Hírek

Megvásárolhatjuk a KTM GP motorját is

A Ducati és a Honda után hamarosan a KTM MotoGP motorjának is elérhető lesz az utcai verziója - igaz, csak pályára...
Faster2
EuroMotor

Az osztrák gyártó már az RC16 projektjének elején nyilvánvalóvá tette, hogy nem gondolkodnak 200 lóerős utcai sportmotorban, ám V-négyes pályamotort elérhetővé tehetnek a nagyközönség számára. Azóta az RC16 már a célegyenesbe ért, sőt Mika Kalio részt is vehetett az új MotoGP versenymotor nyergében az idei évadzáró futamon.

Az RC16 tehát olyan messze került az RC8 utcai superbike-tól, amennyire sportmotorok közt lehetséges, ám ez mégsem jelenti azt, hogy ne kerülhetne néhány gyűjtő kezébe. Legalábbis erről árulkodik Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatójának nyilatkozata, miszerint legalább 100 darab RC16 modell találhat gazdára 2018-ban.

A pályára küldik a high-tech V4-est – két év múlva a narancsosokkal színesedik a GP-mezőny

Természetesen ezek a limitált modellek nem fognak teljesen megegyezni a MotoGP versenyzők által használt gépekkel, viszont ezek sem lesznek utcai forgalomba helyezhetőek. A kiélezett prototípus erőforrást minden bizonnyal lebutítják és “tartósítják” kissé, mégse kelljen egy teljes szerelőgárda a motor beindításához. A leadott, nagyjából 270 lóerős teljesítményre se lesz szükség, míg a megbízhatóságra annál inkább – bár nem hinnénk, hogy sok kilométer kerülne majd ezekbe a vasakba.

A gyártó így csatlakozik a Ducatihoz és a Hondához, akik már szintén elérhetővé tették prototípus alapú modelljeiket a nagyközönség számára, ám azok utcai forgalomba is helyezhetőek voltak. A KTM vezérigazgatója szerint az ár 100 és 120.000 euró között mozoghat, ám valószínűleg így is el fog kelni az összes modell még elővételben.

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás