Tesztek

Országjáró körúton az X-Max

Tartósteszt Yamahánk bejárta az országot
Faster2
EuroMotor

Tartósteszt Yamahánk bejárta az országot

Sokan kérdezték, hogy hogyan merek nekivágni az országnak ezzel a „kis“ motorral? Miért is ne?!
A 250 köbcenti kicsit sem kicsi, ha abból indulok ki, hogy a kezdet kezdetén egy 125-ös MZ-vel is simán elindultam Budapestről Gyulára, ami 220 kilométer. Ez már annyival jobb annál, hogy hosszú távon is kényelmes és csomagszállításra is kiválóan alkalmas. Ebből kiindulva mondhatjuk rá, hogy igazi kiránduló motornak készült a Yamaha X-Max 250. Bejártam vele Szolnoktól a Balatonig elég sok települést a nyár folyamán és soha nem szálltam le róla zsibbadtan. Az ülés nagyon kényelmes annak ellenére, hogy az üléspozíció nem a legjobb a magas vezetőknek. Én 8-10 centivel magasabban szeretnék ülni, ami miatt a lábaimat is nyújtottabban tarthatnám menet közben.

Extrák

Felkerült egy sportplexi a fejidomra, aminek köszönhetően sokkal jobb volt vezetni, mert nem keltett nagy örvényt a magas gyári szélvédő. Ez a minimális változtatás sokkal sportosabbá tette az X-Max kinézetét. Ha már motorozunk, akkor fújjon a szél, ne kelljen a forróságban a melegtől szenvedni. Most, hogy beköszöntött az ősz, nincs már olyan meleg a városban, ennek ellenére sem raknám vissza a gyári szélvédőt, mert az pont a szememre vezette a menetszelet, így ha a bukósisakon nyitva volt a plexi, szinte lehetetlen volt közlekedni.

Végsebessége óra szerint 150 km/h és ez az, amit mindig tud, de volt olyan is, hogy kifektette az órát 160-ig is. Azonban ez korántsem jelenti a valóságot, mert jó 10 kilométerrel többet mutat az óra, mint az igazi sebességünk.

Így sem rossz azonban az utazósebesség, mert óra szerint, 130-140 között lehet vele tartósan robogni, ami alkalmas autópályára is. Itt a fogyasztásban akad egy kis különbség a városi használathoz képest, mert a 4,5 literes átlagfogyasztás megemelkedik a folyamatos hajtás miatt 5 literre. Fél év alatt, kb 20-szor tankoltam tele, és 60.000 Ft körüli összeget hagytam a benzinkutaknál. Ha ezt a távot autóval kellett volna megtennem, vagy egy nagyobb motorral, sokkal többett kellett volna otthagynom. Így ha van egy ilyen robogó a családban, pár év alatt behozhatja az árát. A vele megspórolt időről már ne is beszéljünk.

Most van benne 4800 km, ami alatt semmi meghibásodással nem találkoztunk. Kivéve a kezdetektől hidegen rángató motort, amire nem találtunk gyógymódot. Azt mondták, hogy ez ilyen.
4100-nál kivillant a műszerfalon lévő OIL CHANGE ikon, ami arra figyelmeztetett, hogy kezdi megközelíteni az olajszint a minimális értéket. Tehát valamennyire fogyasztja az olajat, sajnos. A szervízben bő 3 decit töltöttek utána, az 1000km-es olajcserétől megtett 3000 km után. Egyébként csak 6000 kilométerenként kellene cserélni a kenőanyagot, amit a Yamahánál Yamalube olajjal oldanak meg.

A fék gyenge hatásfokán nem sikerült fékbetéttel javítani, mert nem találtunk katalógusban fellelhető utángyártott típust, amit kipróbáltunk volna. Így maradt az erős marokkal való fékezés, amit már megszoktam az ősz közepére.

A nálunk töltött fél év alatt teljesen hozzám nőtt, ha lehetne nem is adnám vissza, de muszály. Az október 18-19-én tartott motorbörzén találkozhattok vele a Harmati Yamaha kereskedésben. Azt hiszem még jóárasítva is lesz. Én ajánlanám mindenkinek!!!

A Yamaha X-Max 250 1.270.000Ft-ba kerül, a konkurencia árainak a függvényében nem olcsó, viszont nagyon jól kihasználható, gazdaságosan üzemeltethető, motorkerékpár.

Benzso hacuka: Arai, Dainese, Helly Hansen

Konkurencia

Yamaha X-City: 1.230.000 Ft
Piaggio X7: 949.000 Ft
Gilera Nexus 250: 1.180.000 Ft
Aprilia Atlantic 250: 1.099.000 Ft
Honda Forza 250: 1.698.000 Ft
Suzuki Burgman 200: 1.098.000 Ft

(az aláhúzottakra katt, és bejön a tesztjük!)

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás