Tesztek

Sportmotorra pakolni? Miért is ne!

Túrázzunk sportmotorral is! Oké, de hova pakoljunk? Mi kihoztuk a dologból a lehető legtöbbet.
EuroMotor
Faster2

Túrázzunk sportmotorral! Oké, de hova pakoljunk? Mi kihoztuk a dologból a lehető legtöbbet.

Attól, hogy valaki annó a sportmotorokba szeretett bele és ebből a szerelemből fakadóan most is ilyen gép pihen a garázsában, még lehet, hogy ő is szeretne túrázni. Miért ne tenné, hisz nincs annál jobb, mint felülni a motorunkra és a gondokat, a munkát, a stresszes hétköznapokat hátra hagyva, csak magunkra, csak a szabadságra, a szórakozásra koncentrálva nyakunkba venni az országot, és új helyeket felfedezni. Kicsit most magamról is beszélek, mert én is hódolója vagyok a sportmotoroknak, és én is imádok jönni-menni a CBR 600RR-emmel.

Én ilyenkor legtöbbször utassal vágok neki a nagy világnak és így történt ez legutóbb is. Úgy alakult, hogy a hét végén nekem és a páromnak is szabaddá vált három egész napunk, így meg is született az ötlet, hogy motorral letámadunk a Balatonra és végre lazulunk egy kicsit. Na igen, de itt jön az a probléma, amibe folyton beleütközök, ha a saját motorommal szándékozok több napra eltűnni a világ elől: sportmotorra nem lehet pakolni. Az oldalsó és hátsó dobozok gondolata értelemszerűen még csak halványan se jutnak az eszem közelébe, annál inkább a tanktáskáé. 


Valahogy így nézne ki a mágneses tanktáska. A képen látható az is, de itt most használhatatlan.

Na igen, de a jó pár éve bevett szokás miatt, hogy a tankok nem fémből, hanem műanyagborítással készülnek, a mágneses megoldás szintén kiesett a sorból. A pántos, blokk felett összehúzós verzió megint csak nem játszik sportmotoroknál, ugyanis az erőforrásnál sincs hely, nem hogy az idomokon megfelelő rés. Egyetlen lehetőség a pakolásra (a háti táskán kívül), hogy a tanktáskát ne előre, hanem a hátsó ülésre fogassuk, amire a legtöbb táskagyártó márka biztosít pántokat, hevedereket és mindeféle rögzítő alkalmatosságot. Rendben és akkor hova ül az utas? Mivel egy hátitáska űrtartalma nem elég 3 napra -főleg ha a két emberből az egyik nőnemű- a megoldás boldog reményében bizakodva ellátogattam a Kappát forgalmazó Euromotorba és az SW-Motech-kel kereskedő Suzuki Hollós Újpest-be.

Az Euromotorban kezdtünk el először játszogatni az ilyen-olyan táskákkal, hátha mégis akad mód felrögzíteni valamelyiket a tankomra. Ha nagyon akartuk volna, akkor talán kipróbáljuk a bukómbához és a lábtartóhoz lehúzott gyermeteg megoldást, de rettentően gagyinak tűnt és nekem sem volt túl sok hajlandóságom útközben azon imádkozni, hogy vajon mikor repül el a háztartásunk egy táskányi része. Természetesen a már említett hátsó ülésre rögzítés tökéletes megoldás lett volna, de a cuccaim helyett én inkább a barátnőmet szerettem volna magammal vinni. Igaz, a sokkal kisebb helyet foglaló plüssmackómmal is aludhattam volna, sőt még talán a strandra is elkísér ha szépen kérem, de az valahogy mégsem olyan. Végül tehát abban maradtunk, hogy elviszem a tatyót (TK713), ugyanis ha az alsó térképtartó részét lecipzárazzuk, akkor a Kappa amúgy egyik legméretesebb darabja remekül használható háti táskaként.

Ha a tankon használjuk, akkor a tetején lévő térképtartó is jó szolgálatot tehet, az oldalsó zsebek viszont mindenképp. Az utunkon nagyon sok apróságot szórtunk bele. A táska űrtartalma elég tetemes a maga 30 literjével, de ha nem lenne elég, akkor egy körbefutó cipzár segítségével ki tudjuk bővíteni 40 literesre. Így már annyi cucc belefér, ami egy embernek mindenképp elégnek kell lennie akár 3-4 napra is. Esőhuzatot is kapunk hozzá, így esőben sem áznak el a cuccaink.


Jól példázza a Kappa táska befogadó képességét, hogy a Schubert harang méretű
sisakját is lazán elnyeli

A Euromotor után még mindig itt tartottunk, hogy egyetlen hátitáskával indulunk neki a hétvégének, ezért inkább mentem tovább az újpesti Suzuki Hollós-ba. Titkon abban reménykedtem, hogy végül nem marad majd üresen a motorom tankja, mert van náluk valami csodafegyver a sportmotoros túrázók számára. És nem is csalódtam, az SW-Motech-nek van megoldása a problémára. A német cég azt találta ki, hogy rögzítsuk a pakkot az üzemanyagbetöltő nyíláshoz, azaz közvetlenül a tanksapkához. Hasonló az elképzelés és a felszerelés is, mint a Duo Drive nevezetű utaskapaszkodó esetében. A zárszerkezet alsó részét pár csavarral hozzáfogatjuk a tankhoz és onnantól kezdve a felsőt bármikor hozzáilleszthetjük. Az a jó ebben, hogy ha motort cserélünk (például újabbat veszünk), csak az alsó részt kell cserélnünk, így gyakorlatilag egyszer kell csak megvennünk a tatyót. A táska leoldása nagyon egyszerű, hisz csak meg kell húznunk az elől lévő zsineget. Nagyon könnyen és egyszerűen használható, zseniális.

Nagyon sok féle méretben kapni, van egész pici, és van persze nagyobb (7-23 literes), amit én is elhoztam. Felül neki is van térképtartója, oldalt pedig két oldalzsebe, amibe egész sok apróságot bele lehet gyömöszölni. Ráadásul a jobb oldalit teljesen le lehet szedni, és válltáskaként tovább tudjuk vinni magunkkal. Esőhuzat is jár hozzá, viszont a elektromos töltő már nem. Extraként választhatunk hozzá szivargyújtós kivezetést (ami az akksira van ráköztve), hogy menetközben akár tölthessük a telefonunk vagy direkt rá tudjuk kötni a GPS-ünk. Jó mi? Ami kérdéses volt még számomra, hogy fogok-e rendesen látni, ha telipakoljuk. Mindent tökéletesen láttam, így arra gondoltam, hogy “ha lúd hát legyen kövér”, és egy sisakháló segítségével az SW-Motech tetejére fogattam a kedvenc Dainese táskám, persze azt csak félig pakolva. Így azt hiszem tényleg kihoztam a helyzetből a lehető legtöbbet, aki ennél többet tudna cuccolni, az adhat még ötletet a hozzászólásokban.


Bal oldalon: simán kilátni a táska mögül

A végére hagytam a lényeget, hogy így összesen mennyit is lehet pakolni egy sportmotorra. Mivel az űrtartalmat nem tudtam lemérni (ha valaki tud erre egy tuti módszert, akkor mindenképp jelezze), ezért a liter helyett kitaláltam egy új űrmértéket, a pólót. Hogy értsétek, annyi felsőm erőltettem bele az egyes táskákba, amennyit csak bírtam, így valamennyire tudunk számolni azzal, hogy melyikbe mennyi cucc fér. A mezei Dainese hátitáskám, amit a már említett módon, sisakhálóval erősítettem fel, a 18.-nál adta be a kulcsot. Az SW-Motech 16 pólót tudott elnyelni, kibővítés után pedig további 4-et, tehát összesen 20-at. A Kappa táskája kibővítés nélkül is 20 pólót képes elnyelni, a csodacipzár elhúzásáva pedig még 5-öt. Ha mindezt összeszámoljuk, akkor összesen 63 pólót tudunk magunkkal vinni, ami már nem is olyan rossz szám. Az igazsághoz azért még hozzátartozik, hogy a pólók mellé fértek volna zoknik, vagy egyéb apróságok is, nem volt hát 100%-os a kihasználtság. A két táska tehát nagyon jól vizsgázott a hétvége alatt, nem szívesen adtam vissza őket. Lehet fel is töröm értük a malacperselyt…


Ha kicsi a táska, akkor egy egyszerű mozdulattal még plusz liternyi térfogatot nyerhetünk

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás