a nap videoja - 2015 aprilis
Blog

Mennyire vagyunk veszélyben?

Uniós adatok szerint 18-szor veszélyesebb motorozni, mint egy nagyobb személyautóban ülni... Mégis elég alacsonyak itthon az éves biztosítási díjak - mivel magyarázható ez?
Faster2
EuroMotor

Bár a motorok csak a járműállomány 4 százalékát adják, mégis a személyi sérüléssel járó baleseteknek a tizedét okozzuk április és szeptember vége között. A K&H biztosító összeállításából azonban az is kiderül, hogy bár a motorozás kockázatos, a motorosok esetében a 6.300 forintos átlagos éves kötelező felelősségbiztosítási díj kifejezetten alacsonynak mondható.

A hivatalos baleseti statisztikából (is) jól látható, mikor van a motoros szezon: 2014 második és harmadik negyedévében ugyanis a személyi sérüléssel járó közúti baleseteknek 10-11 százalékát okozták a motorosok és segédmotorosok, szemben az első és negyedik negyedévben mért 5-6 százalékkal.

A motorosoknál a kockázat – természetesen – eltér az autósokétól. Riasztó az az uniós adat, amely szerint a motorosok és segédmotorosok halálozási kockázata átlagosan 18-szor nagyobb a személyautósokhoz képest. A magasabb baleseti kockázatot az is mutatja, hogy a teljes járműállományt tekintve az autóknál jóval alacsonyabb a motorok aránya, így az össz-arányokat nézve a mi motorosok mégis több balesetet okozunk (amennyivel kevesebb motor van, ahhoz képest).

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a teljes magyarországi járműállomány 4 százalékát adják a motorkerékpárok, a motorosok pedig a balesetek 5-11 százalékát okozták a múlt év egészében. Ezzel szemben a személyautók az összes jármű több mint 80 százalékát adják és a balesetek okozásában 57-66 százalék körüli az autósok aránya.

A leggyakoribb káresemények az előzések és az irányváltoztatások közben következnek be. Érdekességképpen, a gépjárművekben bekövetkező általános kárérték a motoros baleseteknél a tavaly rendezett ügyekben 215 ezer forint, a legmagasabb kifizetés pedig 1,8 millió forint volt, de ezek az összegek nem tartalmazzák a személyi sérülésekre kifizetett kártérítéseket.

Kaszab Attila, a K&H vezérigazgató-helyettese elmondta, az átlagos kötelező biztosítási díj a motorosok esetében 6.300 forint, ami nagyjából megegyezik a korábbi években jellemző díjakkal. A motoros balesetek nagy részében csak a vezető ül a motorkerékpáron, és rá nem terjed ki a kgfb (a kötelező gépjármű felelősség-biztosítás – a szerk.). Ez magyarázza az alacsony kgfb-díjakat.


A biztosítási díjakról annyit, hogy a biztosítók az árazásnál az átalakuló közlekedési szokások, valamint a folyamatosan változó alkatrész- és üzemanyagárak hatásait is figyelembe veszik. „Bár a kgfb-díjak lassú emelkedése látható a biztosítási piacon, a motorkerékpárok éves átlagos díja még mindig kifejezetten alacsonynak mondható”

Forrás: K&H

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás