Tesztek

Nyitott sisakteszt (9 modell)

Begyűjtöttünk 9 különböző nyitott bukósisakot, és jól összehasonlítottuk őket. A TOP3 erősen ajánlott!
Faster2
EuroMotor

Igen, tudjuk, épp jókor tesztelünk nyitott sisakokat. A szezon végén, az ősz derekán. Mintha verseny után tennénk fel a gumimelegítőket, kész agybaj, ugye? Ettől függetlenül belevágtunk, mert sok más cikk mellett, úgy érezzük, ez is olyasmi, ami jobb ha van, mintha nem lenne. Például, mert a szezon végével a kereskedők igen vonzó ajánlatokkal szokták elszórni a még készleten lévő, aktuális modelleket, hogy legyen hely a polcokon az új kollekciónak a jövő évre.

Előrebocsátjuk, és hatszor aláhúzzuk, hogy az összehasonlítás a teljesség igénye nélkül készült, tehát annyi, és olyan sisakot szedtünk össze, amennyire lehetőséget kaptunk. Minden értelmesebb márka képviselőjét felkerestük, de közel sem kaptunk mindenhonnan, vagy időben tesztpéldányt.

Illetve azt is fontos megemlíteni, hogy a teszt alapját nem egymás fejének gumikalapáccsal történő intenzív ütlegelése, illetve robogókon való 50km-es száguldás adta, hanem az évek során felhalmozott szempontrendszerünk, tapasztalataink. Ebből fakadóan a lenti vélemények független, de szubjektív jellegűek lesznek. Az ördög szerepét ezennel én vállaltam, így ne csodálkozzatok, odamondom, ami nekem nem tetszik.


A tesztben két maszk is a segítségünkre volt. Ezekről bővebben, majd a következő, zárt
sisak tesztben.

Mire jó a nyitott sisak?

Aljas leszek. Szerintem semmire. Kényelmes, praktikus, kicsi, elfér, jópofa és sokat keresnek vele a fogorvosok. 10-ből 9 tuti ezeket ajánlja, rögtön utána meg a műprotkót. A fogaink egyszer úgyis maguktól kiesnek, ne gyorsítsuk a folyamatot, még az se, aki a fogtündér apanázsából akarná kifizetni a villanyszámlát. Jobb, ha tőlem tudjátok meg, mint egy idegentől, a hölgy nem létezik. Szóval ha lehet, minél zártabb kupakot keressünk a fejünkre, amire érdekes módon több nyitott darab is kínál ésszerű megoldást. Ellentmondásnak tűnik, de nem az.

Mi lehet fontos egy nyitott bukónál?

A védelem mellett leginkább a méret. Mivel kisebb részen fedi a fejünk, a tartása a legfőbb kritikus pont. Mindenképpen olyat nézzünk, ami felvéve viszonylag fix, azaz hatványozottan igaz a tétel, hogy a kényelmesnél vegyünk egy, de lehet hogy két mérettel kisebbet. Homlokban ne szorítson, annak nincs értelme, de mindenhol máshol gyűrheti az arcunk. A pleximechanika részletkérdés, de maga a plexi érjen le minél tovább, jó esetben legalább állig. Nem túl kellemes ugyanis, amikor beköszön egy felverődő kavics, vagy nekünk csapódva akar öngyilkos lenni egy cserebogár.

Aztán persze van egy csomó kiegészítő jellemző, mint a bélés anyaga, a sisakhéj formája, a fényezés, a belső napszemüveg léte, nem léte, szellőzők használhatósága, hatékonysága, vagy éppen a fel-le vehető állrész. Utóbbi a mi szemünkben elég sokat ért.

A pontozásról

Egy előre kidolgozott súlyozott rendszer szerint minden sisakot lepontoztunk külön-külön, egymás véleményétől függetlenül. Ezen kívül a bukók gyári tulajdonságai – mint például a súly – is kaptak pontokat. Összegeztünk, és így a végén kijött egy sorrend. Mindent megnéztünk, amit csak lehet: mértünk, bélést cseréltünk, plexit cseréltünk, méretet csekkoltunk. Mindegyik S-es, mint ahogy a mi fejünk is az, persze két különböző formában. Ezért is volt érdekes, melyik mennyire passzolt hozzánk. Íme a résztvevők alap jellemzői, utána pedig mindegyikről egy kis vélemény.


KLIKK
Dainese Jet Stream

M.Dénes

A Dainese nem ma kezdte az ipart, pedig a Jet Stream alapján pont ez az érzésem. Mintha egy strucc tojta Kinder tojásból rakta volna össze egy csoport óvodás (kis költői túlzás, nézzétek el 🙂 ) Nagyítóval kell keresni az előnyeit a többihez képest, ami a pille súlyban, a tényleg szuper formában, és a kiváló pleximechanikában nagyjából ki is merülnek. Az nem baj, hogy műanyag az egész, de legalább ne tennék a kirakatba, hogy az. Ráadásul, ha kivesszük a bélést, szinte érthetetlen, hogy mi véd, olyan vékonynak és egyszerűnek tűnik a védelmi zóna. Pogány létemre inkább Istenben hiszek, mint ebben.

Felvéve kevésbé aggasztó a helyzet, főleg ha valamelyik autó ablakában csodáljuk önmagunk bukósisakos szépségét, mert ez a kupak határozottan mutatós. Ettől függetlenítve magam, a komfort viszont szerintem nem ér 7-ből 4 pontnál többet. Nem azért, mert nem lehet benne megmaradni, hanem mert a többieknél tapasztaltam sokkal jobbat is. A plexit és a napellenzőt öröm birizgálni, bár utóbbinál nem egyszer láttam hibás darabot. Garanciában javítják, cserélik, de na! Fáj kimondani, de ezt én nem lájkolom.

ui.: az arcpárna alsó része érthetetlen módon a csaton kívül van, így nem is illeszkedik a fejünkre. Ennek értelmére ez eddig még nem sikerült rájönnöm.

B.Zsolt

Jó a formája, azonban az első meglepetés a bélés kiszedése után ért minket. A sisak fölső részénél alig van EPS energiaelnyelő réteg, ami biztonsági szempontból „ülj le, egyes” kategória. Lehet teljesíti, amit kell, de nem túl bizalomgerjesztő. Viszont van benne napszemüveg, jó színekben lehet megvenni és még kényelmes is. Nem jó, hogy van szellőző, amit a lecsukott plexi eltakar, és nem működik. A héj formája tetszetős, de ez a sisak inkább látványos, mint jó.

+ elég könnyű
– nincs meg a Dainese-nél megszokott minőség érzés
– nyiszeg-nyoszog az egész
+ izgalmas forma, jó színek
+ a pleximechanika elég kulturált
– az egy dolog, hogy műanyag, de úgy is néz ki. Belülről is.
– rosszul van lealapozva, vékony a festékréteg, közelről nem szép a fényezés
– drága

AGV Blade Sport

M.Dénes

Az AGV levett a lábamról. Iszonyat jó a fényezése, a formája is korrekt és nagyjából miden téren minőséget tükröz. Ránézésre csak egyet szabtak el az olaszok, de azt nagyon: nincsen lehajtható napszemüvege. Hál’ Isten van olyan típusa is, amelyiknek van.

Aztán felvételnél jött a fekete leves. Ugyanis képtelenség úgy belebújni, hogy ne gyűrje be a füleket, és alapvetően nem azért, mert nincs nekik hely – egyébként tényleg nincs -, hanem mert szűk a bejárat. Cserébe legalább tart a sisak, annyira, hogy már majdnem olyan érzésem támadt, mintha zárt lenne. Szóval, ha már belehajtogattuk az antennáinkat, akkor ugyanakkora az öröm, mint legelőször. Mindenesetre nem értem, hogy lehet ekkora öngólt rúgni. Talán fül nélküli ufonautákkal fejlesztették ki, vagy mi?? Ettől függetlenül tőlem megkapja a „nem is rossz” plecsnit.

B.Zsolt

Az AGV ezt a sisakot többféle verzióban gyártja. Most az alap verziót hoztuk el, de létezik belőle olyan is, aminek a plexijére egy másik sötét plexit lehet csukni, így oldva meg a napszemüveg kérdést. Kár hogy nem olyan, mint a többieké, de akár így is jó lehet.

A sisakhéj formája ennek a legjobb szerintem, kicsit nyomja a fülem fölső részét, mivel nincs a fülnek kivágása, de nem zavaróan. A plexi lehetne kissé magasabb, a mechanikája pedig hangtalanabb. Jó, hogy van zárható szellőző a tetején, de annyira gyenge a rugója, hogy egy nagyobb szél lehet hogy kinyitná. A bélés anyaga se nem kiemelkedő, se nem rossz, viszont nem is olyan, mint amit az AGV-től megszoktunk. Egyszóval, túl egyszerű. 

+ szuper külső, szép forma, igényes fényezés
– fülgyilkos: felvételnél letépi, ráadásul hely sincs nekik
– nincs beépített napszemüveg
+ nagyon jól tart
– kicsit sprőd a belseje

Marushin C609

M.Dénes

Olyan a bejárata, mint egy szűz lánynak, és egész jó benne lenni. A minőségérzésem nem járt az egekben, kis tipitapi és a próba után a fapados és az egyszerű szavak jártak keringőt a fejemben, olykor pozitív, olykor meg negatív előjellel párosulva. Nem vitték túlzásba ezt a bukót, és még finoman fogalmaztam, de hát ez a kupak nem is tartozik a prémium kategóriába.

Az viszont rettentően tetszett, hogy zárt sisakhoz közeledő érzésem volt benne, körbe mindenhol tisztességesen fogott. Mínusz pont, hogy a plexije elég erőszakosan jár, a napszemüveg meg olykor-olykor magától bejön a képbe. A formatervezésért nem hiszem, hogy felárat fizettek volna a takarítónak, és a fényezéseken se ötletelték agyhalálig magukat. Nem rossz, de nem is jó, nem gagyi, de a középszerűnél nem jobb, nem ajánlom, de nem is tüntetek ellene. Ez egy tipikus 10-ből 5 pontos sisak.

B.Zsolt

Fölvéve a sisakot érezni lehet, hogy van valami a fejünkön. Rendesen fogja a fejet, nem nyom zavaróan sehol sem. A beépített napszemüveg néha rálóg az orromra, mert nem tartja fixen a mechanika, de kicsit feljebb húzva a sisakot már nem zavaró, viszont nagyon jó, hogy van. A mozgatása nem a legprofibb, a sisak bal oldalán található karral lehet le-föl húzogatni. Az összbenyomás kellemes, a matt fekete fényezésre nem nagyon tudok mit írni, de létezik kifejezetten szép színekben is.

+ zárt sisakhoz közelítő érzés
+ kényelmes viselet
– erőszakos plexi mechanika
– a napszemüveg jó dolog, de egy enyhe szellő is lenyitja
+ masszív darab
– nem baj, ha középszerű, de legalább a bélés lehetett volna nagyravágyóbb
– kevés szellőző
+ kedvező ár

Nolan N43 Air

M.Dénes

Ebből a bukóból mindent kihoztak a csizmalakók, amit csak egy nyitott sisak koncepciójából ki lehet. Nem nagyon tudnék még mit hozzátenni, és ez ritka dolog. Kellemes és minőségi anyagokból rakták össze, szép technikai megoldásokat találni rajta, nagyító alatt ugyanolyan szép, mint távolról, és még csak a belsejébe se lehet belekötni. Numero uno ez a Nolan, csak ajánlani lehet. Meg bőszen nyitogatni a pénztárca száját.

A belső komfortérzet nagyon jó, főleg állvédővel együtt. A sisak variálhatósága pedig a napszemüveggel, a levehető sílttel, plexivel, állrésszel együtt zseniális.  A mérettel viszont volt gond: homloknál nem viselnék már el még kisebbet, de ezt leszámítva kicsit nagy S-esnek. És még egy negatívum: ugyan könnyű levenni a plexit, de a kioldása elég gyökér, bocsánat, használhatatlan megoldásnak minősül nálam.

B.Zsolt

A legjobban felszerelt sisak mindközül, a Hi Visibility, azaz UV sárga színű Nolan, aminek a szellőzése az egyik erőssége. A tetején található méhsejt mintázatú roston az összes izzadtság távozik. Egyébként, ha az eső esne, akkor egy mozdulattal be lehet zárni. Benne lenni kényelmes, azonban amíg megtaláljuk benne a helyünket és mozgatjuk a fejünkön elég idegesítő nyikorgó hangot ad, ahogy a bélés ide-oda mozog. Egyébként a belső rész anyaga a szokásos Nolan minőség, amit ebben az esetben Polygiene-nek hívnak. Ezt volt az egyik legkellemesebb viselni a teszten és az állig érő plexi is jó. Például ha esik az eső, nem ázunk orrtól lefelé.

Nagyon nagy előnye, hogy egy leszedhető állvédőt is kapunk hozzá, amit ebbe a kategóriába kötelezővé tennék, annak tudatában, hogy mennyire könnyen sérülhet az ember arca egy balesetnél.  Nem egy brutál merev kompozit, hanem egy viszonylag puhább anyagú darab, amit pillanatok alatt fel, illetve levehetünk a sisakról.

+ variálhatóság, illetve a kiegészítők egész tárháza
+ kivételesen jó általános minőség
+ kellemes belső
+ minden jól működik rajta
+ kihangosító előkészítés
– homloknál S, amúgy inkább M
– a formája elég robotzsarus
– recsegő hangot ad a bélés
– a plexi levétel könnyű, de ujj áldozatokat kívánó művelet
– nincs mindenhol lelakkozva a festék, és kopik a szín, ami be apró sárga pöttyözi a napszemüveget
– nem tud nyelveken beszélni

GIVI HPS X-01

M.Dénes

A GIVI nyitott, vagy nem is tudom, félig zárt bukója alapvetően egy nagyon jó választásnak tűnik. Azokat a dolgokat, amik a színfalak mögött igazán fontosak, hibátlanul tudja. Ilyen a védelem, az egyes elemek működése, a kidolgozás és a belső minősége. Viszont a külseje nem hagyott nyomot bennem, nem kifejezetten jó érzés a szememnek. A belseje plüss szerű anyagból van, tapintásra kellemes, de nem tudom, hogy egy év után hogyan fog kinézni.

Az eleje kicsit átgondolatlan szerintem. Ha levesszük az állvédőt, akkor a plexi csak az orrunkig ér. Viszont ha fent van, az eső továbbra is az ellenségünk marad, hiszen az állrész üreges, a plexivel pedig egyáltalán nem zár össze. Emiatt a levegő is non-stop ömlik az arcunkba. (Utólag kaptuk az információt, hogy a sisakhoz zárt állvédő is jár. Így lényegében teljes lesz a LEGO, és nem lehet belekötni.) A formája nekem túl transformerses, de ez csak kötözködés. Én azt mondom, sokkal jobban oda kellett volna figyelni a külcsínre, mert sokat levon az összértékből. Emiatt pedig irreális képünk fog kialakulni róla, mert mindent egybevéve ez egy nagyon jó sisak!

B.Zsolt

Tavaly már járt nálunk egy bemutatóra ez a sisak, ami akkor a robogós sisakok csúcsának tűnt. Igényes bélés, jó komfort, azonban a fényezés nem tükrözi ezt az árat, amit a Givinél kitaláltak rá. Az állvédő leszerelése is egy sima csattal történik, nincs túlbonyolítva a rendszer és a plexi és az állvédő között is befolyik az eső. A tetején található szellőző sem zárható, ami megint csak száraz időre teszi alkalmassá.

Az egyik legigényesebb bélése ennek a sisaknak van, de a méret egy kissé pontatlan. Talán fél számmal lehet nagyobb a többinél, ami egy esetleges próbálgatásnál feltűnhet, de nem zavaró.

+ felszereltség
+ innováció
+ kellemes viselet
+ minden működik
+ Star Wars, Trnasformers dizájn
– az állvédő nem illeszkedik sehogy a plexihez, és üreges
– túl puritán a kivitelezése, nem tükrözi a valódi értékeit
– ömlik be a levegő
– nem zárható szellőzők
– látható öntési nyomok
– nagy súly
– ár

Nolan N20

M.Dénes

Egyszerű, de nagyszerű. Ez volt az első gondolatom, és az alapos körbeszaglászás után is ragaszkodom ehhez. Szép, kicsi, könnyű, jó a formája, kellemes a belseje. Viszont ne várjunk tőle semmilyen mutatványt, mert nem tud. A plexi is csak orrig jön le, így igazából azért se panaszkodhatunk, hogy nincs szellőzője, mert emiatt bőven kapunk a friss levegőt. Így csak kisebb, gyengébb robogókra merném ajánlani.

Nyitott bukók lévén úgy gondoltuk nem vesszük szempontnak a csendességet, és nem is tapasztaltunk extra különbségeket. Viszont az N20 kész hangtompító! Felveszed, és mintha nagyot hallanál.

B.Zsolt

A legegyszerűbb sisak az összes közül ez a Nolan, ami a súlyán is érződik. Ez a legkönnyebb mind közül, de igényességbe mégis felülmúlja néhány társát. Eléggé rá kell nyomni a fejre, hogy illeszkedjen, mert különben csak egy kupak lesz belőle. Benne lenni nem rossz, annak ellenére, hogy a fülnél nincs kihagyva hely. Emiatt egyébként érezhetően tompul a hallás, mondhatni csendes.

A bélés mosható, kivehető, de ahogy a tépőzárak illeszkednek, az nem túl szép. Viszont a sisak formája elég divatos. Kiemelném a pleximechanikát, ami nem racsnis, de nagyon jól tart a két végállásban. Ellenben a plexicserére nem jöttünk rá.. vagy csak nem mertük jobban feszegetni.

+ minőség
+ szuper a belseje.. és barna. a rögzítése viszont nem szép
+ a pleximechanika példaértékű, de a plexicsere még mindig kérdés számunkra
+ divatos dizájn
+ kis súly
– a plexi rövid
– nem tud semmit

LS2 Rocket

M.Dénes

Röviden borzalmas. Gagyi, szorít, akad az egyik szellőzője, béndzsa a pleximechanikája, és 5 perc után viszketett benne a fejem. Nem, nem vagyok tetves. Pedig első ránézésre igényesnek tűnik a belseje, de valahogy mégsem az. A formája sem valami tutkó, nem tudom leplezni, hogy nekem ez a sisak nem tetszik. Nem a kínaiakkal, és még kevésbé az LS2-vel van bajom, de ez nem jó. Persze ennyi pénzért mégis megoldás lehet.

B.Zsolt

Felvételkor megakad a fejtetőn és onnan kell lepréselni a helyére. Ha ez sikerült, akkor halántéknál és a fül felső részénél nyom, ami hosszú távon nagyon zavaró. Ebből egy számmal nagyobbat érdemes választani vásárláskor.

A plexi három állású, de nem áll egyik pozícióban sem határozottan. A bélés anyaga olyan, mint a fürdőruháké, ami szerintem melegben nem szellőzik olyan jól, viszont ez is könnyedén kiszedhető. A tetején lévő szellőző zárható, az oldalán lévőbe viszont beesik az eső, mert folyamatosan nyitva van, ráadásul fölfelé néz a nyílás. A fényezése szép, annak ellenére, hogy egyszínű szürke és még egy fényvisszaverő csík is található rajta.


Nem, nem. Ez nem ugyanaz a két kép. Az elsőn látszik, hogy hol akad meg felvételkor, majd a másodikon az látszik, hogy mennyire lehet lenyomni.

+ olcsó
+ elfogadható fényezés (fényvisszaverő csík)
– szoros
– nem tetszett benne lenni
– a szellőzője új állapotában sem működik rendesen
– a plexicserére nem jöttünk rá, és gyenge a mechanika

Caberg Riviera

M.Dénes

A Caberg tetszett az egyik legjobban. Olyan jó a minősége, hogy szinte magától repül ki a pénz az ember pénztárcájából a kereskedő kezébe. Kevés hibát találni benne, talán egyedül a méretet nem sikerült eltalálniuk az olaszoknak. Az S-es méret inkább M-esnek tűnt, de ez legyen a legnagyobb baja. És ami azt illeti, tényleg ez az. Olcsó, kicsi a héjmérete, számomra tudott mindent. Összefoglalva talán az ár-érték arányt tudnám leginkább kiemelni.

B.Zsolt

Kényelmes viselet, szép bélés és szép fényezés. Benne lenni egy kicsit fura, mert alul nem nagyon tart, inkább fölül érezni, hogy a fejünkön van és előnye, hogy nem nyom sehol. Jó a száj alá érő plexi és a sisak tetejéről lehúzható napszemüveg is. A fényezése kifejezetten igényes. 23.900-ért nagyon jó vétel.

+ könnyű lenyitni a napszemüveget
+ kis súly
+ igényes kivitelezés
+ kicsi, de tud mindent
+ a belseje kifogástalan
+ nagyon jó ár-érték arány
– az S inkább M
– alul nincs kellő tartás

LS2 Freeway

M.Dénes

Olyan mintha két számmal nagyobb lenne, ráadásul nehéz is. A napszemüveg nem értem miért racsnis, nem tetszik a nyitása, csukása, de ez a személyes nem tetszésem csak. Felvenni nem olyan rossz, és végül is nagy gondjaim nincsenek a bukóval. Persze a középszintnél magasabbra bolond lennék helyezni, hiszen a pleximechanika és úgy igazából semmi sem az az igazi, hú az anyját minőség, de pár évig biztosan kiszolgálja a tulajdonosát. Én nem idegenkedem az LS2-től, zárt sisakok közül kifejezetten jókat is sikerül csinálniuk. Ez az LS2 csak simán jó, és nem kifejezetten.

B.Zsolt

A másik LS2 után ez olyan, mintha L-es lenne. Ez gyakorlatilag ráesik az ember fejére és a súlya miatt húzza előre. Külön edzeni kell hozzá nyakra, mint a Formula1-es versenyzők is teszik, bár mi motorosok végül is megoldjuk ezt a tartást a menetszéllel.

Jó benne, hogy teljesen eltakarja a plexi az arcunkat, viszont a pleximechanikán már illene fejleszteni. A plexi egyébként nem illeszkedik rendesen és karcolja a sisak fényezését is. A napszemüveg ebben állt a legjobban és a lehúzásához is elég a sisak alján található kallantyút húzogatni. A bélés anyaga igényes és jó is benne lenni.

+ nagy plexi
+ igényes bélés
– elég pontatlan a méret
+ jól nyitható napszemüveg
+ a forma, a dizájn rendben van
– a plexi karcolja a fényezést
– a pleximechanika gyenge
–  nagy súly

Összegzés, pontozás

Mindent egybe vetve, a véleményeket számokká alakítva elkészítettünk egy táblázatot. Minden tulajdonságot lepontoztunk, súlyozottan, tehát a fontosabb dolgok többet érnek. Nem vetettük össze, melyikünk mire hány pontot ad, de a végén természetesen összesítettünk, amiből úgy érezzük reális, a véleményünket tükröző végeredmény született. A sorrend nem árra, nem ár-érték arányra, nem felszereltségre, hanem arra vonatkozik, hogy ha mi nyitott sisakot húznánk a fejünkre, melyiket választanánk. Íme a táblázat (kattintsatok a képre, és bejön nagyban)


KLIKK

Az első, nem nagy meglepetésünkre a Nolan N43 Air lett. Pár javítanivaló dolgot leszámítva nagyon professzionális termék, ami természetesen az árában is megmutatkozik. Nem tartozik az olcsó, de még csak a középdrága kategóriába sem, dehát valamit valamiért, szokták mondani. Sok tartozéka van, nagyon jól variálható, még a maga módján szép is, egyedül a méretre figyeljünk oda. Ha pisztolyt szorítanának a halántékunkhoz, hogy innentől nekünk nyitott sisakban kell motoroznunk, mi legszívesebben ezt a típust húznánk a fejünkre. Persze szigorúan állvédővel!

A második a Caberg lett, ami nekem személyes kedvencemmé vált. Szeretem a kompakt, kicsi dolgokat a motorozás terén, és ez ilyen. Ám emellett nincs elgagyizva, még azt is mondhatnám rá, hogy prémium minőség. Jól tart, nagy a plexije, van napszemüveg, nekem klasszikus értelemben ezt jelenti egy modern, nyitott sisak. És a vicc az egészben az, hogy mindemellett rettentően olcsó!


1. Nolan N43 Air
2. Caberg Riviera V2
3. AGV Blade

A surranópályán valahogy az AGV lett a harmadik. Nagyon szép, nagyon formás sisak, jó kézbe venni, körülbelül olyan érzéseim támadtak vele kapcsolatban, mint a Caberggel, de sajnálom, hogy nincs napszemüvege. Emiatt és a kicsit magasabb árfekvése okán maradt le nagyon a másodiktól, de a harmadik olasz érmet így is begyűjtötte.

A többiek közül is van olyan, amit érdemes megfontolni. Például a GIVI jó irányba halad, igazán profi a sisak, de a külcsín valahogy nem sikerült. Talán épp egy rosszabb szériás darab került a kezeink közé. Van a márkának sok más típusa is, érdemes körbenézni azok között is.

Az LS2-őktől körülbelül ezt vártam, viszont a Dainese kicsit meglepett, negatív értelemben sajnos. Én úgy emlékeztem, hogy ez a sisak még a dobogóra is esélyes, de a nyertesek mellett egyáltalán nem tűnt összeszedettnek. Ha még azt mondanám, hogy csak én gondolom így, akkor üsse kavics, én vagyok a hülye, de Zsolt is ugyanerre jutott. A Dainese a világ legjobb motoros felszerelés gyártó cége, de bukósisakot még az AGV beolvasztása után sem tud maradéktalanul profin csinálni. Furcsa.