Tesztek

Shoei sisakszerviz a MotoGP-n

Leteszteltük a Shoei MotoGP-n lévő sisakszervizét is
Faster2
EuroMotor

Leteszteltük a Shoei sisakszervizét is

Mivel idén én is Shoei sisakban motorozom és  Brno-ban is jártunk, így adódott a lehetőség, hogy bemutassuk hogyan is készítik fel a versenyzők sisakjait.

 
Minden futamra ellátogat a Shoei szervizes embere, Michael Rivoire, aki 2009-ben kezdte ezt a munkát a VB-n, de előtte is a cég munkatársaként dolgozott a BSB és Francia bajnokságokon. Minden Shoei gyár által (de minden sisakgyárra érvényes) támogatott versenyző részesül egy úgynevezett szerviz szolgáltatásban is. 

Ez annyit tesz, hogy a versenyzőknek  nem kell foglalkozni a bukósisakjának a tisztításával, a plexik cseréjével, beállításával, hanem ezt elvégzik helyette a cég emberei, minden edzés és verseny után közvetlenül.
Mivel idén én is egy Shoei X-Spirit bukósisakot használok, ami a versenyzők sisakja is, így Michael bemutatja sisakomon, hogy miből is áll az Ő munkája a pályák szélén.
 
A brnoi versenynap reggelén látogattam meg őt az IMET ajánlására  és egyeztettük, hogy a MotoGP verseny után lépésről-lépésre pontosan megmutatja, hogy mit is szokott csinálni a Chris Vermeulen, Mika Kallio, Tóth Imi, vagy Németh Balázs sisakjaival is.
 
Első a sisakok begyűjtése. Ez többféleképpen történik. Vagy a versenyző, vagy az egyik segítője viszi a kamionhoz, vagy Michael megy el érte a boxba. Így nem ritka látvány a paddockban 8-10 sisakkal robogózó sisakszerelőket látni.
A begyűjtés után a kamion polcaira kerülnek a spéci sisaktartók és miután kicsomagolta a fejvédőket, leveszi a plexit róluk, aminél nem ritka, hogy sosem rakja már vissza a sisakra, hanem egy újjal pótolja.

Ez így elég furán hangzik, de sokszor előfordul, hogy egy plexi csak egyszer van használva. És van még egy kis extra is, amit nem lehet megvásárolni, az a kis nedvszívó párnácska, amit a homlokhoz raknak. Ez biztosítja, hogy ne a versenyző szemébe folyjon az izzadság, hanem a párnácska belsejébe és ott is maradjon.

Ez egy kis öntapadós csíkocskával van beregasztva a bélésre, így gyorsan ki lehet dobni belőle az edzés vagy verseny után.
Kár, hogy ilyet nem lehet venni, szerintem sokan vennék a rekkenő hőségben motorozva és pályán körözgetve is jól jönne ez a filléres kendő, ami megóvná a sisakunk bélését és nem a szemünben folyna az izzadság.
 
A tisztítás munkafolyamata alatt egy fogkefe és vízpermet segítségével szabadulnak meg a sisakra tapadt bogaraktól.
Michael elmondta, hogy semmilyen vegyszert nem használ a tisztításhoz (és nem is ajánlja azokat), csupán egy virágpermetezőt, puha fogkefét és papírtörlőkendőt.

Ezt be is mutatta az én sisakomon is. Hibátlanul leszedte az összes bogarat, amit direkt hagytam a sisakon, remélve, hogy be tudjuk mutatni, hogyan is dolgozik?
 
Következő lépésként megtörölgette szépen a sisakot és elismerően nyilatkozott Báthory mester munkájáról is. Pedig Michael már látott pár Star Line által készített sisakot is.


A törölgetés után kis NOVUS nevű polírpasztát kent a lakkra és azzal is áttörölte.

Ennyi volt a tisztítás, majd  egy kék fiókos szekrénybe nyúlt és kivett egy új plexit és lerakta az asztalra.
A jobb fölső polcról pedig levett egy színtelen, a rögzítésnél kifúrkált plexit, amivel a mechanikát szokta beállítani egy fém végű, kereszt fejű csavarhúzóval. (Már értem, hogy lehet ennyire meghúzni egy műanyag csavart…)

Erre azért volt szükség, mert a versenyplexik felülete teljesen sík, hogy a tépőfólia alá ne kapjon be a szél. Így tudja rásimítani rendesen a plexire.

Szóval miután a helyére került a két pleximechanika, feldobott nekem is egy versenyplexit, amire rásimított két tépőfóliát. Ezeket egyszerű cellux-szal rögzítette.
Közben kérdezgettem tőle, hogy mennyi tépőfóliát szoktak kérni a versenyzők, és azt mondta, hogy általában kettőt, de ha nagyon sok bogár van a pálya körül, akkor esetleg hármat. Ennél többet nem.

Majd miután végzett az enyémmel, visszatette a polcra és levette Chris Vermeulen-ét, aminek a plexijéről elkezdte levakarni a ráragasztott matricát és közben mesélt…

A versenyzők nemcsak azért kapják a sisakokat, hogy legyen a fejükön valami, hanem azért is, mert nagyban hozzájárulnak azok fejlesztéséhez is. Itt van egy plusz szellőző Chris sisakján, ami már a következő generációs széria X-Spiriteken is rajta lesz.

Még hallgattuk volna tovább a mesét, de siettünk haza és a paddockbó kifelé megálltunk a Monster TECH3 kaminonja mellett, mert azt mondta, hogy nagyon hasonlít a M-re a sisak oldalán lévő kéz. Szerintetek is?
Pedig nem ez volt a cél, hanem azt jelenti, hogy mindig van velem egy rosszcsont szörnyecske aki arra vigyáz, hogy sose veszítsem el a fejem motorozás közben bármennyire is könnyű agyatlanul motorozni.

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás