Biztonság Hírek

Mi van veled „motorosbarát” szalagkorlát?

Utánajártunk, hogy pár év alatt mennyit sikerült előrelépni ez ügyben
Euromotor2
MotoStar

2012-ben írtunk a „motorosbarát” szalagkorlátról, amit az az évi motorkiállításon DanGer Bikes standján mutattak be. Ez a biztonságtechnikai újítás már akkor sem volt új keletű, más országok veszélyes kanyarjainál már akkor alkalmazták.

2006-ban az Európai Bizottság az Európai Uniónak publikálási anyagában azt nyilatkozta, hogy Európa közlekedésbiztonsága javuló tendenciát mutat, ugyanakkor aggasztóan nőtt a motorkerékpárral történő közúti tragédiák száma. Ez sajnos azóta sem javult. A motoros balesetek és motoros halálos balesetek száma alapján kijelenthetjük, hogy csaknem minden harmadik napon eltávozik valaki az égi utakra.

Egy közúti balesetben egy gépkocsiban ülő személlyel ellentétben egy motorkerékpáros szinte teljesen védtelen, nem védi csak egy biztonsági ruha, nincs körülötte kaszni mint egy védőburok, tehát egy apró hiba is beláthatatlan következményekkel járhat. Ezért is hangsúlyozzuk mindig a megfelelő védőruha használatát, hogy csökkentsük a sérülését a bajbajutott motorosnak.

A nem megfelelő védőkorlát hiányában egy balesetet szenvedő motoros, aki letér az útról vagy oszlopnak, vagy fának, vagy az autósok számára készült védőkorlátnak ütközik, így a motoros belecsúszva rettenetes sérüléseket szenvedhet.

Motoros helyett a motor becsúszva

Európában többféle speciális védőkorlátok kifejlesztésével próbálkoznak, de sajnos nálunk még a sima motorost védő szalagkorlátok felszerelése is gyerekcipőben jár.

Európában többféle speciális védőkorlátok kifejlesztésével próbálkoznak

2015 decemberében helyezték fel az első korlátot a 76-os út két zalai szakaszán, ahol korábban nagy számban fordultak elő halálos kimenetelű motoros kicsúszások. A vastag műanyag energiaelnyelő sáv megakadályozza, hogy a fémkorlát alatt kicsússzanak a balesetet szenvedők, vagy esetleg abba beleakadjanak és még súlyosabb sérüléseket szenvedjenek.
Így Nagykapornaknál 440 méter hosszan figyelemfelkeltő sárga korlát nyújt nagyobb védelmet kétkerekű társainknak.
Jelenleg 2017-et írunk.
A téma újra előkerült, hogy vajon hol tart az ügy, és mennyi korlát lett felszerelve.
Így felvettük a kapcsolatot az illetékesekkel.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt munkatársát Kiss Ernő forgalomtechnikai és kezelői osztályvezetőt kérdeztük meg az országos helyzetről ez ügyben, aki hivatalosan arról tájékoztatott, hogy az országban 3 helyen épült meg ez a korlát, mégpedig:
-a 24-es úton a Mátrában
-a 3-as úton Kerepes és Gödöllő között
-és  a 76. sz. főúton Nagykapornaknál.

A korlátokat felmérés alapján teszik fel, és ők is szeretnék ha minél több kerülne az utak mellé a motorosok biztonsága érdekében.

 

 

3-as úton Kerepes és Gödöllő között
76. sz. főúton Nagykapornaknál

A képeket a Magyar Közút Nonprofit Zrt bocsájtotta rendelkezésünkre.

 

Mindössze három helyen!
Rettenetesen elszomorító.
Nem tudom mit kéne tenni, hogy tovább nőjön ez a szám. Nem tudom hány embernek kell még meghalnia, hogy a statisztikát végző arra az elhatározásra jusson, no ide fel lehet tenni egy korlátot.
Nem tudom kin múlik ez az egész.
Csak azt tudom mondani leszegett fejjel, vigyázzon mindenki magára!
Tudom, hogy mindenkit csábít a sebesség, de HALÁLOS LEHET!

VIGYÁZZATOK MAGATOKRA, MÁS ÚGY SEM VIGYÁZ!

 

Comments

comments