honda cbr125r olvasoi
Ti írtátok

Ti írtátok: Kezdő vagyok, jó nekem a CBR125?

Igen, jó. A zsigerből jövő válasz ez lenne, de Olvasónk 190 centis magassága azért kételyeket vethet fel - pedig a Honda CBR125-ös tökéletes kezdőmotor, sőt...
Euromotor2
MotoStar
Olvasónk kérdése

Ideális választás lenne-e egy 2006-2007-es Honda CBR125-ös, 776cm-es ülésmagassággal, ha én 189-190cm vagyok és 99-100 kiló? Most kezdeném a motorozást, de elsőre csak kisebb (125ccm) motorral szeretném megtanulni, mielőtt nagyobbat választanék. A fent említett CBR125R ideális választás lenne-e? Mindenképp 125 köbcentis motort szeretnék, amely sport, naked vagy túrasport kivitelű, túrázásra és tanulásra használnám. /Kristóf

Kedves Kristóf, megismerkedni a motorozással minden szempontból optimális választás a legkisebb CBR. Könnyű, könnyen kezelhető, extra kezes, jóindulatú…ráadásul még gazdaságos is. 100 kiló környékén a dinamikája ugyan már hagyhat kívánnivalót maga után, de a kezdő lépések megtételéhez még így is ideális, szinte mindenkinek. Nem is ez a legnagyobb kihívás az esetedben, hanem a magasságod. BenZso a 186 centijével saját bevallása szerint “még pont” elfért rajta, és emiatt én sem merek biztosat mondani Neked.

2007-től a nagyobb CBR-ekre hasonlít az eleje, és injektoros is a kicsike – vajon ez a rider hány centi magas lehet?

Ez nem jelenti azt, hogy +4-5 centivel ne éreznéd jól magad rajta, már csak azért sem, mert a CBR125 üléspozíció szempontjából (is) meglehetősen univerzális. A lábtartó elég alacsonyan, a kormánycsutka pedig viszonylag magasan, a villahíd felett van. Az ülés méretével sem lesz gond, az meg már más kérdés, hogy a vékonyka felépítés mennyire zavarna (vagy éppen ellenkezőleg). Ez mind akkor derülne ki, ha sikerülne rákéreckedned egy példányra, legalább egy üléspróba erejéig.

– ez már a legújabb kiadás (2011-től) tesztje:

Azt javaslom, nézz ki egy olyan példányt a neten, amely kereskedésben pihen, és rá tudsz ülni – így kiderülne, mennyire férnek el a tagjaid. Nyilvánvalóan kényelmesebben elférnél egy magasabb, supermoto-szerű 125-ösön – most hirtelen a Yamaha WR125X jutott eszembe. Ha olcsóbb megoldást keresel, szóba jöhet a CBR testvére is, a CBF125, amin – a látszat ellenére – egy fokkal jobban el lehet férni. Egy biztos, MSX125-öst ne vegyél! 🙂

Egyébként a kritériumaidnak maximálisan megfelelne a CBR is: túrázós is, sportos is, a kényelemmel nincs baj – ami magabiztosságot sugároz egy kezdő számára – nekem meg jól jött a pályán. Ugyanis nekem is volt CBR125-ösöm, és bizony sok gondról nem tudok beszámolni, ha kissé puha (első) futóművét és a “nemalegjobb” IRC gumijait nem nézem – de ezt téged úgysem zavar majd, feltéve, ha nem egyből a versenypályán szeretnéd elsajátítani a szakmát… Ja, és a 181 centimmel jól éreztem magam rajta…


– ha Neked is kérdésed lenne motorválasztással – vagy bármi mással kapcsolatban >> info@tesztmotor.hu

Comments

comments