Hírek

NZI, a spanyol sisakmárka

Eddig senki sem forgalmazta nálunk a spanyol márkát, de most már itthon is kapni. Szereztünk egyet tartós tesztre
Faster2
EuroMotor

Eddig senki sem forgalmazta nálunk a spanyol márkát, de most már itthon is kapni. Szereztünk egyet tartós tesztre

DennyM:

Az amúgy is széles bukósisak paletta igazából még szélesebb, hiszen sok márka van, ami egyelőre még mindig külföldön létezik csak. Ezek száma persze egyre csökken kis hazánk kínálata javára, legutóbb talán éppen az NZI-vel. Érdekes, mert ez pont nem egy olyan márka, amit tiszta lelkiismerettel félre lehetne lökni a legjobbak közül, ettől függetlenül nálunk mégsem forgalmazta eddig senki és ebből kifolyólag nem is nagyon ismerik. No, most ez ellen próbálunk tenni egy picit.

Elsőre a csúcskategóriás zárt sisakról írunk pár szót, még pedig annak apropóján, hogy Biel Richárd barátomat összehoztam a forgalmazóval. Ricsi immár négy éve vitézkedik a 125 Sport kupában egy Aprilia RS125-össel és ezzel párhuzamosan idéntől a Yamaha R-széria kupában is jeleskedik. Emellett pedig oktató a HUMOK-ban, szóval a nap nagyobbik részében neki is a bukó van a fején, szinte abban is alszik. Ezért jó alkalom ez az NZI-nek, hogy élesben is bebizonyítsa, amit az importőr állít róla, miszerint egy szinten van a legjobb sisakokkal (Arai, Shoei, X-Lite). Részünkről tehát Ricsi lesz az NZI nagykövete, avagy ha úgy tetszik tolmácsa. Éppen ezért át is adnám a szót neki.

Biel Richárd:

Épp a motorkiállításon sürögtem-forogtam, amikor DennyM hívott, hogy érdekel-e egy egész éves sisakteszt. Ilyen felkérést nem minden nap kap az ember, nem is gondolkoztam rajta túl sokat. Másnap a kiállításon Dénes elmesélte miről is lenne szó, majd bemutatott az illetékeseknek, az NZI hazai képviselőinek, Szabó Nándornak és Halasi Gergelynek. Hamar megegyeztünk, hiszen nekem pont kellett egy sisak, nekik pedig valaki olyan, aki meg tudja jelentetni róla a mindennapi tapasztalatait.

Elég friss a márka hazai szereplése, hiszen az NZI bukósisakok pont azon a héten érkeztek kis hazánkba, amikor a kiállítás zajlott. Nagyon tetszetős kis standot építettek fel (nem beszélve a lányokról), szó szerint vonzotta a tekinteteket a kis sátor. A sisakokat fogdosó, fürkésző emberek szemében láttam, hogy többségüknek elsőre nem ugrik be a három betűs spanyol márka. Pedig elég lenne feleleveníteni Jorge Lorenzo nyalókás sisakjait még a MotoGP-s pályafutása előttről vagy Bautista 2007-es fejvédőjét, de akár mondhatnám Alex Debon tavalyi bukóját is. Mindhárom spanyol a hazájabéli márkát hordta, mely már 1983 óta gyárt ilyen-olyan sisakokat. Sőt, nekem nagyon meglepő és egyben szimpatikus is, hogy a gyorsasági, off-road és robogós sisakok mellett ők a gyerekekre is gondolnak.

Na, de kanyarodjunk vissza a standra, ahol Nándi elmutogatta nekem, mi hogy merre és meddig. Átnéztük az egész palettát, de végül a csúcskategóriás Spyder III-nál és a Spyder III R-nél lukadtunk ki. Az R betű a replika szó rövidítése akar lenni, lényegében tehát egy típusról beszélünk, mindez pedig 15 féle saját és 3 féle replika fényezésben létezik (két Debon és egy Bautista). A választás joga rám lett bízva, én pedig szerényen Bautista sisakjára mutattam.

Amikor már kezemben volt a bukóm, Nándi büszkén mutogatta, mit is tud az NZI. Például hiába leheltük a plexit, egyáltalán nem párásodik. „Csak az NZI használja ezt a fajta plexi anyagot, ez a legdrágább az egész piacon” – mondta. Aztán jött a sorban a bélés, melyet a NASA fejlesztett ki az űrhajósok számára. Melegben hűtő, hidegben pedig melegítő hatású. Ezt majd kipróbálom, mindenesetre tapintásra, komfortra nagyon minőségi és meggyőző. Tetszik. Persze az sem mindegy, miből van a héjszerkezet, elvégre az véd meg minket. Az NZI az üvegszállal erősített kompozit mellett tette le a voksát, amire most biztos sokan húzzák a szájukat. Feleslegesen teszik, hiszen az egekig marasztalt Arai sem karbonból van, nem ez itt a lényeg. Hanem a technika és az eljárás, ahogy mindez készül és ebben az NZI szintén egyedülálló. Nem mellesleg pedig a gyár szerint mindössze 1350g a sisak, ez nagyon jónak mondható. Végig néztük a szellőzőket is, amikből összesen van 4 darab: egy az állnál, egy homloknál egy-egy pedig oldalt. A működésükről mutatok egy képet, viszont annyit még elmondanák róluk, hogy nagyon könnyedén állítható menetközben kesztyűben is. Ez fontos, sok márka erre mintha egyáltalán nem figyelne. A dupla-gyűrűs zár már-már kötelező elem, ezt már meg se említem.

Az NZI első bevetésére április 4-5-én a Hungaroringen került sor, a Magyar Bajnokság első fordulóján, valamint a Yamaha R-széria sorozat első hétvégéjén. Az eddigi sisakjaimat most nem szeretném említeni, de volt már szerencsém jó pár közép és felső kategóriás modellhez. Nyílván mindenkinek más tetszik, de az biztos, hogy ez az NZI sisak az egyike a legjobbaknak, élmény benne a motorozás. Tökéletesen idomul a fejemre, mindenhol határozottan fog, de nem nyom, kényelmes viselet. Tetszett, hogy a plexit esélytelen elhomályosítani és maximális a kilátás még tankra hasalva is. A szellőzőrendszernek köszönhetően a 26 fokos szikrázó napsütésben is megúsztam a szembe csordogáló izzadtságcseppeket.


A két gépem

Amire kíváncsi leszek, hogy a belső párnázat mikorra veszi fel végleges alakját és mennyire fog összemenni. Egy versenyhétvége után már érezni lehetett a változást, de ha ez marad a végleges, akkor ebből is jelesre vizsgázott. A következő futamok április utolsó hétvégéjén lesznek, akkor tovább nyúzom az NZI-t.


Már az első versenyen meg volt a dobogó

Mindent összevetve boldog vagyok, hogy az elsők között próbálhatok ki egy ilyen, ár/érték arányban kiemelkedő sisakot, sőt versenyezhetek benne a teljes szezonban. Köszönettel tartozom ezért Szabó Nándornak és Halasi Gergelynek az NZI-től, valamint DennyM-nek, hogy összehozta nekem ezt az egészet!


Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás