Tesztek

Maxirobogó Honda-módra: SW-T600

A Honda robogó-kínálatának csúcsát, az ex-Silver Winget faggatjuk - videós teszt
Faster2
EuroMotor

Lassan a szezon derekán járunk és azon kaptuk magunkat, hogy még nem is teszteltünk robogót az idén! Rögtön egy felsőktegóriás gépezettel törtük meg a jeget: a Honda új SW-T600-asa a maxirobogósok minden igényét kielégítheti – vagy mégsem? Videós tesztünkből kiderül.

Tavaly készítettünk egy átfogó összehasonlító tesztet a Yamaha és a Suzuki csúcsrobogóival, ebbe a kéttagú társaságba jól illett volna az SW-T, ha akkor létezett volna. Most önállóan kellett bizonyítania a Silver Wing alapokkal operáló technikának, nevezetesen a sorkettes hatszázasnak a korábbi, 400-as SW-T-be csomagolva.

Az aranyszárnyasok (vagy bocsánat, ezüst…) ezzel az erőforrással kapcsolatban “hihetetlenül egyenletes teljesítményt” ígérnek rendkívüli gazdaságossággal egyetemben, mindezt egy – az alacsony tömegközéppontnak köszönhetően – megnyugtatóan stabil és jól dönthető konstrukció keretében. Továbbá “az erős motor, a dinamikus stílus és a tágas rakodóhelyek kifinomult, kellemes élménnyé varázsolják a motorozást az SW-T600 nyergében” – tesztünkben kiderítettük, hogy mennyire magas a valóságtartalma a Honda állításának. Ez a videós teszt egyébként – egyelőre – egy rendhagyó alkalmon: kíváncsiak vagyunk, hogy tetszik Nektek az ilyen filmes-jellegű teszt. Ebben a videóban elmondunk minden infót a gépről, amit szerintünk tudni érdemes róla, amit még képekkel és képaláírásokkal is kiegészítünk, a folyószöveg rovására. Hogy ez lesz-e a jövőben, az elsősorban a Ti véleményetek függvénye.

Bizonyít a Honda SW-T600

A műszerfal akár egy autóé is lehene…


Ennyi látszik a sorkettes hatszázasból.


A csomagtér hatalmas, viszont a gyújtáskapcsolóról nem nyitható, csak az ülés melletti zárral.


A kézifék segít, ha lejtőn kell otthagynunk, hogy ne guruljon el, mivel sebességben nem lehet hagyni…


A hátsó futómű, egy jobboldali lengőkarra is támaszkodik, de ha egy kátyút későn veszünk észre, akkor a hátunkon érezhetjük annak a mélységét. Ilyenkor felüt a dupla rugóstag.


Ugye, hogy még a gép látványából is hiányzik a jobboldali tárcsafék, nemhogy egy vészfékezéskor…


Az utas kényelme garantált a deréktámaszos “fotelben”, a lábtartó is igényesen kidolgozott és szépen elrejthető az idomban.


A kipufogó vége is szépre sikerült, a hangját alig hallani, így lopakodni is lehet vele késő este hazafelé.


A tükröknek jobb helye lett volna a fejidomon, mint a kormányon, mert elég rövid a szára így kicsit kell hajolgatni jobbra-balra, ha látni szeretnénk mi történik mögöttünk. 


Mozgástér lehetne sokkal több. Én 186 centi vagyok és a lábtér elég kicsi volt nekem. Maximum 180 centi magasságúak érezhetik rajta magukat komfortosan.
 

Pontozásos értékelés

Külső/Megjelenés –  10/10
Motor/Váltó – 10/9
Futómű – 10/8
Fékek – 10/7
Menettulajdonságok – 10/9
Használhatóság/Utascipelés – 10/8

ÖSSZEGZÉS: 60/53


Technikai információk és árak a Honda weboldalán

Honda SW-T600 2011

Előnyök és hátrányok
  • Elegáns és modern megjelenés
  • Nagyon jó fordulékonyság
  • Meggyőző menetteljesítmények
  • Fék gyengesége
  • Nagyon korlátozott a mozgástere a vezetőnek, így hosszú távon “zsibbasztó” az élmény

Comments

comments

Cimkék
MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás