Tesztek

LS2 nyitott sisakok tesztje

Többször ejtettünk már szót az LS2 sisakokról, de a nyitottak eddig kikerültek a szórásból. Hát most bekerülnek..
Faster2
EuroMotor

Többször szót ejtettünk már az LS2 sisakokról, de a nyitottak eddig kikerültek a szórásból. Hát most bekerülnek..

A hazai forgalmazó, a Motorparts kért meg minket, hogy pillantsunk rá az LS2 márka nyitott sisakjaira és gondolván miért is ne, vigyázó szemeink Párizs helyett egy pillanatra rájuk vetettük. Nem volt velük túl sok gondunk, mert össz-vissz 4 új és egy kifutó modelljük van, éppen ezért felhasználva az alkalmat úgy gondoltam, megint megosztom veletek állandó monológom a nyitott sisakokról majd utána legendázok még kicsit magáról a márkáról, hogy tudjátok hová tenni.

A következő gondolat tehát az én magán fejlövésem, lehet más nem így gondolja, de a lelkiismeretem megnyugtatásaképp nem szeretném kihagyni a történetből. Nem kell rajta sokat filozofálni, hogy rájöjjünk, a nyitott bukósisakok képtelenek maximális védelmet nyújtani egész egyszerűen azért, mert a sisak eleje hiányzik. Hallottam már pár sztorit, hogy az áll nélküli bukókat, miért nevezik áll nélkülinek, amiket most nem szeretnék részletezni, szerintem el tudjátok képzelni. Ha tehát módotok és lehetőségetek van rá, zárt bukót válasszatok, még ha az kevésbé is praktikus, kényelmes, trendi, akármi. Az ár ne egyen kifogás, azt nem fogadjuk el, mert például pont az LS2-nek is vannak nagyon jó és nagyon olcsó zártjai. No, de mindettől függetlenül most és a jövőben is megmutatjuk nektek a nyitott bukók kínálatát, hiszen analóg példával élve a Győzike-shownak sincs értelme, mégis van rá kereslet és így sugározzák is. Sok robogós úgy is a trendet, a kényelmet, a jobb levegőzést választja, na meg, hogy a frizu patentül álljon a sisak le- és felvételénél. Azt viszont azért ne feledjük, hogy a nyitott sisakoknál kb. 60km/h felett már kellemetlen lesz a felverődő por, kavics, bogár vagy esetleg víz. A trendi robogósokat persze ez sem fogja elriasztani. No ennyit okoskodtam volna, nézzük mit lehet tudni az LS2-ről.

A Jiangmen Pengcheng Helmet Ltd.-d 1989-ben alapították, mely a nevéből kitalálhatatlanul alapvetően spanyol cég. Gyakorlatilag viszont kínai, hiszen a gyár, a munkaerő, a fejlesztés, mind távol keleten tanyázik. Megszokhattuk, hogy ma már lassan a frissen szedett gyümölcs aljába is be van ütve a ’Made in China’ felirat és szerintem nincs is ezzel gond. Nem a származás helyén, hanem a nyersanyagokon, a gyártási technológián és a minőségellenőrzésen tudnak elcsúszni a dolgok. És igen, aki Kínába telepíti a cégét, az valószínűleg olcsón akarja előállítani a termékét és akkor már miért ne spórolna az előállításon. Az LS2 szerencsére nem ilyen, ami számotokra is ki fog derülni a következő bekezdésből.

Jiangmen és Shunde városkájában 270.000 négyzetméteren, azaz 37 futballpályányi területen folyik a sisakok és kiegészítők fejlesztése, gyártása és tesztelése. Több mint 100 fejlesztő és tervező mérnök, valamint körülbelül 2.300 munkás dolgozik a világ egyik legmodernebb tesztlaboratóriumában, a high-tech gyártósorokon, és fényezőüzemben. Nem kis számok ezek, de ugye az eredmény a lényeg, ami évenként –kapaszkodjatok meg- 2.500.000 millió, a nemzetközi biztonsági előírásoknak maradéktalanul megfelelő bukósisak, amivel a JPH a világ jelenleg legnagyobb bukósisakgyára. Ebben a két sé félmilliódarabban persze több márka is benne van (19 márka, pl. a Bell, Berik, Nitro, KBC, hogy csak a nagyobbakat említsem), természetesen többek közt az LS2 is.

A név a két alapító, a JPH Ltd. cég tulajdonosainak kezdőbetűjéből áll, a kettes pedig fondorlatos módon azt jelzi, hogy ketten vannak. A brand-et spanyolországban alapították még 2008 legelején, és így az elosztóközpont is európai. Tehát egy új márkáról van szó,melynek azonban van hová nyúlnia tapasztalatért. Raktárukban már 2008-ban is 50.000 darab sisak állt. Úgy hiszem az LS2-nél nincs arról szó, hogy elmutyiznák a dolgot, szóval nem kell fázni a kínaiságtól. Annál is inkább mert a cég rendelkezik az összes minősítési bizonyítvánnyal: ISO9001:2000, ECE 22.05, CE Európában, DOT, SNELL2005 és CPSC Amerikában, SAI Ausztráliában, SG Japánban, Singapore Standards és a többi.

És végül egy kis PR katyvasz egy az egyben az LS2-től, aminek nagyon olyan szaga van, amilyen, de szép ideológia és mint az ígéretet szokás, ha betartják, úgy jó. „A piacot Iránymutatónak véve, a tudományt és a technológiát támogatásként, a minőséget pedig kiindulási pontként használjuk, hogy magas minőségű termékeinkkel teljes hittel szolgálhassuk a világot. Örömmel várunk, hogy velünk fedezd fel a jövő új dimenzióját”

Még a végére annyit hozzáfűznék a cikkhez, hogy a következőkben bemutatott sisakok közül mindegyik HPTT (high pressure thermoplastic technology) alapanyagból készült. Magyarul műanyagból, amit kicsit félve írok le, sisakok terén tudom mennyire utáljátok ezt a szót. Szerintem nem kell, hiszen a műanyag maga rengeteg formájában létezik és lehet belőle olyat gyúrni, ami valóban megvéd, főleg ha kap némi erősítést is. Két nagyon nagy hátrányuk van a profibb eljárású anyagokkal szemben, egyrészt hogy súlyosabbak kicsit, másrészt hogy idővel bármit csinálunk velük, elhasználódnak. Viszont kedveznek a pénztárcának.


Kapható már sötét plexi is


Sajnos a néni nem jár hozzá 🙁

 

Midway (14.900 Ft-tól)

A Midway a legolcsóbb nyitott sisak, amit valaha láttam és az egységnyi biztonságért fizetendő pénz mennyisége nagyon kecsegtető. Ezt csak azért írom, hogy azok, akik körülbelül két Forintból szeretnének megúszni egy komplett felszerelést, sőt még egy 50-es kiszuperált robogót is, azok ne egy 15 éves használt, akár törött tojáshéjat tegyenek a fejükre, ennyit legalább áldozzanak az ügy érdekében.  Persze az Auchanban láttam 8.000-ért is, de jobb, ha tőlem tudjátok meg, mint egy idegentől, az inkább egy játék sisak a farsangra, mint egy valódi védelmet adó motoros bukó. Az LS2 meg természetesen az utóbbi kategória.

Fejre húzva egész kellemes és kényelmes érzést ad, ami mondjuk majdnem minden nyitott sajátja. Az viszont nem, hogy a fülünk rendesen takarva és így védve legyen, a Midway tudja ezt is. A mélyen (egészen az állunkig) lehajló plexi jó szélvédettséget nyújt, s bár az extraként kérhető napellenző adhat némi szélzajt, a sisak mellé ajánlott sebességek mellett nem fogunk különösebben zavaró hangokat hallani. A városban való motorozáshoz tehát kényelmes társ tud lenni, annak ellenére, hogy külön szellőzéssel nem rendelkezik. Ez nekem nem is biztos, hogy hiányozna. Egyszerű, fapados, de olcsó megoldás a robogózáshoz, ez a minimum, amit a fejetekre kellene húzni az utakon.

Fontos szempont még a méret, hiszen sok robogó van, amiben egész kicsire sikeredett a csomagtartó. Ilyen a Honda SH125/300, a legtöbb 50-es, de például az 500-as Yamaha T-Max sem képes túl sok pakolnivaló befogadására. A Midway, köszönhetően a „visszahajló” fülvédőknek, mindenhová be fog férni. Az LS2 belépő modelljének két alap színe a szürke és a fekete, de a színesebbre vágyóknak ott a Big Stuff illetve az Ella fantázianevű fényezés, a kicsit konzervatívabbaknak pedig a Grafo lesz az etalon.A Midway hiába egy alapszintű modell, mindent tud, ami elvárható egy nyitott sisaktól:

– mosható, antiallergén bélés
– lehajtható, karcmentes plexi
– opcióként sötétített, füst színű plexi
– opcióként napellenző (+1.400 Ft)
– ECE 22.05 szabványos biztonsági csat

Logo (16.900 Ft-tól)

Felépítésében hasonló kényelmet nyújt, mint a Midway, ennél azonban egy lenyúló tarkóvédő párnát is kapott a sisak. Ez egyrészt jó szolgálatot tesz egy baleset során, másrészt stabilabb, „körbeölelő” érzésünk támad tőle. Ezt se nevezném drága darabnak, sőt. A Midway-hez képest 2.000 Ft a különbség, amit szerintem abszolút megér. Például a tarkómicsoda mellett egy családi pizza áráért kapunk egy állítható fejtető szellőzőt is. A plexi kerekded formájától egyébként tisztára vadászpilótás kinézetű a Logo, szóval ha esetleg van vadászgépetek, akkor két legyet üttök két csapásra. Nem olyan nagy a plexije, mint a Midwaynek, de ennél is megfelelő a szélvédelem és a szélörvények muzsikáját sem kell hallgatnunk. Ha mégis, akkor a pleximechanika finom állításával lehet segíteni a dolgon.

Az alapszínek a szürke és a fekete, de a rózsaszín mintással az LS2 gondolt a hölgyekre is, de szürke-narancs a vagányabb férfiaknak is tetszhet.

A felszereltsége hasonló a Midway-hez:

– mosható, antiallergén, részben kivehető bélés
– lehajtható, karcmentes plexi
– opcióként sötétített, füst színű plexi
– ECE 22.05 szabványos biztonsági csat
– fejtetőn állítható szellőző

Cruiser (28.900 Ft-tól)

Ez a sisak már magasabb árkategóriát képvisel, de ez látszik is rajta. Ez a legjobban kidolgozott és legszebb színválasztékú nyitott LS2 bukó. Emellett pedig a legkényelmesebb is. Az anyaga ugyanolyan, mint a többinek, de a kiképzése már más. Masszívabbnak tűnik, nagyobb biztonságérzetet ad. Kívül-belül tetszetős darab, nem a gagyi, hanem a minőség szó jut eszembe róla. Természetesen mindazt tudja, mint az előzőek, csak sokkal jobban. Szellőző és vadászrepülős plexi ugyanúgy van, a tarkónk is takarja a sisak. Viszont, ahogy írtam, jobban működik rajta minden, elég csak a pleximechanikára ránéznünk, hogy lássuk, komolyabb sisakkal állunk szemben. Az anyagok, a varrások, a klasszikus bőrt idéző szegélyek, a szegecselések, a színek pedig kifejezetten szépek.

A nagy színválaszték egyébként nem véletlen, egyrészt mert népszerű a modell, másrészt mert szándékosan az idei Vespa kínálattal párhuzamos választották ki. Persze van retrós is, ami igazán passzol a bukóhoz, és persze az igényes robogosokhoz.

Felszereltsége:

– mosható, antiallergén, részben kivehető bélés
– lehajtható, karcmentes plexi
– opcióként sötétített, füst színű plexi
–  ECE 22.05 szabványos biztonsági csat
– fejtetőn állítható szellőző

Tomcat (21.900 Ft-tól)

Az előző típus már a 30.000-et súrolta, ha még jobb ár-érték arányt kerestek, akkor a Tomcat lesz a tuti befutó. Egyedi kiképzése sokaknak tetszik, viszik is mint a cukrot. Dupla szellőzője miatt olyan viselni, mintha nem is lenne a fejünkön semmi, csak egy napszemüveg, hogy ne fújja ki a szemeink a menetszél. És tényleg, a hagyományos átlátszó plekón felül van egy plusz lehajtható fényszűrő plexink is, amit a bal oldalon lévő kis reteszelővel mozgathatunk. Mindig szoktam rá figyelni, hogy az ilyen állítóbigyók mennyire jól kezelhetők kesztyűben, a Tomacat-nél ez hibátlan. Ezt a típust nagytestű robogókhoz is keresik, mert még 100km/h-nál is elfogadható mértékű a szélzaja. Túl sok színvariácó viszont nincs, de ezt nézzük el neki.

Felszereltsége:

– mosható, antiallergén, teljesen kivehető bélés
– lehajtható, karcmentes plexi
– lehajtható sötétített, fényszűrő plexi
– dupla, állítható szellőző
– ECE 22.05 szabványos biztonsági csat
– fejtetőn állítható szellőző

Melyiket válasszuk?

Hát azt, amelyik zárt, de ha ragaszkodtok a nyitotthoz, akkor a legjobb ár-érték arányú szerintem a Tomcat. Ha viszont kényelmesebbet és stílusosabbat akartok, akkor még egy kicsit ráfizetve a Cruiser-t nézegessétek. Ha pedig a szűk költségvetési keret a mérvadó, akkor a Midway vagy a Logo lesz a tietek, attól függően, hogy melyik a szimpatikusabb, mivel körülbelül ugyanazt tudják. Csak az egyik elmegy vadászrepülős sipkaként is…

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás