Tesztek

Cölöp, a márkanév!

Ha bőrruha igazítás, feliratozás, vagy netán készítés, akkor Cölöp a megoldás…        
EuroMotor
Faster2

 

Ki ne hallotta volna már motoros berkeken belül azt a nevet, hogy Cölöp?
Bármikor valami bőrrel kapcsolatos beszélgetésbe keveredtem, mindig volt valaki, aki megemlítette ezt a nevet.
Így gondoltam, hogy utánajárok és megkeresem a szájhagyomány útján terjedő márkanév gazdáját, a „Cölöpöt“.
 

 

Meg is találtam őt Cegléden, a kis műhelyében. Neve hallatán egy daliás Toldy Miklósra hasonlító legény is lehetett volna a történetünk hőse, de ez a becenév nem a testalkata miatt ragadt Fekete Bélára, hanem azért, mert Radics Béla zenekarának volt oszlopos tagja. Ezért ott kezdték el a mi Bélánkat Cölöpnek becézni, mert ott volt mindig minden koncerten. Stabilan, mint egy cölöp.

 
A magyar motoros bőrruhák megmentője Angyalföldön került kapcsolatba a benzingőzzel. A Honvéd Dózsa György úti technikai bázisára járt úszni, ahol a Honvéd motoros szakosztálya is tartózkodott.
Itt autószerelőként kezdett, de motorversenyzőként végzett.
Egy P20-as Pannónia nyergében rótta a versenyköröket. Mivel nem volt még akkoriban bőruha az üzletekben, csak készíttetni lehetett. Így betévedt a szabóságba, ahol ezeket a felszereléseket „Józsi bácsi“ varrta, akinek épp segítségre volt szüksége.
A bőrruha készítő Józsi bácsinál ki is tanulta tehát a szakmát Fekete úr és nemsokkal később szabó vizsgát is tett.
Egyenes következményként egy szabó kisiparosnál helyezkedett el, akinél megszerezte a szükséges gyakorlatot.
 

 
 
1975-től él Cegléden, ahol először zenészeknek és rockereknek varrt bőrből készült cuccokat és nem sokkal később rátaláltak a motorosok is.
Majd alapított egy céget, amiben 60 emberrel konfekciót gyártottak. Ez a vállalkozás a Bokros csomag elindulásával véget is ért, mert az adóterheket nem lehetett kifizetni az akkori árakból.
 

 

A pánikhangulat után találkozott Nemes Ferenccel, (akinek a csapatában 1995-ben még én is csapattag voltam) ő indította útjára megint a lavinát.
Ferinek a nevét kellett felvarrni egy ruha hátára. Cölöp elvállalta, de kizárólag titokban, mert nem szeretett volna ezzel az iparággal foglalkozni soha többé.
Nemes Feri így meg is ígérte, hogy nem mondja el senkinek, hogy ki csinálta a feliratot.
Nem is árulta el, csak a Karasna motorosboltban és a Hungaroring depójában egy embernek, akinek nagyon megtetszett a munka minősége.


 

Innentől kezdve szájhagyomány útján terjedt a misztikus név, a Cölöp.
És Ő azóta is dolgozik rendületlenül, mindenféle reklám nélkül, és telis-tele van munkával. Folyamatos a sorban állás a kis ceglédi szabászatban.

 

 

Az összes versenyző idehordja a ruháit feliratoztatni, rendbehozatni. E mellett most még egy egész gyerekekcsapatnak, a Dragon Line-nak is elkezdett komplett ruhákat varrni CÖLÖP márkanéven.

 

 

Ennyit a történelemről, de ha már odakerültem, meg is csináltattam én is a DAINESE ruhámra a tesztmotor.hu feliratokat. Igaz, hogy nem volt olcsó, de a munka minősége sem indokolna semmiféle olcsóságot.
Hihetetlen aprólékos munka, amíg kiszabják a feliratokat és felvarrják azokat.
Az alapanyagokat is Olaszországból kell hozni, mert ilyen „spéci“ színeket is csak ott lehet kapni.


 

Láttam rengeteg versenyzőről képet és régi ruhákat. A legkülönlegesebb ruha Talmácsi Gergő tavalyi donningtoni balesete után a róla levágott BERIK cucc volt, szana-szét vágva.

 

 

Az, hogy mi a különbség egy VB-s ruha, amit a versenyzőre a gyárban varrnak, és egy boltban megvásárolható ruha között?
Szinte semmi, hangzik a válasz, csak az, hogy erősebb szállal vannak megvarrva a VB-n versenyzők ruhái, egyébként pedig minden ugyanolyan, azaz a kengurúbőr az kengurúbőr ott is.


 

Lekísért a felújított, vagy netán még teljesen új eladó bőrruhákhoz, mert nála még ezeket meg is lehet vásárolni. itt a sokféle márka között eszembe jutott még egy kérdés.

-Szerinted melyik márkájú ruha a legjobb?
-Természetesen a DAINESE, nekem is az van.
-Miért?
-Mert az 2-3 bukást is kibír. Kb. ennyi a különbség, meg az, hogy ennél a márkánál jelennek meg először a fejlesztések. A másik ilyen jó márka a SPIDI, ahol szintén sokat fejlesztenek.

Majd jött egy újabb csapat, aki munkát hozott és elköszöntünk egymástól.
Ezt tehát Cölöp története.

Benkő Zsolt

 

 

 

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás