Blog

Mire figyelj biztosítóváltáskor?

Sok a félreértés a legtöbbeknek év végén esedékes váltás körül, ezért felkértünk egy (motoros) biztosítási szakember, hogy röviden foglalja össze, mire kell figyelni ilyenkor
Faster2
EuroMotor

Szöveg: Csapó Zoltán Zsolt

Az egyszerűség kedvéért pontokba szedtük, melyek is a leggyakoribb hibák, tévesztések a témában – az összeállításban a Motorosbiztositas.hu képviselője, Csapó Zoltán volt a segítségünkre.

1. Az ár kérdése

Korábban sokat veszekedtem az ügyfeleimmel az Astra biztosító miatt. Bár olcsó lett volna, mégsem voltam hajlandó megkötni kötelezőjüket ott, hanem megadtam az Astra ügyfélszolgálati telefonszámát, hogy beszélgessenek velük kicsit…Feltételezem, fél óra után a legkitartóbb ügyfél is megunta a nagy semmit, és lám, azóta beigazolódott a félelmem. A nagy spórolás eredménye, hogy 200 ezer ügyfél duplán vagy triplán szenvedett a csőd miatt és/vagy a nemfizetések miatt. Hiszen a kötelezőnél általában nem az kerül bajba, aki okozza, hanem akinek okozzák a bajt, majd majd nem fizetnek neki, vagy csak nagyon hosszú idő után, igencsak elhúzva az ügyintézést! A Felügyeletnél ipari mennyiségű a PANASZOS ügyek száma évek óta halogatott kifizetések miatt… Nem érdemes hát kizárólag az árat nézni váltáskor.

2. Hogyan válassz?

Hol van képviselete a választott biztosítónak, és ott milyen az ügyintézés színvonala? Van-e fióktelepe a választottnak a lakhelyemen? A kárügyintézés “hajlandósága”, színvonala, gyorsasága milyen a gyakorlatban? Van-e a kiszemelt biztosítónál már bármilyen szerződésem, tudok-e kedvezményt kapni esetleg? Ezek mind-mind fontosabbak, minthogy havonta megspórolsz-e egy-kétszáz forintot a szerződésen…


3. Mi a helyzet a cascóval?

Tízből kilenc ügyfél el sem olvassa, mit is “vesz” valójában… Beüti a születési adatait a táblázatba, és azt hiszi, megkötötte az évszázad szerződését… Azután jön a baj, amikor kiderül, hogy ezt meg azt nem fizetik ki, mert a túllépte a részletes feltételekben megszabott limitet vagy eleve nem is érvényes a szerződése az adott helyzetre. Lássunk egy hétköznapi példát erre! Gipsz Jakab köt a motorjára egy cascót. Bejelöli, hogy kér poggyászra és kiegészítő tartozékra is biztosítást. Lecsap a látszólag legjobb ajánlatra, mert az a legolcsóbb, vagyis Jakab boldogan spórolt tízezret, mert ügyes kisiskolás módjára beütögette a saját nevét a rubrikába… Vajon tényleg ilyen egyszerű lenne?

Később baleset éri, de Jakab nyugodt, hiszen van cascója. Elviszi a mentő, de a nagy sürgés-forgásban valahogy eltűnik a fényképezője vagy a laptopja az oldaltáskából. Ekkor sem esik kétségbe – hiszen van biztosítása -, azonban mégsem térítik meg a kárt, mégpedig azért, mert nem olvasta végig, mi is áll a szerződésben. A biztosító leveléből persze kiderül, hogy nem volt gyárilag zárható és merev falú az oldaltáska, csupán utólag tett rá egy apró lakatot, és persze a fix rögzítés is hiányzott, így bizony nem lát egy fillért sem. Jakab rossz esetben a kórházi ágyán szembesül a dologgal és elkezd számolni: spórolt tízezret és bukott kétszázat rajta. Ez sajnos jellemző hiba, de ennél durvább dolgok is akadnak…

Csapó Zoltán, biztosítási szakértő, a cikk szerzője, maga is motoros

Ez utóbbi témában megszólaltattuk a Motorosbiztosítás igazságügyi és kárszakértőjét, Ozsváth Ferencet is, aki elmondta, hogy munkája során azt tapasztalta: gyakran csak a baleset után derül ki, hogy a kalkulátorban megkötött szerződéseknél, ahol csak az ár számít, és semmilyen más összehasonlítás nem történik, vagyis csak a vakszerencsére van bízva az ügyfél anyagi biztonsága. Ezzel utólag óriási pénzeket buknak el az ügyfelek – mondjuk ki – saját hanyagságuk miatt, hiszen a szerződési feltételek mindenki számára nyilvánosak.

Ezért a Motorosbiztosítás aloldalunkon nem is szerepel kalkulátor, helyette a cég szakemberei alapos összehasonlítást végeznek az ügyfelek számára, az áron felül az összes szóba jöhető előnyt, hátrányt összevetve. Ez az ügyfelek, azaz a motorosok érdekeit védi, hiszen így a megkötött szerződésekben szinte nullára csökkenthetők a problémák és a – mondjuk ki – butaságból elkövetett hibák. Ezen túlmenően, ha baleset történik, az esemény után személyesen végigviszik a teljes folyamatot az ügyféllel karöltve, így segítve őt a kártérítési folyamat rögös ösvényein.

Bővebb info: biztosítas@tesztmotor.hu

Összefoglalva tehát érdemes alaposan körbejárni a témát Casco és kötelező felelősségbiztosítás terén is, nehogy utólag derüljön ki, hogy a spórolással valójában csak pénzt dobtál ki az ablakon. Ha segítségre lenne szükséged, írj a biztositas@tesztmotor.hu-ra!