Műhely

Café Kedd: A jövő racere – by Motul

Íme az MV Brutale alapjaira épített Motul Onirika 2853: így képzeli a távoli jövő klasszikusát az olajcég
EuroMotor
Faster2

– Café Kedd néven új sorozatot indítunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak

A koncepció nevében nem véletlen a 2853: a francia olajvállalatot, a Motult 1853-ban alapították, és az Onirika a cég millenniumi elképzelése, tehát hogy hogy fest majd egy jubileumi modell az ezeréves születésnapon…

Ezt az MV Agusta ellene terrorcselekményt ráadásul egy olasz, Luca Pozzato követte el a GPDesign-tól; a hazai márka szobor-hatású modelljéhez nyúlt (melyik nem az?), az Onirika alapját egy soros háromhengeres Brutale 800 képezi.


Az MV 798 köbcentis blokkja – erősen – módosított vázban kapott helyett, a térhálós első szekciónak nyoma veszett. A hátsó (lemez)felni egy C4-es Corvette-en jobban mutatna, de ki tudja, hogy 837 év múlva mi lesz a divat.

Vonzza még a szemet a fém és “szegecselt”(!) ülés, illetve a faék-egyszerűségű, dupla téglalap első lámpa. A vastag fékcsövek sem a legszebbek, de ez lehet, hogy a Motul fékfolyadék-szerepére hivatott rávilágítani…

Úgy tűnik, a távoljövőben a DeLorean-szerű fémszínű fényezés lesz a menő, és hogy dicsérjük is Onirikát, ötletes megoldás a tankon és a faridomon a fekete-fehér városkép grafikája, ami egy özönvíz előtti urbánus-utcakép (például 2016-ból) – és a bringa befejezése is igazán raceres lett.


Vajon Giovanni Castiglioni MV-elnök mit szólna hozzá? Valószínűleg feladná a “harcát”… Azonban a Motul nemes ügyért harcol ezzel a koncepcióval: még ez év során árverésre bocsátják, a bevétellel pedig a hátrányos helyzetű gyermekeket segítik.

Ennek ellenére ez talán a legrosszabb, ami egy MV-vel történhet.
Nemrégiben bemutattuk, mi a legjobb, ami egy MZ-vel történhet.

Képek: A&R

kíváncsiak vagyunk továbbá, épített-e közületek valaki már racert? Ha igen, leveled – képekkel – várjuk az info@tesztmotor.hu-ra, és lehet, hogy szerepel majd a Café Kedd-ben!

– a MotoPartsShopban profi, világmárkás, stílusnak megfelelő alkatrészek mellett szakmai segítséget kaphattok café racer (vagy scrambler) építéséhez

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás