Akciók

Tartósteszt 2011: Mugen motoros farmer és Berik sportcsizma

Mugen Race Kevlar Jeans (most akciós) és Berik GP-X sportcsizma bemutató
Faster2
EuroMotor

Idei tartósteszt-arzenálunk újabb két darabjának bemutatásához érkeztünk, miután a Mugen Race egyrészes bőrruhát, nyári dzsekit és motoros nadrágot már górcső alá vettük. Most a Mugen menő motoros farmerja, a Kevlar Jeans, illetve a Berik középkategóriás sportcsizmája, a GP-X kerül sorra a SuperZone nem kicsi kínálatából.

Bár meglátásom szerint azért már csökken a számuk, de még mindig elég sokan motoroznak farmerban – vagy divatból, vagy mert nincs más. Én is elég hosszú éveken át motoroztam farmerban – az utóbbi oknál fogva -, de e Mugen nadrág tesztelése óta rá kellett hogy jöjjek, mekkora különbségek vannak farmer és farmer között. Persze eddig is sejtettem a különbséget a Noname Jeans és a Levi’s között, de most elsősorban motoros-szempontból értem: hatalmas segítség az a bizonyos beépített térdprotektor. Még akkor is, ha soha nem esünk el, hiszen a menetszélnek talán leginkább kitett alkatrészünket, a térdünket védi a lehűlt estéken és a csípős reggeleken, hogy még jó pár évig használhatóak maradjanak az izületeink…

Ennél is fontosabb, hogy egy esetleges perec esetén azért jócskán számítani fognak a CE-minősítésű protektorok, amiket két tépőzáras zsebnek köszönhetően két állásban (lejjeb/feljebb) helyezhetünk el a térd-tájékon. Lehetne mondjuk még két zsebecske, mert bár nekem pont jó helyen van alsóban, de a pár centivel magasabb BenZsónak már kicsit a térde felett vannak a protik, az ő fekete példányában – a képeken látható kékeszöldesen kívül feketében is kapható. A protektorok mellőzésével vígan utcai viseletként is használható a Kevlar Jeans, igaz, egy kicsit nehezebb egy hagyományos farmernél, ami többek között az extra erősítéseknek köszönhető. Nevéhez híven a szakadásra (csúszásra) hajlamosabb részeken (fenék, térd) “kevlár-tuningot” kapott, így nem fogy el olyan könnyen, ha “meleg a helyzet”.

Nem csak a protektorok helyzete, hanem a szárak hossza is változtatható két állásban, három patentsor segítségével. Erre nekem szintén “civilben”, motor nélkül van szükségem: felhajtás helyett felpatentolás van:  egy perc/szár és máris nem lépkedsz a sarkán, ha nem csizma van rajtad. A derékbőség is egyszerűen állítható két tépőzár segítségével, szóval összességében elmondható, hogy igen praktikus (és kényelmes) darab a Mugen Race Kevlar Jeans. Ugyanannyi “gond” van csak vele, mint egy sima farmerral, felkapod és mész. Így a nyári hónapokban jó párost alkotnak a szintén tartósteszt Mugen hálós dzsekivel, bár közel sem olyan könnyű és légáteresztő, de igazából ennek kellene a minimumnak lennie, amikor valaki motorra pattan. A térd az egyik legsérülékenyebb alkatrészünk és nagyon nehezen gyógyul, de a bőrfelületek esetleges pótlása sem kellemes szertartás. Mindkettő ellen védelmet nyújt ez a motoros farmer, ami ráadásul laza, vagány megjelenést kölcsönöz számodra és most még akciós is.


S-estől 3XL-es méretig, kék és fekete színben kapható az unisex szabású nadrág


Sima farmernak tűnik, de az igazi értékei (protektor, patentos állítás) belül vannak elrejtve…


49.900 helyett most csak 29.900 forint a kevlár-farmer a SuperZone-ban

Fehér-fekete tartósteszt bőrruhámhoz remekül passzol az alábbi, szintén világos Berik sportcsizma, ami a Zakopane-túra alkalmával bizonyította először hosszú távú képességeit. A GP-X kényelme kielégítő hosszabb úton is, de úgy többet gyalogolni benne már nem az igazi – de nem is erre tervezték. Megjelenése meglehetősen extravagánsra sikeredett annak ellenére, hogy vannak már ennél jóval “merészebb” darabok is a piacon. A fehér szín divatos és nem is annyira kényes, könnyen tisztítható a marhabőr felületeken is. Bár ebben már kicsit sok is a fehér: az volna az igazi, ha az alsó műanyag részek feketék lennének, mert az utóbbi időben elkezdtek sárgulni és olyan színük lett, mint a gyári bézs Zsiguliknak. Igazából a szintetikus anyagból készült váltó-részt nem értem, miért fehérre festették, hiszen úgyis csúnya lesz, ha csak a boltig mész, akkor is. Itt már túl sokat áldoztak a tervezők a megjelenés oltárán, de megtalálható pirosban és feketében is a GP-X a SuperZone polcain. Ez a műanyag koptatós kivitel a középkategóriát képviseli a sportcsizmák között és némi praktikumot is hordoz magában hátsó fényvisszaverőjével. A boka-részen állítólag kényelmesebb, mint a korábbi kivitelek. Mivel az előző generációt nem teszteltük, így ezt nem tudjuk megmondani, azt viszont igen, hogyan teljesít az idei modell a szezon során. Később újra jelentkezünk Mugen és Berik tartós-cuccok cikkel, illetve remélhetőleg legközelebb a Scorpion sisak és a Mugen Race kesztyű bemutatójával, melyekből még mindig nem érkeztek meg az idei modellek a SuperZone-ba…


49.900 forintért kapható, sportolásra és túrázásra is használható


Sportos, éles dizájn, de a fehér váltó-rész nem volt jó ötlet – bár könnyen tisztítható, de még könnyebben koszolódik

Köszönet a SuperZone-nak a tartósteszt felszerelésekért

SuperZone

Cím:
1032 Budapest, Bécsi út 170.
Tel.: 06-1-238-05-76, 06-1-367-28-42, 06-20-3184044, 06-20-479-90-25, 06-20-512-35-40
E-mail: superzone@superzone.huEz az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez. Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez. Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez. Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez.
Nyitvatartás:
Hétfő – Szombat 10:00-20:30-ig
Vasárnap 10:00-18:30-ig
www.superzone.hu

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás