Tesztek

Suzuki Burgman 125, full extrás “teszkójárat”

Egy igazi guruló bevásárló kosár, mely kiváló társad lesz a nyugodt hétköznapokra.
Faster2
EuroMotor

Egy igazi guruló bevásárló kosár, mely kiváló társad lesz a nyugodt hétköznapokra.

Az ezres gixer után idén ez a második Suzuki, amit tesztelhettem. A MotoGP közvetítések szüneteiben elég gyakran lehet látni ennek a kis Burgmannak a reklámját, amiben Del Piero halál nyugiban közlekedik, és persze hivatására kicsit rájátszva focizik egyet a parkban. Na ez a motor pont arra való! Na meg -Del Pierrot nem direkte bántva- egy kicsit csajos is. A hatalmasnak éppen nem mondható teljesítménnyel és a hatalmas csomagtérrel jól elboldogulhat az asszonyka egy-egy bevásárlás alkalmával.

Suzuki Burgman 125 oldalról

Budaörsről az autópályán keresztül Budapestre vezetett az első utam vele, ami nem volt túl jó kezdet a megismerkedésünkre. Úgy gondoltam, hogy jobb lett volna, ha a régi 70-es út felé vettem volna az irányt, amíg fel nem gyorsult 80 fölé. Ott viszont nem várt módon egy kicsit élénkebbnek mutatkozott a robogó, már-már “száguldottunk”. Ennek igen megörültem, mert ha ezt a tempót lehet vele tartani, akkor egész élvezetessé válhat a közlekedés a kicsikével. A gyorsulása viszont a kis polskis fénykoromat juttatták eszembe. Az előző gixeres élményeket nagyon mélyre dugva, férfi mivoltom objektíven kezelve, megpróbáltam egy kicsit női szemmel is szemügyre venni a Burgmant, mert szerintem ez inkább a lányok közlekedési eszköze lehet.

Egy videó, amin a Burgman még engem is szóra bír
Külső

A csinos idomok alatt hatalmas rakteret lehet találni, ami a legszembetűnőbb ismertetőjele ennek a kis Burgmannak. A másik jellegzetessége a többi burgonyához képest a fölfelé csúcsosodó első lámpa, ami nekem egy cápát idéz. A hatalmas plexi hűvös időben nagyon jól jöhet, hiszen nagyon jól eltereli a menetszelet a vezetőről, ám most a hőségriadó idején ez a kis menetszél is maga lett volna a mennyország. Viszonyítás kérdése ugye.

A plexi alatt található műszerfal is belépő szintű, semmi felesleges dolgot nem tartalmaz, csak az éppen nélkülözhetetlen adatokat szolgáltatja. Ezek a hűtővíz hőmérsékletét, a kilométerórát és a benzinszintjelző adatait szolgáltatják. Van még egy kis digitális óra is a fordulatszámmérőn belül, amiről a napi kilométert és a pontos időt lehet leolvasni. A kormányszarv elég magasan van, de a kezelőszervek nagyon jól kézre esnek.

A kormányra szerelték a tükröket is, amik elég szélesen vannak ahhoz, hogy jól lássuk bennük a mögöttünk lévő forgalmat. Ami nagy segítség lehet a nőknek is, az az, hogy a napi vásárlásból hazafelé nem kell hátizsákot cipelniük. Ugyanis rengeteg csomagot képes elnyelni a rettenetesen széles ülés alatti tárolóhely, amiben két zárt sisakot is egymás mellé lehet rakni. Sőt van még egy nagyobb kesztyűtartó és kis tároló rekesz is a kormány alatt.

Suzuki Burgman 125 tároló rekeszeSuzuki Burgman 125 kesztyűtartója

Az utolsó szempont, ami miatt lányos titulust kaphat még, azt az alacsony ülésmagasságának köszönheti, amitől a kistermetű asszonykáknak könnyebben leér a lábuk a talajra.

Motor és váltó

A 12 lóerős motor nem egy izompacsirta, de a mindennapos kisvárosi közlekedésre kiválóan alkalmas. Alacsony fogyasztás mellett (kb. 3-4 Liter között) lehet vele pöfögni, ennek viszont az az ára, hogy a gyorsulástól nem fog az alkarunk egy kicsit sem megnyúlni.

Egyébként kiegyensúlyozottan működött mindvégig a kis 125 köbcentis erőforrás. A hűtéséről egy hatalmas vízhűtő gondoskodik, ami a nagy forróságban is jól megállta a helyét. A röpsúlyos váltó egy kicsit a legerősebb tartomány alatt tartja a motor fordulatát, amitől a gyorsulás nem 100%-os, de a végsebesség közelében megmutatkoznak a jól elrejtett tartalékok. Ez a tulajdonság az élettartamban viszont biztosan jól fog jelentkezni.

Váz és futómű

A hagyományos teleszkópvillával és 13-as kerékkel megáldott első futóművet elsőre úgy éreztem, hogy kissé nehézkes és kicsit bizonytalan, mert a kanyar bejáratoknál elkezdi tolni az elejét a kanyar külső íve felé. Ez megszokást igényel.

Pacsorasz Viktor, filmes kollega másodvéleménye

Sok reklámfilmet rendeztem / vágtam már életemben, de még egyik sem volt annyira objektív és pontos a hirdetett termék megjelenítését illetően, mint az új Burgman reklámok Alessandro Del Pieroval. És ez rendkívül becsülendő abban a világban, amiben szinte kötelező hazudni.

De miben is áll ez az őszinteség? Ha valaki nem látta volna a reklámokat a MotoGP közvetítések idegesítő megszakításaként, a lenti médiatárunkban megnézheti őket. (A legjellemzőbb klippet persze nem találtam.)

Ami kimaradt: Alessandro Del Piero gondtalanul suhan a Burgmanjával és közben önfeledten fütyürészik. Ez 100%-os pontosággal leírja azt, amit ettől a motortól várhatunk. A gép kényelmes, könnyen vezethető, nem igazán erős, de a nyugodt haladáshoz pont megfelel. Viszont Del Piero nem túl magas kb. 175 cm. Ez a méret az ideális a motorhoz. Del Piero egy elismert csatár az olasz futballban. Ennél fogva valószínűleg nem zavarják az ütések (rúgások), amik érik. Az olasz védők vannak olyan kegyetlenek, mint a magyar utak. Szóval az a futómű, ami sima aszfalton pontos és kezes, Magyarországon pattogós és kényelmetlen. Nálunk csak a legjobb futómű az, ami eléri a megfelelő szintet. A Burgmané csak egyszerűen jó, ami sajnos nálunk kevés.

Az egyik reklámban a focista nyugodtan labdázgat egy parkban. Ez megint csak abszolút őszinte jelenet, mert akkora csomagtartója van a robogónak, hogy a sisak mellett egy focilabda is simán belefér.

Ez a gép nem motorbuziknak, hanem a nyugodt, gazdaságos közlekedést előnyben részesítőknek való. Del Piero a focipályán valószínűleg kiéli minden agresszivitását és adrenalin-szomját, így az utakra egy nyugodt, udvarias és vidám sofőrt kap a Burgonya. Hát nem ez a fontos?

Kimentem vele a Kakucsringre is, hogy rendesen ki tudjam motorozni a határait. Ezek mellett az ideális körülmények mellett, simán le lehetet odáig dönteni, hogy a motor alját burkoló idom leér, mindenféle megcsúszás nélkül. No azért túl nagy kanyarsebességre nem kell számítani itt sem és az utcán sem. Ez nem arra van kitalálva. A hátulja nagyon stabil, annak ellenére, hogy az csak 12 colos keréken gurul. Ez a kettősség nem nagyon kedvez az egyensúlynak.

 
Fék

Nagyon biztonságos!!! A dual rendszernek köszönhetően hihetetlenül rövid féktávokat lehet venni. Az első féknyeregben három dugattyú található, amiből kettőt az első fékkar mozgat, a harmadikat pedig a hátsó. Ez természetesen a hátsókereket is lassítja, így a fékhatás nagyon erős. Nagyon rövid idő alatt, biztonságosan meg lehet állítani a kis Burgmant, ha valami vészhelyzet adódna.

Utascipelés

Annyira széles az ülése, hogy én még ilyet egyetlen robogón sem láttam, amitől persze kényelmes is. A vezető derekát egy magasítás kényezteti, míg az utas e mögött terpeszkedhet. A lábtartó is kényelmesen van elhelyezve, ebből a szempontból is perfekt a legkisebb Burgman.

Összegzés

Mint ahogy a kisfilmben is mondtam, ez egy nőnek a legjobb választás, de el lehet csenni tőle egy-két körre, és ha nyugodtan próbálunk vele kirándulni, vagy ügyeket intézni, akkor nem fog csalódást okozni az erősebb nem képviselőinek sem.

Médiatár

Comments

comments

Cimkék
MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás