Tesztek

Téli cucc: Dainese

Még mindig hideg van, és még mindig fázunk. Vigyázz állás, Dainese előre!
Faster2
EuroMotor

Még mindig hideg van, és még mindig fázunk. Vigyázz állás, Dainese előre!

Az idő még mindig nem javult, sőt rosszabbodott a helyzet. Persze ne felejtsük el, kitartásunk erősítendő pár nappal megint közelebb vagyunk a tavaszhoz. Na meg az első guruláshoz, mely minden évben úgy engedi szabadjára télen bezárt lelkünk, ahogy a fehér galambokat szokás az ünnepségeken. Nem is tudom rajtam kívül van-e még motoros az országban, akit nem érdekel a természet ezen ócska játéka, minden esetre az utolsó mohikánoknak bemutatnék még egy márkát, a Dainese-t. Felmarkoltam hát a Karasnából mindenféle téli „dájnéz” cuccot, amiket most jól meg is mutatok nektek.


Na most már tudom mit csinál szabad idejében a Mikulás.
Kitalálhattam volna a szakállból…

A kesztyűkről eddig elég kevés szó esett. Pedig a karunk végei állandóan érintkeznek a menet széllel, ami mostanság egy rossz kesztyűben nem túl egészséges. Amíg üresben van a motor csupaszon sem fog lefagyni a kezünk, de szerintem tapasztalatból mindenki tudja, hogy a mozgó levegőnek elég erős hűtő hatása van. Érdemes megnézni az alábbi grafikont, amin láthatjuk, hogy már a 60 km/h-s szél hőmérséklete is lazán 10-15 fokkal kevesebb, mint a nyugvó levegőé. A sebesség növekedtével és a hőmérséklet csökkenésével pedig a helyzetünk nagyságrendekkel rosszabbodik.


A nyugvó levegő és a sebesség viszonya.

A Dainese-nek szerencsére elég szép választéka van téli kesztyű téren is, ezekből a kedvező ár-érték arány szerint kettőt próbáltam ki. Az egyik, egy teljesen textil kesztyű, a D-Fencer. D-Dry anyagának (lényegében olyan mint a Gore-Tex, csak a Dainese állítja elő) köszönhetően teljesen víz álló, míg a belső Dexfil thermo bélés nem hagyja kihűlni a kezünk. Elérkeztünk a„bifidus actiregularis” és a jótékony méhpempő katyvaszos világába, ami minket nem érdekel. Nekünk bizonyíték kell és nem ígéret, sokkal érdekesebb az eredmény. Tényleg meleg, tényleg víz álló? A D-Fencer jól vizsgázott a hideg ellen. 10 fokig (fentről) mintha nyáron motoroznánk, az alatt azért már kicsit tavaszos, de abszolút nem kellemetlen. A hőmérő sajnos nem fért be az ujjaimhoz, így számszakilag igazolni ezt nem tudom, legyen annyi elég, hogy eszembe se jutott a kipufogón és a blokkon melengetni magam.


Balra az M21 D-Dry, jobbra pedig a D-Fencer D-Dry

A Dainese kifejlesztette D-Dry anyag két dolgot tud. Belülről szellőzik, viszont kívülről a vizet nem engedi át. Előbbit nem tudtam levizsgálni, bár igaz, egyszer sem éreztem izzadást. Utóbbit, a víz állóságot egy igen egyszerű teszttel próbáltam lemeózni a másik, szintén D-Dry kesztyűn. Gyerünk cica a csap alá! Legnagyobb meglepetésemre egy molekulányi víz sem jutott el a kezemig. Persze ez nem szimulálja, hogy mi van akkor ha egy órán keresztül áld minket az ég, de a hivatalos specifikáció szerint, négyzet centiméterenként 10.000mm-es vízoszlop nyomásáig bírja a kiképzést. A csap alatt látható egyed annyira megtetszett, hogy meg is vettem, szóval sanszos, hogy a tartós eső teszt is hamarosan megesik.


D-Dry teszt. Engem meggyőzött.

A D-Fencer tehát elég korrekt választásnak tűnik, víz és hideg ellen hathatósan véd, viselete kényelmes, a kizárólag textil anyagok miatt kicsit sem merev, viszont van egy nagy bibije. Még véletlenül se próbáljunk meg esni benne, protektort ugyanis nagyítóval sem találunk rajta. A másik kesztyű, az M21 viszont erre is ad megoldást. Felépítésében olyan, mint a nyári sport kesztyűm, ugyanazok a protektorok védik a kézfejet, a tenyér belső élét és a kisujjat. Ezt is leteszteltem. Újra beigazolódott, hogy mekkora nagy szerepe van a tenyéren lévő protektornak, hiszen esésnél általában ott tompít az ember, ahogy én is. Az eredmény egy-két karc, kesztyű szakadás és sérülés nuku.


Balra az M21, jobbra a D-Fencer. Az M21-en jól látszik,
hogy egy esés mennyit számít a tenyér protektor.

Ahogy láthattuk a D-Dry belső az M21-nél is működik. Belseje ThermoLite, ami a szerintem ismert Coolmax meleg testvére. Az izzadtságot elvezeti, viszont emellett melegít is, akár csak valami aláöltöző. Viszont az M21-en kívül több helyen (az ujjaknál például) D-Stone anyagot alkalmaztak az olaszok, ami komoly szellőzést is biztosít. Viszont ez, és az, hogy bőrkesztyűről beszélünk képes áthűteni a kézbelit. Az M21 tehát inkább téli sport kesztyűként tekintendő, amely akkor működik igazán, ha menet közben mozgatjuk a kezünket, fékezünk és kuplungolunk. Ellenkező esetben érezni fogjuk, hogy nem nyár közepén járunk. Persze ezen a két terméken kívül még rengeteg választéka van a Dainese-nek és hazai forgalmazójának, a Karasnának. Aki nem talál belőlük magának megfelelőt, szerintem nem is akar igazán semmit.


Dainese téli kesztyűk a teljesség igénye nélkül.
Ezeken kívül még mindig van 4-5 féle.

Robogjunk tovább. Kényes pont még a fej és a nyak. Az elmúlt hetekben rengeteg fűtő, melegítő ruhát próbáltam, de a fejem mindig fázott. Sajnos nincs olyan sisak, ami kicsit sem engedné be a levegőt, főleg egy sportbukó nem. A Dainese thermo maszkja nagyon bejött. Volt mostanában más márkából is rajtam, de ez messze kényelmesebb és melegebbnek is érzem. Fontos, hogy nem vastag és az amúgy is szűk bukó nem szorul kellemetlenül jobban a fejemen, mint a nyári maszkommal. Menetközben nagyságrendekkel kevésbé fázott a fejem és izzadni se izzadtam. Ezt szerintem szintén elkommunizálom a Karasnától :P.


Akár a “Kék fényben”..

A nyakunk védelmére egy szélfogó okosságot vonultatnak fel az olaszok. Túl sok szót nem érdemel: a szelet kicsit sem engedi át, a belseje pedig pluszban még melegít is. A “wind stopper” anyag jó tulajdonsága, hogy belülről sem engedi ki a szelet, ergó ha ráhúzzuk a szánkra, nem fog párásodni a plexink. Sőt így elég hamar fel lehet fűteni a nyakunk. Abszolút bevált tehát a cucc, a két funkcióját hiba nélkül adja elő. Természetesen ahogy megszokhattuk, ebben sem izzadunk, a nedvességet ez is elvezeti.


A nyakmelegítő. Én ráhúztam a számra, mert így kevésbé párásodik a plexi
és emellett olyan mintha a saját nyakunkra lehelnénk.
Fagypont körül ez nem is hangzik olyan hülyén..

Következő áldozatom a vesevédő. Több félét is kínál a Dainese, én a legkomolyabbat próbáltam. Ha nem zár jól a dzsekink, ami derék tájékon sűrű probléma, a hideg rögtön a vesénket támadja, abból pedig igen kellemetlen nyavajákat lehet begyűjteni. Aki érzékenyebb erre, annak tavasszal, sőt akár nyáron is javasolt valami vese védő. Amit elhoztam, a Dainese kínálatából a legvastagabb és ezért talán ez fogja legjobban a hőt. Az viszont biztos, hogy ez tart a legjobban a belé vart fém lapocskáknak köszönhetően. Nem csúszkál el, és nem kell minden piros lámpánál igazgatni.


Ha jól megnézitek, látszódnak a fém lapocskák is.

Kezembe került két téli felső is. Az egyik (a szürke) olyan anyagból van, mint a legtöbb thermo ruha. Nagyon jól megtartja a meleget és külön jó pont a magas nyak. Egy hosszú szárú maszkkal több, mint tökéletes. Kellemes viselet volt, viszont a szelet nem bírja. A másik szintén nem szél álló, bár kevésbé engedi át a hideget, viszont az összes eddig próbált pulcsiszerű ruha közül ez tetszett a legjobban. Nem izzadtam bele sosem, de rettentő meleg volt benne még fagypont körül is. Utóbbinál még egy jó pont, hogy még akár utcára is bevállalható. A szürke thermo felső azért már merész..


Ez volnék én, a szerelmes leveleket a denes@tesztmotor.hu-ra várom. Köszönöm!

Egy-két kör múlva bemutatok egy-két Dainese dzsekit is, mert nagyon megtetszettek, amiket a Karasnában láttam. Ígéretet kaptam, hogy kipróbálhatom őket. Kíváncsian várom, hogy kabátban ellenáll-e a slagnak a D-Dry és a Gore-Tex anyag. Addig is öltözkedjetek rétegesen és higgyétel el a hideg fülét-farkát behúzva fog odébb állni előlünk.

A Dainese cuccokat a Karasnában találjátok meg
Keressétek a Tomit!
Honda Karasna (motor szalon, márka szervíz és ruházat)
cím: 1132. Budapest, Váci út 40.
tel.: +361/ 239-4964
web: www.karasna.hu

 

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás