Tesztek

Olvasói teszt: Ducati hypermotyó

Nem mindennapi darab a Ducati Hypermotardja, melyről a következő kis írást egyenesen Amerikából olvashatjátok
EuroMotor
Faster2

Nem mindennapi darab a Ducati Hypermotardja, melyről a következő kis írást egyenesen Amerikából olvashatjátok

DennyM: A következő írás Csizmadia Endrétől származik, aki a magyar krossz világ egyik fiatal nagyságának, Czúni Lacinak az egyik mentora. Endre világa a szupermotó körül forog, illetve forgott, amikor még olyan nagyságokkal versenyzett kint, mint például Doug Henry. Mostanra már csak a műszaki tudás, a tapasztalat és a szerelem maradt meg, amik együtt az utcai motorozásban testesülnek meg nála. Legújabb szerzeménye egy Ducati Hypermotard 1100S a Ducati Manhattan-ből, ami persze gyári állapotában nem volt jó, Endre rögtön átalakította kicsit. Termignoni verseny cső, elektronika és verseny légszűrő került a motorra,amit egy bizonyos Feracci hangolt be fékpadon! Emellett pedig kapott még egy-két csicsamicsát. A következő néhány gondolatot tehát a Duksiról olvashatjátok.

Csizmadia Endre:

Először is szeretném leszögezni, hogy én nem szeretem a Ducatikat, mert minden haveromé szétesett, vagy folyik belőle az olaj, stb.. És emellett jóval drágább, mint egy japán! Ez az egy motor viszont tetszett, és mivel 2 év garancia van rá, gondoltam meglátjuk. Nagyon tetszik a formája és meglepően kényelmes. A feleségem is jól érzi magát rajta hátul, ez fontos szempont volt. Kényelmes, sportos, könnyű.. lehet vele kirándulni és közben állatkodni is tud a kacskaringós utakon.

Ahogy ráülsz, sokkal könyebbnek tűnik, mint amilyen! Jól fordul lassú tempónal és a szűk kanyarokat is kedveli. A gyors, húzós íveken is szuperstabil, a rugózás jól elnyel minden göröngyöt, hullámot az úton. Nagyon tetszik az útfekvése. A fékek egyedülállóak, igazi egyujjas, finoman adagolható remekmű. Még teljesen bedöntve is lehet finoman lassítani. Egyébként nagy tempónál jobban szereti a gyorsaságis testpozíciót, de ez természetes egy ilyen gépnél.

A motorja alulról igen jól tol és a teteje se rossz, dehát azért nem egy négy hengeres sportmotor. Kb. 210 km/h körül lehet a vége. Nem rángat sehol, olyan mint egy óriási villanymotor. A váltója elég jó, de azért nem egyszer váltottam már üreset, ami lehet hogy az én hibám, mert nem húztam elég erélyesen sebességbe. A kuplung nem rángat, de meg kell szokni egy kicsit, más érzés a szárazkuplung. A gyári Pirelli gumik elég jól működnek, nem egy csúcs típus, de utcára nagyon is megfelelő, hiszen gyorsan melegszik, jól fordul és stabil. Persze tudnék jobbat is feltenni rá!

Magukkal a kezelő szervekkel semmi gond nincs, az elrendezés jó, a fék-, kuplung-, váltokar kényelmesen áll. A tükrök nagyon ötletesek, ez az első motor, aminek a visszapillantójában nem a vállamat látom. Hülye a formája és az elhelyezése, de ennek ellenére nagyon jól működik. A kivitelezése finom, minőségi, csak kicsit illúzióromboló például a gusztustalan motorblokk öntés. Mintha lyukas lett volna és beragasztgatták volna epoxy műgyantával. Ez elég ciki, gányul néz ki, főleg 15.000 dollárért! Viszont a többi dolog nagyon finoman, igazi olaszosan van megcsinálva. Hát most röviden ennyit.

Járjuk körbe a motort

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás