Hírek

Reszkess, Vmax! Itt a Ducati Diavel

Bár bőven nincs 200 lóerős, de van mitől félnie a Yamaha izommotorjának...
EuroMotor
Faster2

Úgy látszik, a Ducati megelégelte a Yamaha Vmax egyeduralmát a nagy teljesítményű cirkálók között, és bemutatta, hogyan képzeli el mindezt olasz tálalásban. Sikerült egy jókora mediterrán életérzést csempészniük az új vadászterületre tévedt modell(ek)be: a vörös ördög és a sötét ló is elképesztően néz ki – utóbbin a Ducati Diavel karbonváltozatát értjük.

A brutális külsőhöz pedig ugyanilyen teljesítmény is társul, hiszen 162 lóval a fedélzeten, illetve 127Nm-es nyomatékkal büszkélkedhet a monstrum. A Multistrada Testastretta 1200-as, V2-es blokkjából származik az erőforrás, amely valószínűleg igencsak megdolgoztatja majd a 240-es hátsó gumit. Igen, jól látod, úthengernyi hátsó papuccsal lépeget majd a Diavel…

Azonnal adódik a kérdés, hogy sikerül-e ezzel minden esetben befordulni a sarkon… Egy darabig még várni kell a válaszra, a bolognaiak mindenesetre – a menetteljesítményekhez illú – sportos vezethetőséget ígérnek, amire garancia lehet még a Pirrelli külön erre a vasra fejlesztett gumija (nem is nagyon volt más választás), valamint a színvonalas futóműelemek. Mint a komolyabb olasz egzotikumok esetében, a Diavel 50mm-es első lábakon áll, ami a fordított Marzocchi villát illeti. Továbbá a képek alapján a villaszög is arra enged következtetni, hogy viszonylag fordulékony lesz a bringa. Hátul is különleges megoldást találunk, a teljesen állítható Sachs rugóstagot vízszintesen helyezték el. Ha már a hátsó fertálynál járunk, muszáj megemlítenünk az egyedi, már-már csopperes-jellegű rendszámtartó konzolt, ami láttatni engedi az eddig leginkább csak custom gépekre jellemző hatalmas lépőt.


A sötét ló és a vörös ördög – az újdonság külleme megosztotta az EICMA közönségét


A jobb oldalon látható Diavel Carbon-t szénszálas elemek és kovácsolt felnik különböztetik meg – a súlya 3kg-mal könnyebb (az “alapmodell” 210kg)

Elöl is van mit bámulni az említett “lámpaoszlopokon” kívül is, hiszen a fékek sem éppen cruiserre való darabok: a minőségi Brembo monoblock nyergek 320mm-es tárcsákba harapnak, a monsteres első lámpa viszont nem hat stílusidegennek – a hátsó pedig megint egy külön történet… A motorra pattanva két kijelző is fogad minket, akárcsak a célkeresztben lévő rivális, a Vmax esetében. A kormányon lévő, a Ducati-trendnek megfelelően full-LCD kijelző a hagyományos funkciókkal bír, míg a tankon elhelyezett egérmozi pedig többek között az aktuális sebességfokozatot, a fogyasztást, a kiválasztott gyújtástérképet és a kipörgésgátló fokozatát mutatja. Ugyanis a Diavelen három teljesítménykarakterisztika közül választhatunk (a leggyengébb mód a francia kormány barátja, ilyenkor “csak” 100 ló vágtat), továbbá a DTC (Ducati Traction Control) is több fokozatban szabályozható – amit a kiválasztott gyújtástérkép is befolyásol.


Formabontó megjelenés: szerencsére a szériagép is eléggé merész lett

Hála ezeknek a fejlett elektronikus segédeszközöknek, úgy néz ki, “normálisan” is lehet majd közlekedni a Diavellel és nem kell ezer kilométerenként cserélni a szerencsétlen 240-es hátsót – ettől függetlenül nem egy tipikus kezdőmotor. Az igazi vagány gyerekek játékszere lehet majd az új(fajta) Ducati, amelynek a koncepciójában igazából nem sok ésszerűség van. A Diavel a tökéletes példája annak a ténynek, hogy a motorozásban sok esetben kár keresni a racionalitást. Az ezerkettes gyorsulása és lassulása is hatalmas vigyort varázsol majd a tulaj bukójába, erre fogadni mernénk, a kanyarodásról egyelőre ne beszéljünk. Azért valószínűleg e téren sem akad majd nagy probléma és ha így lesz, könnyen sikeres lehet a motoros nagyfiúk körében, vagy akik annak érzik magukat. Ehhez még egy kényes kitételt kell teljesítenie a Diavelnek: mennyi lesz az élvezet ára? Ha nem fog túl vastagon a vörösök ceruzája, akkor sok izommotor-kedvelő kívánságlistáján megelőzheti a jelenlegi hangvillás bestsellert.


Három ún. Riding Mode-ot választhatunk: Urban módban 100LE áll a rendelkezésünkre


Milánói Multimédia cikkünkben videót is találsz a Diavelről!

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás