Blog

Bérelhető a Harley Davidson 6 típusa

Mit nekünk a wellness, ha motorozni is lehet? – avagy bérelj egy Harley-t és éld át te is a szabadságot!
EuroMotor
Faster2

Hol kezdődik a szabadság és hol ér véget? Miért pont egy Harley-Davidson nyergében vágjunk neki a világnak? Kivel, mikor és hova érdemes menni? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ miközben elkötöttük a Harley-Davidson Budapest bérelhető modelljeit. És hogy milyen tapasztalatokkal gazdagodtunk?

Bár az április már javában motoros szezonnak számít, mégis sikerült bemutatnia nekünk szeszélyes mivoltát – napsütésre számítottunk, mégis borús fellegekkel és olykor erős széllökésekkel kényeztetett minket.

A Street Glide egérmozis műszerfala és főleg az előtte lévő hatalmas fejidom már nagyon jó szélvédelmet nyújt

De a kedvünket semmi sem vehette el, hiszen nem az a lényeg, hogy hová érkezel, hanem maga az út!

Ráadásul jó társaságban, együtt motorozni az igazi öröm! Odafelé egy FatBobot, visszafelé pedig a Street Glide-ot próbálhattam ki. Sajnos a túravezetőnk túlságosan át volt itatva a “Harley érzéssel”, és túlzottan vigyázott is ránk, nehogy lefotózzanak a rend éber őrei, ezért kilométereken keresztül pöfögtünk buszok és teherautók mögötti koromfelhőben  az 1-es főúton, amitől nem szerettem meg jobban a motorozást és a Harley érzés sem kapott el végig harmadik fokozatba rotyogtatva a tó felé. A 103 köbincses blokkal felszerelt FatBob bírta ugyan, de nem szerette a fix 90-es utazótempót. Negyedik fokozatban már rángatott az alacsony fordulat miatt.

107 köbincs lökettérfogat a Milwaukee-Eight motorblokkban

Én az ülés párnázata miatt választottam ezt a gépet, amely tényleg kényelmes is volt ezen a rövidke távon. A FatBob kinézetre is tetszett, ezért hamar barátok lettünk, de a végállomáson a tónál lecseréltem egy merőben más koncepció szerint épült Street Glide-ra. Ezt már a legújabb, jóval komolyabb 107 köbincses blokk hajtotta, amely a Bobhoz képest sokkal finomabban jár és erősebb is annál.

Ez az új V2-es blokk most az etalon a Harleynál, bár a régi nagy Harleysok már a 103-ast is szentségtörésnek tartották. Tényleg sokat fejlődött ezzel a blokkal a Harley a motorizáció terén, nekem még az ergonómiával vannak bajaim az amerikai gyártó motorjain.

Ezt az előrenyújtott üléspozíciót még nem nagyon érzem a magaménak és a kezelőszerveket is szoknom kellene még jó hosszú időn keresztül. Én azokat a motorokat szeretem amelyek könnyen kezelhetőek, azokkal élvezet a motorozás számomra, azonban kétségtelen, hogy hazafelé az OnRoados Mackóval megléptünk a többiektől és olyan jót motoroztunk a hegyen keresztül amilyenre nem számítottam aznapra.

A csapattól ezzel a két szörnyeteggel léptünk le. Hátul a FatBob, elöl a Street Glide

Visszafelé nagyon jót motoroztunk, de odafelé végigszívtuk az összes kipufogógázt az 1-es úton az előttünk közlekedő teherautókból és buszokból. Visszafelé viszont ketten az OnRoad-os Sárvári Zsolttal leléptünk ketten és Héreg-Zsámbék felé “kikormoltuk a nagyvasak” kipufogóját.

Így nézünk ki, amikor két motoros újságíró boldogan száll le a gépekről egy jó motorozás után

Ha fejben be tudod állítani magadnak, hogy mennyi a max dőlésszög és a max tempó ehhez, akkor lehet ezekkel a monstrumokkal is nagyon jót motorozni. Sokszor néztem a tükörben ahogy az idom nélküli Bobon “lobog” a Mackó, a Raiden UX kabátja kapucnijával együtt, de tudta tartani az általam diktált (nem kicsi, de biztonságos) tempót a gyors szerpentines részeken is.

Az OnRoad élménybeszámolóját is olvassátok el!

Ahhoz, hogy fel tudjunk töltődni és teret engedni az új élményeknek, először is ki kell pakolni, ki kell üríteni az elmét. Vegyük sorjában a dolgokat, először is felülsz a nyeregbe, majd meghúzod a gázkart, és ahogy egymás után falod a kilométereket úgy távolodnak el tőled az aggasztó gondolatok, a mindennapok okozta stressz és szépen lassan átveszi a helyét a puszta létezés, érzékelés. Miközben elsuhan melletted a táj, te minden egyes pillanatban a ’most’-ban élsz, magadba szívod a természet látványát, illatait és hirtelen azt veszed észre, hogy megszabadultál minden földi béklyótól és szabad vagy. Mert hol kezdődik a szabadság? Valahol pont itt, amikor az alattad duruzsoló V2-es gépet uralva csak mész az úton és semmi más nem érdekel. És hol ér véget? Sokan úgy gondoljuk akkor, amikor leszállsz a nyeregből, mégis az új élményektől feltöltődve boldogan teszed le a vasat.
Kivel, mikor és hova érdemes menni? Van, aki szólóban és van, aki társaságban szeret motorozni, mi mind a kettőt javasoljuk, hiszen más-más élményt nyújt, mi most  Forty-Eight, Fat Bob, Fat-Boy, Road King Classic, Street Glide és Ultra Limited modellekkel meg sem álltunk a Tatai tóig.

A FatBob feneke elég különlegesre sikerült, én végig a plexi mögé rejtett lámpákat csodáltam…

 

Ha béreltek a Harley flottából, akkor ha tehetitek barátokkal közösen béreljetek többet egyszerre és cserélgessétek őket, akkor lehet rájönni minden finomságára ezeknek a hatalmas gépeknek. És végül, hogy melyik modellt válaszd? Attól függ milyen hosszú távra mész, milyen stílust kedvelsz, ha a Terminátor bőrébe bújnál lovagold meg a Fat Boy-t, egy könnyed városi krúzolásra tökéletes a Forty-Eight, ha pedig hosszabb túrára készülsz, akkor a vadonatúj Milwaukee-Eight motorblokkal felszerelt túramodellek közül válassz!

Bővebb infó és a bérelhető Harley-Davidson motorkerékpárok listája itt. Katt!

Az Neszmélyi közben találod a bérelhető Harleykat

Comments

comments

Hozzászólok

Kattincs a cikk hozzászóláshoz

MPS RAM MOUNT
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás