Tesztek

Suzuki B-King teszt

Brutál, Beautiful, Béla Király mindenféle jelzővel hallottam már illetni őfelségét, de szerintem maradjunk az eredeti verziónál: B-King.              
Faster2
EuroMotor
 

Ezek a jelzők többé-kevésbé tényleg illenek rá, de első körben az értelmét próbáltam keresgélni ennek a hatalmas járgánynak.

 
Tavaly nyáron Rómában mutatták be az újságíroknak először élőben. Az akkori vizuális élmény felemás képet alkotott bennem. Szemeim előtt lebegett a tanulmány szép rajza, amiből ezt a nagyvasat hozták ki szériában. Ennek függvényében próbáltam megérteni a hozzá kapcsolódó dolgokat.
 
 
-A megalománia megfigyelhető rajta elég sokfelé. A tank iszonyú széles, szűk ruhában nem is tudom hogy lehet rajta kényelmesen ülni. Ehhez képest viszont nagyon kevés benzin fér bele 16.5 liter.
-A kipufogó kinézetét hagyjuk.
-Mega erő jut a 200-as hátsó gumira, viszont ez a Dunlop Qualifier névre hallgató „supersport“ gumi, még egy 600-as erejével sem boldogul rendesen, nemhogy ezzel a tehermozdonnyi nyomatékkal, ami itt lapul az 1340 köbcentis rakétahajtóműben.
Ez volt az tavaly…
 
Érlelődtek bennem ezek a gondolatok mire végre kitavaszodott és ez volt az első nagymotor, amit elhoztam a Black Motorstól idén. (Náluk parkol a Magyar Suzuki tesztparkjának az egyik része.)
Valahogy az volt a sejtésem, hogy nem lesz egy gyors barátság ami kettőnk között szövődni fog. Bár az első nap az ismerkedés jegyében zajlott azért egyszer-kétszer megpróbáltam megcibálni a bajszát.
Meg is nyúlt a kezem rendesen. Hihetetlen az az élmény, ami ilyen üléspozícióban ért. Kicsit előrehajoltabban ennyire nem lett volna durva, de ez a kifeszített vitorla üléspozíció, nem éppen ennek a teljesítménynek kedvez. Szerintem ebben a pozícióban max. 100 lóerős motort lehetne piacra dobni.
A gumipara beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Csak teljesen steril, tiszta úton képes átvinni a B-King erejét az aszfaltra ez a Qualifier abroncs. Akkor is csak úgy, ha már felmelegedett az aszfalt egy kicsit.
Nem is csoda, hogy már mindkét tesztmotort összetörték elég hamar.
 
Külső:
Extremitás mindenhol. Szerencsére a kipufogót elég egyszerűen le lehet cserélni és láttam is már szép megoldásokat a gyári helyre.
 
Például itt ez a gyönyörű Two Brothers, amit a Dangerbikes -nál lehet megvásárolni.
 
A legszebb az egészen, a műszerfal. Ez tényleg jól néz ki, még nappal is. Éjszaka kivilágítva pedig egyenesen vonza a tekintetet a kék háttérvilágításával.
 
Minden részéről a nagyság jut eszünkbe, nem véletlen a neve, ami szintén a nagyságot sugalja. Egyedi a külső az biztos. Főleg nagyobb mérettel megáldott emberek élvezhetik ezeket a tulajdonságokat, de a kisebbek is elboldogulhatnak vele, ahogy 3CPO a Star Warsból is mondta: Hála a tervező(m)nek.
 
A hátsó ülés elülső hegyes része viszont nagyon nyomja a vezető hátát, ami miatt én mindig használtam a gerincvédőmet, amikor mentem vele. Ez biztos nem direkt van, de gerinvédő nélkül én nem ajánlanám, hogy gyorsítson vele valaki.
 
 
Egyébként a hátsó ülésen elég kényelmesen lehet ülni, és a lábtartó helyzete sem kényelmetlen.
 
 
A tükrök elég szélesen vannak elhelyezve, így jól látható bennük a forgalom.
 

Suzuki B-King másodvélemény by DennyM

Először a motorkiállításon találkoztam vele. Bemutatkoztunk egymásnak, de kicsit távolságtartó volt a beszélgetésünk. Elmondta, hogy hány száz lőerő, hogy nyomatékban tényleg ő a király, de a teljesítménykapcsolóval tudnak vele finoman is bánni. Kérte, hogy készítsem elő a koronát, na de azért nem esszük forrón a kását –mondtam magamban-, főleg azért, mert nem vagyok híve a megalomán motoroknak. Aztán egyik nap kaptunk egy tesztpéldányt.

A „támadásra készen álló, erősen meghízott vadászsólyom” formavilág így másodjára már nem sokkolt annyira, de most is inkább közelebb érzem a koncepció motorok „elszállt” formaterveihez, mint a minden napokban szeretett vonalakhoz.

Az első méterek nagyon megleptek. Féltem, hogy a böszmesége rányomja a bélyegét a mindennapokra, de nem! Még nagyon kis sebességnél is iszonyatosan fordulékony, ami betudható az elől lévő tonnáknak. Attól is tartottam, hogy a hátsó két rakéta kis gázokra is fellő az űrbe. Hát tényleg van némi csúzli íze, ráadásul teljesen mindegy milyen fokozatban és fordulaton járunk, de megoldásnak ott van a „B” fokozat, ami olyan mintha rögtön ötödikből kezdenénk.

Jópofa dolog szó mi szó, egyből két motort veszünk vele: egy szép nagy darab, nehézkes, de jól vezethető „nyugodt” nakedet és egy kíméletlen gumigyilkos rombolót, amivel ha akarunk sem tudunk lassan menni. Viszont ha gyorsan megyünk elfelejthetjük az izzasztó nyakizom erősítéseket a konditeremben, azt majd ezentúl elvégzi a menetszél.

Összességében magával a koncepcióval nem vagyok csak kibékülve, hiszen a futómű, a fék, a műszaki tartalom, a műszerfal, az ülés kifogástalan és összhangban van. Egy Suzuki ellenes barátom a próba után azt mondta, „Na jó elismerem, a Suzuki is tud motort gyártani”, és milyen igaza van! Lényeg a lényeg, a B-King, mint egy igazi kisördög, arra csábítja az embert, hogy száguldjunk, de szélvédelem hiányában hosszútávon ez sajnos nem élvezetes. Lassan menni vele pedig egyenesen vétek. Ezért merült fel bennem a kérdés, „Mire való igazán?”

Molnár Dénes

X-lite www.euromotor.hu

Dainese: www.karasna.hu

Motor/váltó:
Hamamatsui profizmus. Soha nem értettem, ha valaki egyszer tud csinálni valami jót, akkor ezt a technológiát kisebb kategóriákban miért nem lehet alkalmazni.
Ez a Hayabusa szökevény nagyon precízen működik, erre nem lehet semmi panasz. Egyedül a létjogosultságát kérdőjelezném meg.
Vagyis, mi szükség ekkora teljesítményre ebben a kategóriában?
Amíg ezen gondolkodom, és rájövök a válaszra eltelik majd egy kis idő, az biztos.
Egyébként normálisan (ésszel kb. 40%-on) használva nagyon élvezetes menni vele.
A maradék 60% elég tartaléknak, ezért én legtöbbször B (Besz@ri) üzemmódban mentem vele. Így nem is volt semmi váratlan reakció. Ezen a motoron tényleg van értelme ennek az üzemmódkapcsolónak.
Az A mód a A f@sza gyerek vagyok üzemmód. Szerintem még nem született meg az A f@sza gyerek aki ezt állandóan élvezné. Főleg ezekkel a gumikkal.
Fogyasztása normális közlekedésnél, 10-12 liter között van, ami nagyon sok.

Váz/futómű:

Ebben az időben (max. 15 celsius) gyári beállításokhoz hozzá sem kell nyúlni. Nagy testét meghazudtolóan fordul. Ezt a tulajdonságát sok kisebb sportmotor is megirígyelhetné. Az útegyenetlenségeket is nyeli, mint kacsa a nokedlit.
Majd, ha melegszik az idő, biztos kell egy kicsit keményíteni a futóművön, de nem sokat. Erre lehetőséget is ad a futómű. Az első fordított teleszkópszárak teljes mértékben állíthatóak, úgyszint a hátul a központi rugóstag.
 
A hosszú lengővilla miatt, szerencsére nem kell még azzal is küzdeni, hogy állandóan elemelkedne az eleje. Ezzel sokkal vezethetőbbé tették, mint amire számítottam.
 
Az idom hiánya miatt nagy tempónál kissé szitál a kormány (rázza az elejét), amit a szériában is megtalálható, tank elé fölszerelt kormyánylengés-csillapító elég jól kordában tart.
 
Fék:
Szerencsére ezek a négydugattyús Nissin féknyergek nagyon jól működnek. De a gumik elöl sem bírkoznak meg a gép súlyával. A Stoppie felejtős, mert eltolja a motor elejét a lendület. Pedig van súly gazdagon az első keréken.
 
Ebből következhetne, hogy ha elöl van a több súly, akkor a hátsó már végképp nem fog. De nem így van. A nagy 260 mm-es féktárcsa elég jó lassulást produkál, érdemes az elsővel együtt használni.
 
Kezelhetőség:
Mint, ahogy már írtam, meglepően jól fordul a Béla Király a kanyargós úton, a döntögetést is lehet rajta élvezni. Pedig a súlypont nem éppen a pincében van rajta.

Összegzés:

Ezekkel a gumikkal ki sem tolnám a szalonból, de ha sikerült vele összebarátkozni és vagy 50 olyan helyet feltérképezni, ahová egyedi megjelenésű motorral kell menni, akkor érdemes egyet vásárolni. Ha nem, akkor mindenben jobb választás lehet egy Hayabusa.
 
MOTUL ajánlat a Suzuki B-KING-hez:
Minden típusú gépjárműhöz megtudhatod a Motul ajánlását: innen
 
Alkalmazás Ajánlás Űrtartalom (ltr)
Motor (4 ü) Legjobb 300V 4T FACTORY LINE 10W-40 3,5
Jobb 7100 4T 10W-40
5100 4T 10W-40
Villa Legjobb FORK OIL FACTORY LINE MEDIUM  
Jobb FORK OIL EXPERT MEDIUM (d)
Hűtőközeg (50%) MOTOCOOL EXPERT 2.95
Zsírzószemölcsök TOP GREASE 200  
Fék- és tengelykapcsoló folyadék Best DOT 5.1 BRAKE FLUID  
Better DOT 4 BRAKE FLUID

A MOTUL termékeket itt tudjátok megrendelni kedvezményesen: shop@tesztmotor.hu

 
Santander finanszírozási ajánlat: itt
10%-os önrésztől választhatóak a konstrukciók, akár 100 hónapos futamidőre is.
 
MikiBoy – B-King

 

Kullman Miki egy ilyen Suzukival is tarja bemutatóit, amit az X-Bike-ban található alkatrészekkel szerelt fel. Ahhoz képest, hogy egy streetfighter nem éppen a kidolgozottságáról híres, Miki nagyon szépen felkészítette a bemutatókra a B-Kinget. A képek magukért beszélnek. De lesz alább egy sajtóközlemény is.

 
 
 

MikeBoy már túl van az első bemutatókon az új Suzuki B-King nyergében.

A Budapest Motorshow hatalmas számú nézőseregét kápráztathatta el elsőként Kulman Miki, alias MikeBoy új partnerével, a Suzuki B-Kinggel.

 
A premier annyira jól sikerült, hogy ezután a merész motorost az Autó Tuning Showra is invitálták, amely szintén a BNV területén került megrendezésre. Itt a három napon során nem csak a tömérdek nézőt, hanem a Hollandiából érkezett drift csapatot is ámulatba ejtette.

A végére olyan jó kapcsolat alakult ki Miki és a hollandok közt, hogy megkérték egy közös showra is, és egyidejűleg meghívták bemutatózni a Drift Európa Bajnokság futamaira, amelyek Angliában, Hollandiában és Svédországban kerülnek lebonyolításra.
Miki nagyon elégedett a B-Kinggel, hiszen robusztus külseje nem egy agresszív fenevadat rejt, hanem egy jól irányítható motort, amely hatékonyan ötvözi az erőt, az egyéniséget, a hatalmas nyomatékot és a könnyű kezelhetőséget.

Mike Boy támogatói: Power City Suzuki, Ipone, Mugen, X-Bike, Oakley

 

 

 

Comments

comments

Cimkék
MPS RAM MOUNT
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás