Tesztek

Tartósteszten a Honda PCX125

Tartósteszt 2012: a hazai motorkerékpár eladások győztesét befogtuk egy hosszabb távú próbára
Faster2
EuroMotor

Nem kérdés, manapság melyik a legnépszerűbb kategória a vásárlók körében. Nem más, mint a “legolcsóbban eljutni A-ból B-be”, a válságmotorok osztálya, ahova leginkább a 125-ös robogók sorolhatók (éppen ezért hamarosan nálunk is olvashattok összehasonlító tesztet a ‘huszonötös robeszekről).

Ezek jeles képviselője a PCX125 (teszt), amit már két évvel ezelőtt, a megjelenés pillanatában meg is jósultunk (“korabeli” teszt), majd akkora kedvencünk lett, hogy rögtön egy – tulajdonosokat és szimpatizánsokat tömörítő – aloldalt is kreáltunk neki, aminek rendszeres látogatói is vagytok. Ez a pcx.tesztmotor.hu, ahol a típussal kapcsolatos információkat egy csokorba gyűjtöttük.

Most nem is szaporítanám a szót ezügyben, hiszen még csak 1500 kilométer szaladt bele a tartósteszt bringába, ám a számomra legfontosabb átalakításon már túl is esett a kicsike. Sehogy sem találtam rajta a helyem a 186 centimmel, mégpedig az alacsony üléspozíció és a deréktámasz miatt. Ezért szakértőhöz fordultam a témában: a ToMMoT “üléstuning” cégnél találtam rá a megoldásra. Első körben mindent megcsináltattam az ülésen, ami náluk a repertoárban szerepel (zselés, fűthető stb.) – a vibrátort kivéve…

Így mostantól egy négyévszakos géppel közlekedhetnek a szerkesztőség tagjai. Van ülésmagasításunk, fényvisszaverő csíkunk és még ülésfűtés is. Igaz, ebben a 40 fokos mediterrán időszakban nem túl hasznos extra, de előre gondolva a hideg estékre, biztos jó szolgálatot tesz majd párszor…


Ilyen volt, ilyen lett: balra az ülés gyári formája, jobbra az extra kanapé


A PCX ülése gyárilag alacsonyabb a kategóriatársakénál, így már nem az – és a deréktámasz sem korlátoz többé…

Terveink között szerepel, hogy megmutassuk, hogyan lehet még jobbá, trendibbé tenni az ügyes kis PCX-et, ezért folyamatosan fogtok róla cikkeket találni nálunk. Vespák rettegjetek, jön a PCX, ami remélhetőleg lesz akkora divat, mint az olasz retróbringa (az eladásokat tekintve talán már most is van akkora 🙂 – KT).

A következő cikkben egy trendi csomagtartó doboz felszereléséről írunk a témában.
Addig is várjuk a PCX tulajokat a Facebook PCX klubba (tudjuk, hogy szépen nő a számuk…)


Ez a vezetési pozíció még a régi, vagy inkább gyári üléssel érvényes…
Másodvélemény – KT#14

Jól esett a hír, hogy a PCX lesz idénre a tartós bringa, mert hét üres faluban nem találni olyan gépet, ami ilyen hasznos kis jószág, és ennyi élményt ad ennyiért. Mármint ennyi benzinért. Egyelőre BenZso használja, és eddigi mérései szerint 2.8 literrel szaladgál a városban – mondhatni lendületesebben, mint a forgalom többi résztvevője… Ám az anorex étvágy még kevés lenne a “piacvezető rendszámos” megtisztelő cím birtoklásához, ehhez többet kell virítani, ilyen fogyasztást a konkurencia is tud. Hogy mi az, amit nem tudnak a többiek, vagy tudnak, de nem ennyiért (és most az anyagi léről van szó), az hamarosan kiderül 125-ös összehasonlító tesztünkből.

Először a kakucsi “paddockban” kerültem kapcsolatba a BenZso által agyonsztárolt PCX-szel, még az egyik tavalyi TesztMotor Tréningen. Be kellett látnom, hogy Zsének igaza van, pedig azzal a szürke példánnyal nem mentem túl sokat, nagyjából egy kilométert… Nem, nem mentem fel vele a Kringre egy körre (az pont annyi lett volna), hanem a hátsó vezetéstechnikai pályán bójaszedésre használtam, de valami olyan könnyedséggel, mintha világéletemben hivatásos bójaszedőként dolgoztam volna vele Kakucson. Régebben legfeljebb dinnyét szedhettem volna vele, mert az volt a pálya helyén, de lefogadom, hogy még azt is megoldotta volna a Honda ezzel a nevetségesen könnyű kezelhetőséggel 🙂

Önmagában még a könnyű kezelhetőség sem volna elég, hogy bombaként robbanjon a piacon, de egyelőre ne is menjünk jobban bele a képességeibe, arra ott van/lesz a teszt. Most inkább az elvárásaimat próbálom megfogalmazni a vassal kapcsolatban, a hátralévő jó fél szezonra nézve. Először is kíváncsi vagyok az új ülés kényelmére (fűtésére), mert tommotos formájában még nem mentem vele – bár nekem semmi bajom sem volt a gyárival, pedig én sem vagyok alacsony. A stock üléssel csak a városban császkáltam, de az újat ingázósként is próbára fogom tenni, méghozzá pár Kakucs-BP etapon. Azért Kunmadarasra nem ezzel megyek, mint anno a Simsonnal – de meg kell jegyeznem, hogy azon is formázott, tuning ülés volt, négyezeré’… 🙂

További terv, hogy semmikor, semmilyen körülmények között nem mehet a fogyasztás három lityó fölé! Szerintem ez sikerülni fog, mert BenZso “dinamikus üzemmódban” érte el az említett értéket – a városban (milyen meglepő…).  Azután a praktikumára is kíváncsi leszek, mert az az egy kakucsi kilométer (illetve még az az egynéhány a mostani ‘huszonötös teszten) még nem válaszolta meg pontosan, belefér-e a dinnye a bukótartóba, ha megállok venni a szerkesztőségből hazafelé. Domino segítségével azt is igyekszünk kidíeríteni, hogy szabad-e (finomabb távon) kétszemélyes motorként gondolni a PCX-re. Mire legközelebb jelentkezünk, lehet, hogy már mindezek tudatában tesszük.

Ha a Tesztmotor.hu cikkei segítettek a felszerelések és motorkerékpárok kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztmotor.hu működését. Köszönjük!

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás



MPS Vespa-MV