Tesztek

Thermoflash

Alig vártam már, hogy hidegre forduljon az idő. Így is kezdhetném a cikket, de mit gondolnátok magatokban. Ez megint meghülyült??? Nem. Ez a teszt a hidegben való motorozásról szól. És még mielőtt bárki azt mondaná, hogy nem tapad a gumi, ezzel a képpel elfojtanám a kételkedést.
Faster2
EuroMotor

Pedig pályagumik vannak a motoron, aminek a tapadása magas hőmérsékleten az igazi. Az igaz, hogy a feltételek ilyenkor nem túl ideálisak, de aki közlekedésre használja a motorját, annak megváltás lehet egy ilyen ruha. Én sem a kövér gázokat húzogattam az ezres Hondának, hanem szépen pianóban motorozgattam vele. Az utcai motorozás egyébként sem arról szól nálam, hogy állandóan nyélen használom a motort.

Ezzel a ruhával és a Thermoflash csapattal, a kölni Intermot kiállításon találkoztam először, ahol nagyon jó fogadtatásra talált. Németországban folyamatosan motoroznak ilyenkor is elég nagy tömegek, ezért nem győzik exportálni a gyártók a cuccot. Még mielőtt minden árút megvettek volna a németek, beszereltettem egyet én is, hogy meg tudjuk mutatni a magyar közönségnek is, ha már magyar találmányról van szó. Méghozzá zseniális magyar találmányról! 

Ezt nem elektromos fűtőszálak tartják melegen, ami a motor akkumulátorát nagyon igénybeveszi, hanem egy kis szivattyúval speciális folyadékot keringtetnek a ruha csőrendszerében. Ez a folyadék az egészségre teljesen ártalmatlan monopropilén-glikol alapú, környezetkímélő, nem mérgező biofagyálló folyadék.

Ez a folyadék egy hőcserélőn keresztül melegszik fel, ami a motor hűtővizéről kap meleget. Ez a rendszer ilyen 96 fokos hűtővíz mellett 3.800 wattot is tud termelni, szemben a fűtőszálas ruhák maximum 120 wattos teljesítményével.

Persze, ezt nem muszáj mind magunkra engedni. 35 és 55 Celsius fok közötti hőmérsékletet lehet beállítani. Két fokos külső hőmérsékletnél jól jött a maximum meleg, amit a ruha biztosított, de úgy, hogy alul csak egy farmer volt rajtam. Ha rendes szélálló ruhába lettem volna öltözve, akkor 45-50 fok közötti hőmérséklettel vidáman lehet motorozgatni. Mindezt 14 fokos külső hőmérséklet mellett 40 fokra is lehet csökkenteni.

Én ezt a tanktáskás verziót választottam, aminek a kapcsolója és a kijelzője a tanktáska hátsó részén kapott helyet, amit menet közben így lehet állítgatni.:

 

Alig vártam, hogy kipróbálhassam beszerelés után. Este lett kész, a kijelző 2 fokot mutatott. Ahogy melegítettem a motort és kezdte elérni az üzemi hőmérsékletet, és rácsatlakoztam a rendszerre, kezdett átjárni a meleg. – nagyon jó érzés!

Elindultam végre. Amíg nem mentem gyorsan addig minden rendben volt. De ahogy kiértem az autópályára annyira visszahűlt a motor vize, hogy nem tudta melegíteni a ruhában keringtetett vizet. Szerencsére gyorsan rájöttünk a probléma megoldására. Tavaly ez volt a versenymotorom, aminek a hűtését Végh Jana módosította, hogy a nagy melegben ne melegedjen túl a versenyeken. Ez annyira jól sikerült, hogy 35 fokban is 70-80 fokos maximum hőmérsékletű víz keringett a rendszerben. Ebben az esetben viszont ez nem túl szerencsés ezért leragasztottam a hűtő felületéből egy elég nagy részt.

 

Így már megfelelő üzemi hőmérsékletet tudtam elérni ahhoz, hogy működjön a rendszer. Mostantól kezdve, ha száraz időre van kilátás, nem fogom otthon pihentetni a motort, hanem inkább azzal járok a városban.

A ruha, ami jár a rendszerhez egy egyszerű overál, amiben öt körre párhuzamosan oszlik a melegvíz ennek a kis elosztónak a segítségével. Így a négy végtag és a hát egyszerre jut meleghez.

 Erre kell felvenni a motorosruhát, ami nem baj, ha egy kicsit szűkebb, mert minél szorosabban érintkezik az overál a benne lévő emberkével, annál jobban lehet érezni a melegét.

Nagy hidegben mindenképpen a széltől el kell szigetelni magunkat, mert az azért kihűti a testet rendesen, és nem lehet érezni annyira a rendszer hatását. Ha már van ilyen ruhátok, szervezhettek egy-egy téli kirándulást is, ha az idő megengedi, amiről a fórumunkban létrehoztunk egy Thermoflash topikot. Szeretnénk, ha a tapasztalataitokat megosztanátok velünk és a többi olvasóval is.