Műhely

Tartósteszt CBF: Túl az ezres szervizen

A megtörtént az ezres szervíz a tartósteszt CBF125-ösünkön, így mostantól szabad a pálya: kezdődhet a kis Honda igazi szezonja!
Faster2
EuroMotor

A nagy esemény előtt igyekeztem kímélni a berendezést, legfeljebb 90-nel mentem vele, ami így is már 8.000-es fordulatot jelent. Az első tapasztalatokat követő félezer kilométer alatt nagyjából kikristályosodtak a CBF menettulajdonságai. 6-7 ezer között tartva lehet a legjobban lendületben maradni vele, 8 fölé pedig már-már felesleges forgatni, szóval szerintem a végsebesség nem minden körülmények között lesz három számjegyű.

De a lényeg nem is a tempó, hanem az étvágy! Szerény számításaim szerint (- illetve a napi számláló alapján – 365 kilométert tettem meg az első tankolásig, ami “felháborító”, pontosan 3 literes fogyasztást eredményezne…ám a riogatóan lecsüggedt benzinszintmutató ellenére még volt bont benne, és a motort sem tanksapkáig tankolva kaptam meg – meg járatós is volt gép.

Amíg hűlt a blokk, meghúzták a láncom – a kilengése 2 centi lehet

Meg két személlyel is sokat használtam, főleg városban, szóval ha még valós is lenne a három literes fogyasztás, akkor sem kaparnám a falat. Ebben az esetben viszont fickósabb mozgást várnék, mondjuk olyan PCX-eset. Egyébként Domino szerint a hátsó ülés “nagyon kényelmes a (motor) méretéhez képest”, és a párnázása sem sportos, szerencsére.

A szelephézag állítása nem egy tipikus otthon elvégzendő munka, de némi műszaki érzékkel és tapasztalattal nem lehetetlen feladat…

Felmerült azonban egy kis probléma: apró, de határozott, ritmikus ütéseket éreztem az első kerék felől, amely közepes (csak elsővel) fékezésnél és nyugodtabb, “félgőzzel” haladásnál még jobban érezhető. Leó a szerelő hamar megszakértette azt, amire BenZsóval gyanakodtunk: az előző részben megdicsért ContoGo (első) abroncs nem teljesen kerek…

Szelephézag belőve, mehet a helyére a fedele…

Csalódnom kellett tehát az egyik kellemes meglepetésben, a “kismotor” létére “márkás” gumikban – de mentségére legyen mondva, a tapadásával továbbra sincs probléma. A másik meglepi, a fordulatszámmérő is beárnyékolta némileg az örömöm, mert 12 óra magasságában pont úgy táncizik, mint ahogy azt kissrác koromban a Simsonon megszoktam!

Helyére kerül a friss Repsol – 3.000 kilométer múlva jöhet az újabb adag

Ahogy a szervizes kollégák megállapították: ennél nagyobb bajod ne legyen! Faterom meg azt mondaná erre, hogy “kis hibával elmegy”, és mindekettőjüknek igazat adok, mert mind a két hiba hamar megszokható… Ráadásul a gumi valószínűleg egyedi eset, a remegő – analóg – mutató pedig…legalább van rajta remegő napiszámláló is, ami a saját kis CBR-emen nem volt! Kicsi baj:)

Olajszint ellenőrzés – az arckifejezés nem tükrözi a valóságot:)

Ezeket az éppen csak szóra érdemes apróságokat leszámítva teljesen elégedett vagyok a kis CBF-fel, szeretek rajta ülni és az autóknál gyorsabb lenni – 11 lóerővel! A blokk hangja viszont finomodhatott volna valamelyest a bejáratás során, de maradt olyan enyhén zakatolós, amilyen volt. Láttam/hallottam egy piros CBF futármotort sportdobbal – erre a problémára tehát létezik megoldás:) Ha a sajátom lenne…

A rugó előfeszítése közepes állásról a legpuhábbra állítva – nem mintha kemény lett volna, de így jobban harmonizál az első villával

Érdekes, hogy már az első, ezres szervizen kellett szelephézagot állítani, és a következő, 4.000-esen is kell majd! A művelet azonban jóval könnyebb, mint másik tartós bringánkon, a PCX-en, amin az összes műanyagot le kell bombázni, hogy hozzáférjenek a szorgos kezek, így egy fél nap is simán elmegy egy ilyen rutinműtéttel. De nem a CBF-fel, amely bő egy óra hossza alatt kész volt.

Az utolsó csavar meghúzása…még ebben a szezonban meg lesz lazítva…

Ebben az időbe az olajcsere és szelepállítás mellett egy prezíz átvizsgálás is belefért a lánc feszítésén és a csavarok meghúzásán át a bovdenek beállításáig. Sőt, a hátsó gátlókon is állíttattam, az előfeszítésen puhíttattam egyet, mert mint korábban mondottam, az puha eleje nem volt összhangban a viszonylag feszes hátuljával. Először a kétszemélyes használat miatt le akartak róla beszélni, de miután a kolléga a szerviz után felmotorozott a géppel, azt mondta, még jó is lehet…

Ennél egy fokkal szolidabb sportdobbal is beérném…

És szerintem jobb is lett! A három lehetséges állás közül így a legpuhább, de még mindig nem annyira, mint az első villa. Két személlyel sem koppant hazafelé az Ecseri úti templom előtti “kritikus szakaszon”, szóval szerintem így marad! A végére pedig az oly fontos fogyasztásról még annyit, hogy egy másik szervizes kolléga bevallása szerint több, mint 600 kilométert megy egy tankkal a sajátjával, szóval mi más is lehetne a cél a továbbiakban, mint ennek a “rekordnak” a beállítása!


Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás