Tesztek

Sárga szöcskék – Suzuki RM-Z 250 & 450

Czuni Laci segítségével alkottunk véleményt az L1-es krosszgépekről - videós teszt
Faster2
EuroMotor

Tesztpilóta: Czuni László Film: Nagy Norbert, Sipos Zoltán, Benkő Zsolt

Ha a Suzuki 2011-es újdonságairól beszélünk, sokaknak csak a két új Gixxer és a csupasz GSR750 jutnak az eszébe, pedig krossz-fronton is fejlesztettek Hamamatsuban. Igaz, radikális modellfrissítés helyett csak óvatosan nyúltak a sárga krosszgépekhez – hogy mennyire érezhetőek a változtatások a 250-es és 450-es RM-Z-ken, azt Czuni Laci versenyző segítségével derítettük ki.

Igazából érthető, hogy nem estek át nagy átváltozáson az L1-es RM-Z-k, mivel már a tavalyi modellek (videó Déczi Baluval és Czuni Lacival) megfelelően felkészített és átdolgozott gépek voltak. Még az is lehet, hogy a Suzuki csak a szigorodó zaj-előírások miatt kezdett bele az RM-Z-k faragásába. Úgy látszik, jól tették, mert a 450-es például “visszafogottabb”, halkabb kipufogóval, ugyanakkor komolyabb motorerővel és összességében egy tartósabb konstrukcióval várta az idei modellévet.

Ehhez erősebb főtengely csapágyakat és átdolgozott injektort kapott, és a fékekkel is foglalkoztak: a dugattyúkat és a tárcsákat is tökéletesítették a japánok. Hogy már gyári állapotában is mennyire versenykész masina az RM-Z 450, arra bizonyíték, hogy külön választhatunk például vizes és száraz (vagy mondjuk keményebb talajú és mélyhomokos) beállítás között. No azért nem GSX-R-esen, gombnyomásra, hanem úgy MacGyver-módjára, csatlakozókkal. A 250-es kistesót sem kerülte el a változás szele, módosítottak a vázgeometrián, a fékeken és a futóművön is. A blokk teljesítményleadása egyenletesebb lett, az egész fordulatszám tartományban meggyőzően teljesít, amit a motorvezérlés finomításával értek el a mérnökök. Ezáltal – a gyártó ígérete szerint – mindkét géppel könnyebben boldogulnak a lelkes amatőrök – és természetesen a profi versenyzők is. Hogy ez a megállapítás mennyire helytálló, azt Czuni Laci – sajnos már nem aktív – versenyző tudása és tapasztalata segített nekünk megválaszolni a tököli krosszpályán. Összeségében tehát mindkét “sárga szöcskének” jobb csomagot kellene alkotnia a tavalyi, L0-ás szériánál – hogy ez így van-e, és melyik a megnyerőbb kettejük közül, az alábbi kisfilmünkből kiderül.

Suzuki RM-Z 250 & 450 L1 teszt

A gyors kanyarokban nagyon jól kezelhetőek az új Suzukik


Balra a 250-es, jobbra a 450-es RM-Z – mindkettőn csak kisebb módosításokat hajtottak végre


Az RM-Z 250 & 450 technikai információit a Suzuki weboldalán találod

Cimkék