mv turismo veloce 800
Hírek

MV Agusta Turismo Veloce 800

Íme a milánói motorshow leglátványosabb túragépe, a soros háromhengeres kofferes díva: megszületett az eddigi legharmonikusabb összképű dobozos motor?
Euromotor2
Faster2

Az MV Agusta a frissen fejlesztett 800-as háromhengeres erőforrásához ezúttal egy túramotoros külső párosult. Ahogy a neve is mondja “gyors túrázó”, a Veloce Turismo 800-as a kényelem mellett próbálja megtartani az MV-kre jellemző sportosságot és lenyűgöző megjelenést – utóbbit szemlátomást is sikerült neki…

Az új modell magán hordozza a gyártóra jellemző stílusjegyeket, a külső vonalak egyértelműen szemet gyönyörködtetőre sikeredtek. Ha megpillantjuk a vázat, rögtön tudomásunkra jut, hogy ez egy MV Agusta: szép, gyors és kényelmes? A Veloce célja, hogy minél távolabbi célállomásokhoz juttasson el, méghozzá a lehető legélvezetesebb módon. Túramotor ellenére nagyon kompakt kialakítást sikerült elérniük, ami köszönhető a kicsi, ámbár megfelelő teljesítményt (lásd lejjebb) nyújtó erőforrásnak.

Látványos részlet (sok más mellett) a légies, üreges faridom és a lengőkarra rögzített rendszámtartó

Az eddigi típusokhoz képest a gyártó itt gondolt a kényelemre és a pakolhatóságra is. Nem csak a túradobozok felszerelhetőségét gondolták át, de lehetőség van középállvány hozzáadására is, sőt a felfüggesztés tervezésekor is fontos szempont volt a kényelem. Külön kijelzőt is terveztek a Veloce számára, az 5 colos színes képernyő remekül áttekinthető és hála a GPS navigációs rendszernek, igen sokoldalúan használható.

Nem, ez nem egy elfordított okostelefon – ez a műszeregység…

A sorhármas vezérlésére négyféle befecskendező térkép közül választhatunk. Sport üzemmódban leadja a maximális 125 lóerőt, míg túrafokozatra átkapcsolva ezt leredukálja százra. Az eső üzemmódban a kipörgésgátló automatikusan a legnagyobb fokozatra kapcsol. Érdekesség, hogy tartalmaz egy negyedik egyedi beállítást is, ahol a felhasználó különböző paraméterek variálásával magára szabhatja az üzemmódot. Különlegesség továbbá, hogy a kuplungot immáron lefelé váltáskor sem kötelező használnunk(!), így gyorsabban és egyszerűbben választhatjuk meg a kívánt sebességfokozatot a kanyarbejáratoknál.

Gyönyörű, mint mindig – nem hiányozhatnak az orgonasíp kipufogók

Ha kicsit mélyebbre is van lehetőségünk nyúlni a zsebünkben, választhatjuk felszereltebb Turismo Veloce Lusso változatot, ami több kiegészítőt és komolyabb elektronikai csomagot kapott – sőt, csupán e variáció kapta meg az ABS rendszert.

Természetesen a dobozok sem a hagyományos koffer-formát kapták…

Szöveg: RSVRocky Képek: MV

Comments

comments

MPS RAM MOUNT

Hírlevél feliratkozás