiból. Igen, (egyik) kérdésedre válaszolva, sokkal jobban megérzi a tempót, meg a pénztárcád is benzinben, olajban és elkerülhetetlen felújításban. Viszont a versenymotoros fíling, amit ad, azt a négyüteműek sosem fogják.


Nem tudom, mennyire vagy a motorversenyek megszállottja, de mivel leveledben azt írtad, nem volt még váltós géped, inkább a négyüteműeket javaslom. Abból például vehetsz újat is, kétütemű versenyreplikákból meg már újszerűt se nagyon.

A sorkettes Kawasaki és Yamaha nagyon hasonló kvalitású gépek (akár az Aprilia és a Cagiva), kettejük közül a zöld motor felé billenhet a mérleg nyelve, akár új, akár használt (ezt nem írtad) a célpont – Yamahából előbbi drága, utóbbi nincs.


Szóba jöhet még esetleg az egyhengeresek: a Honda CBR300R vagy a KTM RC390 – utóbbiból ugyan csak a 390 Duke naked verziót próbáltuk, de az igen meggyőző volt: európai gyártóként igényesebb alkatrészekből építkezik, ugyanakkor megosztóbb dizájnnal rendelkezik (és olcsóbb is a japánoknál).

A 600-asokkal kapcsolatban megint csak azt mondanám, hogy mivel még nem volt váltós motorod, kezdésnek tökéletesen megfelel a 300. Láttunk már embereket 600-asokon kezdeni, és ma is köztünk élnek, de könnyen lehet, hogy jobban érzed majd magad a fele akkora gépeden, amiről nagyobb rutinnal és magabiztossággal válthatsz majd nagyobbra.

– kérdésed van? Tedd fel! >> info@tesztmotor.hu
Ha jó a kérdés, cikk is lesz belőle…

Comments

comments

MPS BMW Banner
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner

Hírlevél feliratkozás